رفع ممنوعیت از فروش 140 هزار سهامدار به صورت الکترونیکی

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام کرد: رفع ممنوعیت از فروش برای بیش از 140 هزار سهامدار حقیقی و حقوقی سجامی شده به‌صورت مکانیزه (الکترونیکی و غیرحضوری) انجام شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، این شرکت به منظور احترام به حقوق شهروندی در نظام اداری و به اعتبار چشم‌انداز خود به عنوان سازمانی «چابک، هوشمند، قانون‌مدار و پاسخگو» خود را مکلف به ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع می‌داند.

در این زمینه به جهت ارتقاء رضایت‌مندی سهامداران بازار سرمایه، رفع ممنوع المعاملگی نوع S (یک سهامدار امکان معامله را به دلایل مختلف در بازار سهام از دست می‌دهد) برای سهامدارانی که از سال 97 تا 31 تیرماه 99 در سامانه سجام تایید هویت و سجامی شده‌اند، بصورت گروهی صورت پذیرفت و نیازی به مراجعه حضوری سهامداران به منظور رفع ممنوع المعاملگی نوع «S» وجود ندارد.

سازمان بورس و اوراق بهادار سال 91 در جهت حفاظت از دارایی راکد سهامداران با تصویب دستورالعملی اعلام کرد: تمام کدهای سهامدارانی که در طول مدت دو سال با ارزش دارایی بیشتر از 50 میلیون تومان اقدام به فروش سهام نکرده باشند، ممنوع المعامله S می‌شوند.

سهامدارانی که مشمول ممنوع المعامله s می‌شوند، اجازه فروش ندارند اما خرید برای این افراد بلامانع است.

/ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.