دریافت غیرحضوری تسهیلات با سامانه هوشمند فرابانک ملت

از اردیبهشت ماه سال 1399 خدمت متمایز ثبت و رسیدگی به درخواست تسهیلات خرد به صورت غیرحضوری(24×7) تحت عنوان«سامانه هوشمند فرابانک ملت» در بانک ملت مورد بهره‌برداری قرار گرفت و با راه اندازی این سامانه، ارائه خدمات اعتباری تسهیل و تسریع شد.

بانک ملت، با هدف تسهیل و تسریع در فرایند محصولات اعتباری برای رفع نیازهای شخصی مشتریان، سامانه هوشمند تسهیلات فرابانک را ارائه نموده است تا مشتریان بدون نیاز به مراجعه به شعبه بتوانند ضمن دسترسی به امکان بررسی شرایط خود در صورت احراز شرایط درخواست تسهیلات مورد نظر را ثبت و پیگیری نمایند.

حذف قضاوت های شخصی در اعتبارسنجی مشتریان

یکی از مهم ترین ویژگی های این سامانه، حذف قضاوت ها و اعمال احتمالی سلایق شخصی در اعتبارسنجی و اعطای تسهیلات است. با بهره برداری از سامانه غیرقضاوتی فرابانک، تمامی فرآیندهای اعطای تسهیلات به صورت سیستمی و بدون اعمال نظر شخصی احتمالی پرسنل بانک و صرفاً بر اساس تایید اصالت مستندات و اهلیت و ظرفیت مشتریان مبتنی بر داده های اعتبارسنجی انجام می شود.

انواع تسهیلات قابل اعطا از طریق سامانه فرابانک

تسهیلات بدون ضامن و وثیقه به مشتریان دارای رتبه اعتبار A تا سقف سیصد میلیون ریال

تسهیلات بدون ضامن با وثیقه سپرده بلند مدت بدون لحاظ رتبه اعتباری تا سقف یک‌ونیم میلیارد ریال

تسهیلات به مشتریان دارای رتبه اعتباری A و B با معرفی حداقل دو ضامن تا سقف یک میلیارد ریال

تسهیلات به مشتریان دارای رتبه اعتباری C و فاقد رتبه با معرفی حداقل یک ضامن تا سقف پانصد میلیون ریال

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به معرفی‌شدگان سایت بانک مرکزی

فرابانک

مشتریان چگونه از خدمات فرابانک بهره مند می شوند؟

– برای دریافت شناسه و رمز ورود به سامانه بانکداری اینترنتی، می توانید با کارت ملی به یکی از شعب بانک ملت مراجعه نمایید.

– ورود به سامانه بانکداری اینترنتی و انتخاب گزینه«تسهیلات فرابانک ملت» از منوی خدمات پیشنهادی یا قسمت خدمات در منوی تسهیلات

  USSD ( کدبانک) بانک ملت چه خدماتی دارد؟

– مطالعه شرایط و مقررات

– انجام استعلام های لازم به صورت برخط

در صورت دریافت پاسخ های مورد قبول، مشتری می تواند به مرحله بعد برود.

– چنانچه بر اساس محاسبات سامانه شرایط لازم احراز شود، تسهیلات مناسب با شرایط مشتری پیشنهاد می‌شود.

– در مرحله بعد متناسب با نوع تسهیلات انتخاب شده توسط مشتری، سایر اقلام اطلاعاتی و مدارک درخواست می شود.

به منظور ثبت درخواست، مطالعه و دقت در نکات و پیام های سامانه به ویژه مطالعه راهنمای مستند درآمدی هنگام بارگذاری مدارک بسیار حائز اهمیت است.

– در صورت پذیرش اقلام اطلاعاتی و مدارک بارگذاری شده، مشتری به مرحله تأیید درخواست می رسد و با تأیید آن، رسید ثبت درخواست ارائه می شود.

امکانات و ویژگی های تسهیلات فرابانک چیست؟

– تمامی مراحل از جمله ثبت درخواست، مراجعه به شعبه جهت دریافت تسهیلات و … از طریق پیامک به مشتری اطلاع رسانی می شود.

– مشتریان دارای رتبه اعتباری A در صورت احراز سایر شرایط می توانند تا سقف مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال در قبال ضمانت خود (بدون معرفی شخص دیگری به عنوان ضامن)، از تسهیلات بهره مند شوند.

– تسهیلات با مبالغ بیشتر، در قبال ضمانت سایر اشخاص حائز شرایط یا سایر وثائق نظیر سپرده سرمایه گذاری بانک ملت قابل اعطا می باشد.

– تسهیلات فرابانک متناسب با رتبه اعتباری مشتری و ضامن  A، B، C و فاقد رتبه توسط سامانه پیشنهاد می شود.

مراقبت از رتبه اعتباری که توسط شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران محاسبه می شود، بسیار حائز اهمیت است در این خصوص در شرایط و مقررات فرابانک توضیح کافی ارائه شده است.

– مستندات درآمدی و اقلام اطلاعاتی که در سامانه فرابانک توسط مشتری بارگذاری و وارد می شود، توسط کارشناسان بانک بررسی و راستی آزمایی می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.