کرونا سود بانک‌های آمریکایی را 70 درصد کاهش داد

شرکت بیمه سپرده گذاری فدرال آمریکا اعلام کرد که سود بانک های این کشور در سه ماهه دوم سال 2020 به دلیل عدم اطمینان اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، نسبت به سال گذشته 70 درصد کاهش یافته است.
بنابر اعلام رویترز، شرکت بیمه سپرده گذاری فدرال آمریکا  FDICا علام کرد که سود بانک های این کشور در سه ماهه دوم سال 2020 به دلیل عدم اطمینان اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، نسبت به سال گذشته 70 درصد کاهش یافته است.
بر اساس اعلام این سازمان دولتی، در حالی که شرکت ها در تلاشند تا از خود در برابر ضررهای آتی محافظت کنند و فعالیت های تجاری کاهش یافته، سود بانک ها همچنان پایین مانده است.
این در حالی است که سپرده های بانکی طی سه ماهه دوم برای دومین بار بیش از 1 تریلیون دلار افزایش یافت و این شرکت تنظیم کننده مقررات گفت که بخش بانک داری دارای سطح سرمایه و نقدینگی “بسیار قوی” است.
گزارش روز سه شنبه حاکی است که سه ماهه دوم سال دومین فصلی است که بانک ها شاهد کاهش سود خود به کسری از سود حاصل در سال 2019 بوده اند. شرکت FDIC همچنین از کاهش 70 درصدی سود بانک ها در سه ماهه اول سال 2020 خبر داد، اگرچه سود این بخش در سه ماهه دوم در واقع اندکی افزایش یافت.
بانک‌ها همچنان برای جلوگیری از ضرر وام های آتی، مبلغ زیادی پول نقد را کنار می گذارند. در سه ماهه دوم شرکت ها از افزایش 382 درصدی میزان اعتبار خود برای جبران خسارات احتمالی اعتباری نسبت به سال گذشته خبر دادند.
شرکت بیمه سپرده گذاری فدرال آمریکا در ادامه گزارش داد که تعداد وام های پرداخت نشده ای که از موعد پرداخت آنها بیش از 90 روز گذشته، طی سه ماهه اخیر 16 درصد افزایش یافته است و این در درجه اول ناشی از وام‌های مسکن و وام های گرفته شده توسط کسب و کارهای کوچک است.
/ تسنیم
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.