آمازون 100 هزار نیروی جدید استخدام می‌کند

در پی تقاضای رو به رشد برای خریدهای آنلاین، آمازون اعلام کرده است که به زودی 100 هزار نیروی جدید را استخدام خواهد کرد.
آمازون که بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان است و توسط جف بزوس اداره می‌شود اعلام کرد موقعیت‌های جدید شامل مشاغل تمام وقت و نیمه وقت در آمریکا و کانادا و سمت‌های شغلی در 100 مرکز آماده‌سازی بسته‌ها و تاسیسات دیگری است که در سپتامبر گشوده شده‌اند. این چهارمین اعلام استخدام نیروی کار جدید توسط آمازون در آمریکا از ابتدای سال 2020 تاکنون بوده و این مقطع یکی از فصل‌های شلوغ خرید اعلام شده است.
آمازون چند روز پیش اعلام کرده بود 33 هزار مشاغل اداری و فناوری ایجاد می‌کند. این شرکت در مارس و آوریل هم از استخدام 100 هزار و 75 هزار نفر برای مشاغل جدید خبر داده بود. دیوید کلارک، نایب رئیس ارشد فعالیت‌های جهانی آمازون اظهار کرد: آمازون تنها در ماه جاری 100 ساختمان جدید افتتاح می‌کند. طبق آمار فکت ست، ارزش سهام آمازون از ابتدای امسال تاکنون 70 درصد صعود کرده است، زیرا صدها میلیون نفر در بحبوحه شیوع کرونا در خانه مانده و خرید اینترنتی را ترجیح می‌دهند.
خرید اینترنتی در زمان قرنطینه به افزایش 40 درصدی فروش آمازون در سه ماه دوم و رسیدن آن به 9/ 88 میلیارد دلار انجامید و این شرکت آمریکایی در سه ماه منتهی به ژوئن موفق به ثبت درآمد خالص 2/ 5 میلیارد دلاری شد. آمازون از سال 2010 بیش از 600 هزار شغل مستقیم در آمریکا ایجاد کرده و بیش از 350 میلیارد دلار در بیش از 40 ایالت سرمایه‌گذاری کرده است که این شرکت را به یکی از بزرگ‌ترین کارفرمایان بخش‌خصوصی جهان مبدل می‌کند.
براساس گزارش مارکت واچ، این شرکت هفته گذشته اعلام کرد تا پایان سال 2020 هفت هزار شغل دائم در انگلیس ایجاد می‌کند و مجموع کارکنانش در این کشور به بیش از 40 هزار نفر می‌رسد.
/ ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.