امروز حد اعتباری کارگزاران محدودیت ندارد

امروز چهارم شهریور حد اعتباری کلیه کارگزاران بدون محدودیت است.

مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران طی اطلاعیه ای خبر داد که امروز چهارم شهریور حد اعتباری کلیه کارگزاران بدون محدودیت در نظر گرفته شده است.
ضریب تعدیل سهام در محاسبه تضمین اعتباری مشتریان اصطلاحی است که برای میزان اختصاص اعتبار خرید سهام به مشتریان کارگزاری‌های بورس اطلاق می‌شود. 30 مرداد سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد این ضریب تعدیل سهام از دوم شهریورماه افزایش خواهد یافت.

افزایش ضریب تعدیل سهام به چه معناست؟

تا قبل از مصوبه سازمان بورس در خصوص افزایش ضریب تعدیل سهام، مشتریان کارگزاری‌ها تنها قادر به دریافت اعتبار نقدی تا سقف 10 درصد پرتفوی سهام خود در کارگزاری مورد نظر بودند، اما از این به بعد سقف این ضریب اعتباری به 20 درصد می‌رسد.
به طور مثال اگر یک مشتری 100 میلیون سهام در پرتفوی کارگزاری الف داشت و تا امروز تنها قادر به دریافت 10 میلیون اعتبار نقدی برای خرید سهام از کارگزاری بود، اما از این به بعد این مشتری می‌تواند تا 20 میلیون تومان از کارگزاری خود اعتبار دریافت کند.
این اقدام سازمان بورس به معنی تقویت طرف تقاضای خرید سهام توسط افرادی است که از روش خرید اعتباری برای سرمایه‌گذاری در بورس استفاده می‌کنند و این تقویت طرف تقاضا می تواند منجر به افزایش سفارش‌های خرید و رشد قیمت سهام در بازار سرمایه شود.
/ باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.