بانک‌های عامل پذیره‌نویسی صندوق ETF پالایشی کدامند و نحوه خرید واحدهای سرمایه‌گذاری چگونه است؟

دستورالعمل بانک‌ها برای پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق پالایشی ETF منتشر شدکه براساس آن متقاضیان دارای حساب در هریک از بانک‌های منتخب می‏‏‌توانند بوسیله مراجعه به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌ها پذیره نویسی کنند.

به دنبال فراخوان پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم اداره کل امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی دستورالعمل پذیره نویسی توسط بانک‌ها را اعلام کرد.

بانک‌های عامل پذیره‌نویسی صندوق ETF

بر اساس این دستوالعمل متقاضیان دارای حساب در هریک از بانک‌های منتخب می‏‏‌توانند از طریق مراجعه به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری که توسط بانک‌های مربوطه اطلاع‌رسانی خواهد شد و با ورود حداقل اطلاعات مورد نیاز، نسبت به پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری مزبور اقدام کنند.

همچنین اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل اطلاعات شامل نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، نام پدر، کد پستی، شماره تلفن همراه و شماره شبای بانکی فرد پرداخت‏ کننده است.

داشتن حساب به ازای هر کد ملی الزامی نیست اما شماره شبای پرداخت‌کننده می‌بایست برای بازگرداندن وجوه مازاد بر واحدهای تخصیص یافته پس از اتمام پذیره‌نویسی، در اطلاعات متقاضیان درج شود.

این دستوالعمل به بانک‌های ملی ایران، سپه، مسکن، کشاورزی، ملت، صادرات ایران، تجارت، توسعه تعاون، رفاه کارگران، قرض الحسنه مهر ایران، پست بانک ایران، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد و کارآفرین به عنوان بانک‌های عامل در پذیره‌نویسی اعلام شده است.

براساس مقررات عمومی پذیره‏‌نویسی، پذیره ‏نویسی واحدهای این صندوق از طریق کارگزاری‌‏های بورس، سامانه‌‏های آنلاین معاملاتی و درگاه‏‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌های منتخب انجام می‌شود.

شروع پذیره‌نویسی از بامداد روز چهارشنبه (پنجم شهریور ماه) تا ساعت 24 روز چهارشنبه (19 شهریور ماه) انجام خواهد شد.

پذیره‌نویسی برای هر شخص حقیقی ایرانی دارای کد ملی تا سقف 50 میلیون ریال امکان‌پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

متقاضیانی که در پذیره‌‏نویسی واحدهای سرمایه‌‏گذاری صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) شرکت کرده‏‌اند، می‌توانند در مجموع دو صندوق «سرمایه‌گذاری واسطه‏‌گری مالی یکم» و همچنین«سرمایه‏ گذاری پالایشی یکم» تا سقف 50 میلیون ریال پذیره ‏نویسی کنند.

مبنای محاسبه قیمت برای اعمال تخفیف، قیمت پایانی روز معاملاتی قبل از شروع پذیره‌‏نویسی، با احتساب 20 درصد تخفیف است و پنج درصد از مبلغ پذیره‌‏نویسی به بازارگردانی واحدهای صندوق تخصیص خواهد یافت و جزء دارایی‌های صندوق محاسبه می‌شود.

داشتن کد معاملاتی (کد بورسی) برای پذیره‌نویسی الزامی نیست و متقاضیان برای انجام معامله این واحدها که از یک ماه به بعد از تخصیص امکان‌پذیر است، می‌‏توانند به تدریج طی ماه‌های آینده و در فرصت مناسب نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد معاملاتی (کد بورسی) مطابق رویه‌‏های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه اقدام کنند.

متقاضیان دارای حساب در هریک از بانک‌های منتخب می‌‏‏توانند از طریق مراجعه به درگاه‏‌های غیرحضوری و حضوری که توسط بانک‌های مربوطه اطلاع‌رسانی خواهد شد و با ورود حداقل اطلاعات مورد نیاز، نسبت به پذیره‌‏نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری مزبور اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.