امروز، آخرین مهلت ثبت‌نام صاحبان مشاغل در سامانه کاراست؟

سازوکار ثبت‌نام صاحبان مشاغل در سامانه کارا از چندی پیش آغاز شده و در همین ارتباط، صاحبان مشاغل بیمه شده تا امروز 15 و صاحبان مشاغل فاقد بیمه تا پایان شهریور ماه مهلت ثبت‌نام دارند.

 پس از شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن بر اقتصاد کشور که منجر به تعطیلی یا نیمه‌تعطیلی بنگاه‌ها شد، دولت تصمیم به ارائه تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا گرفت.

در همین راستا، با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نظام بانکی، مقرر شد صاحبان مشاغل در 14 رسته شغلی برای دریافت وام مربوط به کرونا، در سامانه کارا ثبت نام کنند.

شناسایی 848 زیررسته آسیب‌دیده از کرونا

بر این اساس، تاکنون 848 زیررسته شغلی به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا شناسایی شده است.

تعداد بنگاه‌های آسیب دیده ذیل 14 رسته منتخب 3 میلیون واحد است که 1.3 میلیون واحد آن بیمه شده و دارای کد کارگاهی و 1.7 میلیون واحد فاقد بیمه و کد کارگاهی هستند.

همچنین در این واحدها 2.8 میلیون نفر بیمه شده و 3 میلیون نفر فاقد بیمه مشغول به کار هستند.

آخرین مهلت ثبت‌نام صاحبان مشاغل در سامانه کارا

در این بین، با توجه به اینکه سازوکار ثبت‌نام صاحبان مشاغل در سامانه کارا از 30 اردیبهشت‌ماه آغاز شده بود، چندی پیش مهلت ثبت‌نام به اتمام رسید؛ اما به دلیل ابعاد گسترده آسیب‌های کرونا، کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مهلت ثبت نام وام کرونا را تمدید کرد.

در همین ارتباط مقرر شد، صاحبان مشاغل بیمه شده تا امروز 15 شهریور و صاحبان مشاغل فاقد بیمه تا پایان شهریور ماه مهلت ثبت‌نام داشته باشند.

گفتنی است، مطابق جدول ارائه شده از سوی وزارت کار مبلغ تسهیلات ویژه کسب و کار کرونا در صورتی که تسهیلات تا 160 میلیون ریال باشد، سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک، تسهیلات 160 تا 480 میلیون ریال نوع وثیقه سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)است.

مبلغ تسهیلات 480 تا 1,600 میلیون ریال و نوع وثیقه سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه 2 ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند).مبلغ تسهیلات 1,600 تا 2,000 میلیون ریال با نوع سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه 3 ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، مبلغ تسهیلات از 2,000 میلیون ریال بالاتر و با نوع وثیقه ارائه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف و سقف مبلغ سفته 1.5 برابر اصل و سود تسهیلات است.

/مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.