امکان دریافت کد بورسی از طریق همراه بانک مهر ایران فراهم شد

امکان دریافت کد بورسی از طریق همراه بانک مهر ایران فراهم شد. این بانک امکان انجام فرآیند احراز هویت سجام را فراهم کرده است.

بانک قرض الحسنه مهر ایران امکان انجام فرآیند احراز هویت سجام را از طریق نرم‌افزار همراه بانک خود فراهم کرده است. با نصب «همراه بانک» بانک قرض الحسنه مهر ایران به سادگی و در عرض چند دقیقه می توان احراز هویت سجام را بدون نیاز حضوری در کارگزاری ها و مراکز پیشخوان دولت به سادگی انجام داد.

دریافت کد بورسی از طریق همراه بانک مهر ایران

بورس و بازار سرمایه این روزها پر طرفدارترین بازار ایران است به نحوی که حجم معاملات روزانه در بورس با هیچ بازار دیگر قابل قیاس نیست.

رشد و بازدهی قابل توجه بورس (علی رغم برخی نوسان های مقطعی) موجب شد در یکسال اخیر میلیون ها نفر از شهروندان به این بازار استقبال نشان داده و برای اولین بار وارد بورس شوند. امری که به پدیده «کد اولی ها» موسوم شد.

اما برای دریافت کد بورسی پس از ثبت نام در سامانه سجام، نیاز به مراجعه حضور در یکی از مراکز پیشخوان دولت یا کارگزاری ها برای احراز هویت است. از یک سو با توجه به استقبال گسترده مردم برای دریافت کد بورسی و محدودیت فضای مراکز پیشخوان دولت و کارگزاری ها و از سوی دیگر با اوج گیری بحران کرونا، حضور فیزیکی برای احراز هویت به یک مسئله و مشکل برای شهروندان تبدیل شد.

احراز هویت

صف های طولانی کارگزاری ها برای احراز هویت، اعتراض بسیاری از متقاضیان را موجب شد که بازتاب رسانه ای هم پیدا کرد.

دغدغه بسیاری این بود که چگونه می‌توان بدون نگرانی از حضور فیزیکی از کارگزاری ها یا مراکز پیشخوان دولت، احراز هویت اقدام کرد؟ تا همین چند وقت پیش، مردم مجبور بودند در صف‌های طولانی و شلوغ دفاتر پیشخوان منتظر بمانند تا نوبتشان برسد و متصدی مربوط، عکس و فیلمی از آن‌ها بگیرد تا روند  احراز هویت آن‌ها به سرانجام برسد. کرونا به سرعت برق و باد شیوع پیدا کرده است و نگرانی شهروندان، منطقی است.

در این میان، بانک قرض الحسنه مهر ایران امکان انجام فرآیند احراز هویت سجام را از طریق نرم‌افزار همراه بانک خود فراهم کرده است. با نصب همراه بانک بانک قرض الحسنه مهر ایران به سادگی و در عرض چند دقیقه می توان احراز هویت سجام را بدون نیاز حضوری در کارگزاری ها و مراکز پیشخوان دولت به سادگی انجام داد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران این امکان را بر روی همراه بانک خود فراهم کرد. هموطنان می توانند با مراجعه به سایت بانک قرض الحسنه مهر ایران به نشانی www.qmb.ir  نسبت به نصب و راه اندازی این اپلیکیشن اقدام کنند.

برای انجام احراز هویت آنلاین لازم است که فرد در سامانه سجام ثبت‌نام و کد رهگیری را دریافت کرده باشد. همچنین نیاز است که متقاضی دارای کارت ملی هوشمند بوده یا رسید ثبت‌نام کارت ملی را در اختیار داشته باشد و به شماره موبایل ثبت شده در سامانه سجام نیز دسترسی داشته باشد.

آن دسته از متقاضیان که دارای این شرایط هستند، می‌توانند از طریق همراه بانک مهر ایران به بخش احراز هویت آنلاین سجام مراجعه و اطلاعات خواسته شده را وارد کنند.

در مرحله بعد کد پیامک شده به شماره موبایل ثبت شده در سامانه سجام را وارد می‌کنید و بعد از آن نوبت به ارسال یک عکس سلفی از چهره و یک عکس هم از نمونه امضای شما می‌رسد. مرحله بعدی شامل ارسال یک ویدئو از خودتان طبق شرایطی است که در همان صفحه توضیح داده شده؛ به‌طوری که جمله‌ای را که برای شما نمایش داده می‌شود، می‌خوانید.

پس از اینکه ویدئو ارسال شد، نوبت به تأیید اطلاعات و مدارک می‌رسد. از صحت آن‌ها مطمئن شوید و گزینه  تأیید نهایی اطلاعات را لمس کنید. سپس وارد درگاه پرداخت الکترونیکی می‌شود و می‌توانید کارمزد احراز هویت را با کارت هر یک از بانک‌های عضو شتاب پرداخت کنید.

اکنون صفحه تأیید به همراه کد پیگیری به شما نمایش داده می‌شود. مدارک شما در اسرع وقت توسط اپراتور بررسی می‌شود و در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد، احراز هویت شما در سامانه سجام تأیید شده و کد بورسی شما از طریق پیامک برایتان ارسال خواهد شد.

طی کردن این فرآیند چند دقیقه‌ای باعث می‌شود دیگر نیازی به مراجعات حضوری نباشد این در حالی است که فراگیری بیماری کرونا هنوز تمام نشده و گمانه‌زنی‌ها و نگرانی‌ها درباره آغاز موج دوم آن ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.