اگر در بازار سهام ضرر کرده‌اید این 10 فرمان را بخوانید

یک کارشناس مطلبی در خصوص ریزش های اخیر شاخص کل بورس منتشر کرد و از سهامداران متضرر و یا تازه واردان به این بازار خواسته است تا به توصیه های وی عمل کنند.

یکی از کارشناسان بازار سرمایه در صفحه اینستاگرامی خود مطلبی در خصوص ریزش‌های اخیر شاخص کل بورس منتشر کرده است و از سهامداران متضرر و یا تازه واردان به این بازار خواسته است تا به توصیه های وی عمل کنند.

ریزش های بازار سهام

یکی از کارشناسان بازار سرمایه در صفحه اینستاگرامی خود از سهامداران خواست تا آرامش‌شان را حفظ کنند و به عنوان کسی که انواع بالا و پایین‌های بازارهای مالی را دیده به وی اعتماد کنند و به 10 توصیه اش در این خصوص عمل کنند:

1- امروز آخر دنیا نیست، پس عزا نگیرید و غمگین و افسرده و عصبانی نباشید و به جای بروز احساسات، فرصت خوبی است که بیشتر فکر کنید.

2- هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است و بازار در طی چند روز و با دخالت حقوقی ها می تواند به روزهای قبل برگرددد . این کاهش ها از اصول و بدیهیات هر بازار مالی همانند بورس یا فارکس یا رمرز ارزها و غیره است و هیچ بازاری همیشه صعودی یا همیشه نزولی نیست .

3- بازار بورس ایران در طی چند ماه گذشته رشد افسانه ای داشته است و ممکن است خیلی از شما با سودای این رشد خیلی دیر وارد بازار شده و فقط اصلاح اخیر نصیب شما شده باشد ، پس بدانید که زیان و کاهش هم بخشی از این بازی است و برای مدیریتش باید به اصول بدیهی برگردید .

4- حتی اگر یک بازار سود افسانه ای دارد، هیچ وقت ، هیچ وقت همه دارایی خود را در یک بازار سرمایه گذاری نکنید، چه بورس ، چه مسکن ، چه ارز و طلا و چه سپرده بانکی . دارایی خود را مثل یک پیتزا در اسلایس های مختلف توزیع کنید و به اصل تشکیل سبد دارایی در بازارهای مختلف باور داشته باشید .

5- سطح ریسک شخصی خود را بشناسید و سرمایه‌گذاری هایی متناسب با سطح ریسک خود انتخاب کنید . با سطح ریسک پایین، دنبال حداکثر سودهای ممکن نباشید.

6- سرمایه گذاری یک امر کاملا شخصی است و برای هر فرد ویژگی های متفاوتی دارد، پس در سرمایه گذاری از روی دست هم کپی نکنید .

7- اگر تخصص ندارید و با تحلیل آشنا نیستید، هرگز مستقیم وارد بازارهای مالی نشوید و از ابزارها و روش های واسطه ای استفاده کنید .

8 – همیشه با دارایی های مازاد خود وارد بازارها شوید، هرگز پول منزل و ماشین زیر پای خود را با سودای سود وارد هیچ بازاری نکنید و اگر هزینه های روتین زندگی شما وابسته به سرمایه گذاری شماست، انتخاب بازار سرمایه گذاری شما کاملا متفاوت است.

9- به سودهای عجیب و خارج از عرف مشکوک باشید و تردید نکنید که سودها و رشدهای هیجانی کوتاه مدت است و بازارها پس از مدتی به روال منطقی خود بر می‌گردند .

10- نترسید! نترسید! نه هیچانی وارد شوید و نه هیجانی خارج شوید و روزهای سبز و پر سود هم در انتظار شماست ، فقط زمانش شاید معلوم نباشد.

/خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.