3 دلیل برای استفاده از بیت‌کوین توسط مشتریان خرد

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک، بیت‌کوین، حالا جزئی از بازار مالی شده و محبوبیت زیادی را به ویژه میان نسل هزاره و افراد دور از خدمات بانکی، کسب نموده است.

افزایش رشد استفاده از بیت‌کوین نسبت به روش بانکداری سنتی، هنوز ادامه دارد. محبوبیت این کریپتوکارنسی امروزه بیش از پیش است و به دلیل شبکه انبوهی از کاربران، جذابیت آن در طول زمان، نسبت به هر ارز دیجیتالی دیگری، زیادتر شده است. حالا کاربران برای تراکنش‌های فراوان خود، به منظور افزایش سرمایه و ذخیره ارزش، از بیت‌کوین استفاده می‌کنند.

و از آنجا که بیشتر افراد در این شبکه میلیونی از کاربران بیت‌کوین در سراسر جهان هنوز به این ارز به عنوان یک دارایی نگاه می‌کنند، رواج آن زیادتر خواهد شد. به زودی، همانند اینترنت و بسیاری از فناوری‌های مهم طی چند دهه اخیر، بیت‌کوین نیز به عنوان یک روش رایج پرداخت وارد بازار انبوه خواهد شد و افرادی که به بانکداری سنتی معتقد بودند را به سمت تراکنش با ارزهای رمزنگاری شده ترغیب خواهد کرد. اما امروزه، سه گروه از مشتریان خرد بیت‌کوین عبارتند از نسل هزاره، افراد کم‌‌بهره (یا بی‌بهره) از خدمات بانکی و پذیرندگان اولیه بیت کوین.

در ادامه مروری بر این3 گروه از مشتریان خرد و علت اشتیاق آنها در استفاده از این ارز نسبتاً جدید علی رغم عدم اطمینان و عقاید بازدارنده سایرین خواهیم داشت.

نسل هزاره، به بیت‌کوین علاقه دارد

بیت‌کوین برای نسل هزاره بسیار محبوب است زیرا این گروه سنی به بیت‌کوین به عنوان یک روش ذخیره ارزش و یک سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند، سرمایه‌گذاری‌ که اغلب نسبت به اوراق دولتی، سهام، ملک و طلا برای آنها ارزشمند تر است.

به اعتقاد 93% از نسل هزاره، هنگام انتخاب موسسه مالی مناسب، بانکداری بدون هزینه، فاکتوری حیاتی است؛ بدین ترتیب روشی کم هزینه مثل بیت‌کوین یک تغییر خوشایند محسوب می‌شود. این نسل، نوعی جدید از بانکداری را می‌خواهند که با سیستم سنتی مورد استفاده والدین و اجداد آنها متفاوت باشد؛ که این موضوع البته به خودپردازهای بیت‌کوین کمک خواهد کرد که در تراکنش‌های مالی، قابلیت سرمایه‌گذاری آنی را داشته باشند؛ بدون وقفه در سرمایه‌گذاری، عدم رد تراکنش‌ها و بدون هزینه‌ای فراتر از نرخ تبدیل بیت‌کوین به وجه نقد.

سرانجام، واضح‌ترین دلیلی که نسل هزاره به بیت‌کوین علاقه دارد، تخصص ذاتی آنها در فناوری است. این همان نسلی است که با تلفن هوشمند بزرگ شده و شاهد تغییر عظیم از آنالوگ به دیجیتال در سنین رشد خود بوده است. با پذیرش آخرین پیشرفت‌های فناوری و رقابت با آنها، نسل هزاره برای ریسک و امتحان کردن چیزهای جدید حتی در زمینه بانکی بسیار مشتاق است. برای مثال، نسل قبل‌تر ممکن است یک بستر تجارت الکترونیکی دریافت‌کننده ارز رمزدار را‌ مانعی قابل توجه برای خرید از یک سایت بداند اما نسل هزاره آن را یک فرصت جالب برای ذخیره پول تلقی می‌کند.

افراد بی‌بهره از خدمات بانکی، به بیت‌کوین نیاز دارند

افراد بی‌بهره از خدمات بانکی دسترسی کافی به موسسات مالی سنتی ندارند. این بدین معنی است که در کشوری مثل آمریکا، آنها به دلیل رتبه اعتباری پایین، عدم اعتبار یا درآمد پایین، از خدمات بانک‌های اصلی محرومند.

