آموزش ثبت‌نام وام ازدواج + راهنمای تصویری

وام ازدواج به عنوان اصلی‌ترین دغدغه‌های زوج‌های جوان است که در این گزارش به نحوه ثبت نام آن پرداخته‌ایم.

آموزش ثبت‌نام وام ازدواج

در راستای حمایت از جوانان و تحکیم بنیان خانواده شبکه بانکی از سال 1388 اقدام به ارائه تسهیلات وام ازدواج به زوجین کرد. پرداخت وام در قالب تسهیلات قرض الحسنه و با کارمزد 4 درصد به زوجین اعطا می‌شود.

در همین راستا سامانه اینترنتی قرض الحسنه ازدواج به منظور تسهیل امور ثبت نام متقاضیان، راه اندازی شد و برای زوجین این امکان فراهم شد تا با ثبت نام در این سامانه در لیست انتظار دریافت وام ازدواج قرار گیرند.

در حال حاضر وام ازدواج برای هر یک از زوجین 50 میلیون تومان با بازپرداخت 7 ساله در نظر گرفته شده یعنی مبلغ هر قسط حدود 650 هزار تومان است. برای دریافت وام ازدواج کافیست مرحله به مرحله با ما پیش بروید:

قدم اول

ابتدا وارد سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به آدرس ve.cbi.ir شوید و از منوی سمت راست گزینه ثبت نام جدید را انتخاب کنید.

آموزش ثبت‌نام وام ازدواج

قدم دوم 

در مرحله بعد مشخصات هویتی شامل شماره ملی، شماره شناسنامه و تاریخ تولد را وارد کرده و بعد از انتخاب نوع تابعیت خود بر روی گزینه “ادامه” کلیک کنید.

آموزش ثبت‌نام وام ازدواج

قدم سوم

سپس صفحه ایی برای شما نمایش داده می‌شود که شامل 3 قسمت اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات سند ازدواج، آدرس و شماره تلفن می‌باشد. تمام اطلاعات خواسته شده را با دقت وارد کنید.

قدم چهارم

در این مرحله باید اطلاعات مربوط به بانکی که قصد وام گرفتن از آن را دارید، وارد کنید:
1. ابتدا بانک مورد نظر را انتخاب کنید.
2. سپس شعبه پیشنهادی خود را (که بر اساس بانک انتخاب شده) انتخاب کنید.
3. در فیلد آخر هم می‌توانید شماره ملی همسر خود را وارد کنبد (وارد کردن شماره ملی اختیاری است).
پس از تکمیل این اطلاعات گزینه ” ثبت نهایی و ارسال” را کلیک کنید.

قدم پنجم

در این مرحله صفحه‌ای نمایش داده خواهد شد که شامل تمام اطلاعات وارد شده شماست. در این قسمت کد رهگیری 10 رقمی به شما ارائه داده خواهد شد. کد رهگیری را یادداشت کنید، زیرا در زمان مراجعه به بانک این کد مورد نیاز است.

در هنگام ثبت نام به این نکته توجه داشته باشید که هر کدام از زوجین باید به صورت جداگانه ثبت نام کنند.

مراجعه به بانک پس از پایان ثبت نام

متقاضیان باید حداکثر تا 12 روز پس از ثبت نام با به همراه داشتن کلیه مدارک ذکر شده و کد رهگیری ده رقمی به شعبه مربوطه مراجعه کرده و تقاضای دریافت وام ازدواج کنند.

بعد از پذیرش در شعبه، متقاضیان به مدت یک ماه فرصت دارند تا ضامن خود را معرفی کرده و مدارک خود را تکمیل کنند. در غیر اینصورت به منظور خدمات دهی به سایر متقاضیان، ثبت نام متقاضیان از سامانه حذف خواهد شد و باید دوباره اقدام به ثبت نام کنند.

مدت زمان انتظار برای دریافت وام به طور معمول حدود 2 ماه طول می‌کشد که این مدت زمان بستگی به تعداد متقاضیان در صف انتظار و وضعیت بانک دارد.

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام وام ازدواج سال 99

پس از ثبت نام قصد ویرایش اطلاعات خود را دارید بایستی مراحل زیر را انجام دهید:

1. وارد سامانه تسهیلات به آدرس ve.cbi.ir شوید و از منوی سمت راست ویرایش اطلاعات قبلی را کلیک کنید.

2. در مرحله بعد شماره ملی و کد رهگیری خود را وارد کنید.

3. در قدم بعدی صفحه ویرایش اطلاعات برای شما نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید اطلاعات خود را اصلاح کنید. در آخر بر روی گزینه ” ” ” اصلاح و ثبت نهایی” کلیک کنید.

به خاطر داشته باشید که بعد از ویرایش اطلاعات کد رهگیری شما تغییر نمی‌کند و در تمامی مراحل ثبت نام شما تنها یک کد رهگیری دارید.

همچنین اطلاعاتی که در کادر‌های خاکستری رنگ نشان داده شده، قابل ویرایش نیستند. این اطلاعات توسط سازمان ثبت احوال تأیید و ثبت شده اند.

/ باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.