احتمال تمدید زمان بارگذاری مدارک وام اجاره

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 355 هزار نفر واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن هستند، گفت: درصورتی که تعداد قابل توجهی از افراد موفق به بارگذاری و تکمیل مدارک خود در سامانه اقدام ملی نشده باشند این مهلت را تمدید می کنیم.

محمود محمودزاده اظهار کرد: حدود  355 هزار نفر از کسانی که برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده بودند واجد شرایط شناخته و برای تکمیل مدارک در سامانه اقدام ملی به آدرس Tem.mrud.ir  دعوت شدند. از این تعداد تاکنون 120 هزار نفر مدارک را تکمیل و به کارتابل بانک معرفی شده‌اند.

وی افزود: تا امروز بیش از 15 هزار پرونده دریافت وام اجاره در بانکها تشکیل و 8500 فقره تسهیلات پرداخت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 15 بانک و موسسه مالی اعتباری مسئولیت پرداخت کمک ودیعه اجاره را بر عهده دارند گفت: عملکرد بانک‌ها بعد از آن متفاوت است تعدادی از بانک ها به این فرآیند سرعت داده‌اند و برخی دیگر روند کندتری دارند اما به طور کلی شرایط نسبت به قبل بهتر شده است.

محمود زاده در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تمدید مهلت بارگذاری مدارک دریافت وام اجاره در سامانه اقدام ملی برای جاماندگان وجود دارد، گفت: باید آخرین وضعیت را ببینیم اگر تعداد کسانی که موفق به تکمیل مدارک خود شده اند درصد قابل توجهی باشد لزومی به تمدید نیست، در غیر این صورت احتمال تمدید وجود دارد.

تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام کمک ودیعه اجاره به میزان 50، 30 و 15 میلیون تومان، مدتی قبل در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. سود این تسهیلات 13 درصد است. نحوه بازپرداخت آن بدین صورت است که در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند.  در روش دوم، متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت 36 ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه 540 هزار تومان، کلانشهرها 320 هزار تومان و سایر شهرها 160 هزار تومان پرداخت خواهند کرد. افراد واجد شرایط تا ساعت 24 روز 24 شهریور ماه فرصت داشتند تا مدارک خود را در سامانه اقدام ملی بارگذاری کنند که احتمال تمدید این مهلت وجود دارد.

/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.