به طور کلی، 25% از تمام خانوارهای ایالات متحده، از خدمات بانکی بی‌بهره یا کم‌بهره‌اند. بیت‌کوین برای این افراد یک شانس لازم جهت فرار از عدم امنیت مالی می‌باشد. برای افراد کم‌بهره از خدمات بانکی، فعالیت با بیت‌کوین، قماری ضروری است زیرا اکثر جوامع کم‌بهره و بی‌بهره از بانک‌ها تقریباً بیشتر با وجه نقد معامله می‌کنند. اگرچه بسیاری از کاربران بیت‌کوین از حساب‌های بانکی یا کارت‌های اعتباری برای خرید آن استفاده می‌کنند، اما افراد بی‌بهره از خدمات بانکی از این نعمت محرومند. برای آنان توانایی استفاده از یک خودپرداز بیت‌کوین یا سیستم تبدیل پول نقد به بیت‌کوین، روشی عالی برای تعامل با ارزهای دیجیتال است علی‌الخصوص به این دلیل که سریع و کارآمد است.

از آنجا که آنها برای خرید آنی بیت‌کوین از کیوسک‌های حضوری استفاده می‌کنند، نگران محدودیت یا تاخیر در تراکنش نیستند، مواردی که در تبدیل بیت‌کوین و موسسات بانکی قدیمی رایج است.

افراد کم‌بهره از خدمات بانکی، توانایی استفاده از سیستم‌های سنتی بانکداری را ندارند و اختیارات آنها در دسترسی به ارز به شدت محدود است. معامله با بیت‌کوین دنیایی جدید و جالب از امکانات اقتصادی را برای آنها رقم خواهد زد.

پذیرندگان اولیه، با بیت‌کوین فرصت‌های زیادی کسب می‌کنند

حتی قبل از اولین جرقه‌های بیت‌کوین و آغاز علاقه‌مندی به آن، همراهان اولیه با هیجان در جستجوی این ارز جدید بودند. امروزه نیز با گذشت حدود یک دهه از ظهور بیت‌کوین، بعضی افراد آن را به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری مهم دنبال می‌کنند.

به طور کلی، مردم بر این باورند که بیت‌کوین فرصتی عظیم برای آنان برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌سازد. با رشد سریع ارزش بیت‌کوین، ناپایداری اولیه آن بالاخره تقریباً از بین خواهد رفت و آن را به یک سرمایه‌گذاری پایدار برای افرادی که به دنبال پرتفولیوی متنوع‌تر هستند تبدیل خواهد کرد. البته ناپایداری اخیر بازار ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، به طور کلی باعث تجدید علاقه سرمایه‌گذاران به بیت‌کوین و ارز رمزدار شده است.

بیت‌کوین به کارآفرینان تازه‌کار، مسیرهای جدیدی را برای جمع‌آوری سرمایه و انجام معاملات نشان خواهد داد. حضور در صدر این موج، مزایای قابل توجهی را نسبت به رقبای احتمالی به دنبال خواهد داشت.

کنجکاوی راجع به روش‌های جدید پرداخت دیجیتال حتی در افراد بی‌انگیزه نیز بروز کرده و بیت‌کوین به عنوان رایج‌ترین ارز دیجیتالی پاسخگوی آنها خواهد بود.

چشم‌انداز آینده

بنا به دلایل زیاد برای معامله با بیت‌کوین، نسل هزاره، گروه کم‌بهره از خدمات بانکی و افراد کنجکاو، بر استفاده از بیت‌کوین تاکید دارند. از آنجا که بهره‌گیری آنها از بیت‌کوین بر آگاهی عمومی تاثیر می‌گذارد، محبوبیت بیت‌کوین در بازار بالاتر خواهد رفت. زمان زیادی نمی‌گذرد که این طرفداران بیت‌کوین توسط افراد بیشمار دیگری دنبال خواهند شد و این ارز دیجیتال سرانجام مورد پذیرش عمومی قرار خواهد گرفت و وارد تراکنش‌های مالی روزانه خواهد شد.

ترجمه از: atmmarketplace

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.