آمازون زیر ذره‌بین رفت!

رگولاتور ضد انحصارطلبی آلمان در حال تحقیقات درباره سوء استفاده شرکت آمریکایی آمازون از موقعیت برتر خود در بازار آنلاین برای تحمیل قیمت‌های مورد نظرش به فروشندگان است.

فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ به نقل از آندریاس موندت، رییس این رگولاتوری نوشت: دفتر کارتل فدرال در حال بررسی این موضوع است که آیا آمازون در فروشگاه اینترنتی خود نظرش را درباره قیمت به فروشندگان تحمیل کرده است یا خیر. دفتر وی در واکنش به شکایت‌ها از عمکلرد این غول فناوری آمریکایی و ممانعت از عرضه فروشندگان به دلیل قیمت گذاری بالا در طول چهار ماه نخست شیوع ویروس کرونا وارد عمل شده است.

رگولاتور آلمان سرگرم ارزیابی پاسخ آمازون به سوالاتش است. آلمان دومین بازار بزرگ آمازون پس از آمریکاست.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمازون اعلام کرد اگرچه فروشندگان  قیمت‌های خود را روی کالا می گذارند اما آمازون سیاست هایی دارد تا اطمینان حاصل کنند شرکای فروشنده  قیمت‌های خود را رقابتی تعیین می کنند.

تا سال 2013 آمازون مانع از این می شد که فروشندگان محصولات خود را از طریق سایت های دیگر با قیمت پایین تر از قیمت عرضه شده در فروشگاه اینترنتی آمازون عرضه کنند. دیده بان ضد انحصارطلبی آلمان این شرکت را وادار کرد سیاست مذکور را رها کند.

آمازون سال گذشته با رگولاتور ضد انحصارطلبی آلمان برای اصلاح مفاد سرویس خود برای فروشندگان شخص ثالث به توافق رسید و در نتیجه این سازمان به تحقیقات هفت ماهه خود خاتمه داد.

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.