دویچه بانک آلمان در صدر فهرست تراکنش‌های مشکوک بانکی قرار دارد

دویچه بانک در صدر فهرست تراکنش‌های مالی مشکوک به پول‌شویی بانک‌های بزرگ جهان قرار دارد و بیش از نیمی از 2 تریلیون دلار تراکنش مشکوک اعلام شده در این گزارشات را به خود اختصاص داده است.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بزرگترین بانک آلمان، دویچه بانک، در صدر فهرست تراکنش‌های مالی مشکوک به پول‌شویی بانک‌های بزرگ جهان قرار دارد و بیش از نیمی از 2 تریلیون دلار تراکنش مشکوک اعلام شده در این گزارشات را به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری آلمانی دویچه وله، این گزارش را بر اساس اسناد لو رفته بانک‌های بزرگ جهان که به دپارتمان جرایم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا ارائه شده بود، منتشر کرد. این اسناد نشان می‌داد که در بین سال‌های 1999 تا 2017 دویچه بانک 1.3 تریلیون دلار از 2 تریلیون دلار مشکوک به پولشویی توسط بانک‌های بزرگ جهان را جابه‌جا کرده است.

اسناد لو رفته بانک‌ها شامل گزارش فعالیت‌های مالی مشکوک بانک‌ها و مؤسسات مالی به وزارت خزانه‌داری آمریکا بوده است. مؤسسات مالی طبق قانون موظف‌اند فعالیت‌های مشکوکی مانند پول‌شویی و دور زدن تحریم‌ها را به مقامات قانونی گزارش دهند و این گزارشات به خودی خود به معنای انجام جرم نیست.

دویچه بانک در واکنش به این گزارشات اعلام کرد: ما از قبل هم در حال تحقیق در مورد این اتفاقات بودیم که این منجر به ایجاد راه‌حل‌های قانونی‌ شد که در آن همکاری‌ها و اصلاحات این بانک به اطلاع عموم رسید.

/مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.