دلیل مشکل در فروش سهام عدالت چیست؟

مدیر توسعه و برنامه‌ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی بی‌نتیجه ماندن فروش مستقیم سهام عدالت را عدم هماهنگی در دو نظام پرداخت کارگزاری و بانکی عنوان کرد و گفت: حدود 11500 میلیارد تومان سهام عدالت تا به این لحظه به فروش رسیده است.

محمدجوادفرهانیان درباره ثبت نمادهای شرکت‌های استانی سهام عدالت در بورس گفت: عملیات درج نمادهای این شرکت‌ها به پایان رسیده است و پس از رعایت قانون بازار سرمایه این شرکت‌ها معامله‌پذیر خواهند بود.
مدیر توسعه و برنامه ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: بر این اساس دارندگان سهام عدالت در صورت انتخاب روش غیرمستقیم می‌توانند پس از سجامی شدن و دریافت کد معاملاتی از طریق این شرکت‌ها اقدام به فروش یا خرید سهام عدالت کنند.

وی اضافه کرد: گروهی از سهامداران عدالت نیز قبل از راه اندازی سامانه سجام موفق به دریافت کد معاملاتی شده‌اند و تاکید ما سجامی شدن تمامی معامله گران و انجام خرید و فروش با کد یکپارچه است؛ چرا که به دنبال پذیرفته شدن شرکت‌های استانی و سجامی شدن مردم، معامله‌گران می‌توانند از مزایای مرتبط با توزیع سود و برگزاری مجامع مختلف برخوردار شوند.

مدیر توسعه و برنامه ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص بی‌نتیجه ماندن فروش مستقیم سهام گفت: دارندگان سهام عدالت برای رفع این مشکل باید از کارگزار خود و یا بانک مسئول در قبال فروش سهام، درخواست گزارش کنند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، معامله‌گران می‌توانند از طریق تلفن گویا 1569 نسبت به ثبت شکایت اقدام کنند.

وی افزود: علت این اتفاق عدم هماهنگی در دو نظام پرداخت کارگزاری و بانکی است و مردم آگاه باشند که به محض اجرا شدن سفارش ها، تمامی مبلغ حاصل در اسرع وقت به حساب معامله‌گران واریز می‌شود و هیچ مبلغی در حساب کارگزارن و بانک‌ها نمی‌ماند.

این مقام مسئول ادامه داد: حدود 11500 میلیارد تومان سهام عدالت تا به این لحظه به فروش رسیده و اطلاعات این جابه‌جایی‌ها در شرکت سپرده گذاری ثبت شده است و محدویت و ممنوعیتی در خرید و فروش سهام وجود ندارد. البته ما از مردم درخواست کرده‌ایم تا معاملات خود را با درایت انجام دهند تا در آینده موجب ضرر و پشیمانی نشود.

فرهانیان با اشاره به تقسیمات بازار گفت: بازار به دو بخش بازار سرمایه و بازار معمولی تقسیم شده است و از مردم می‌خواهیم تا درگیر اخبار بازار معمولی نشوند. به سهامداران پیشنهاد می کنم در صورتی که نیاز به فروش فوری سهام عدالت خود ندارند با کسب اطلاعات و آگاهی از حقوق خود، اقدام به انجام معاملات کنند.

/ خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.