تصویربرداری سه بعدی؛ کلید آینده‌ تکنولوژی بدون تماس

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک، در حالی که جهان در حال سازگاری با شیوه جدید زندگی است، کسب‌وکارها برای ادامه‌ رقابت، به فناوری بدون نیاز به تماس نیاز خواهند داشت و دوربین‌های سه بعدی می‌توانند راه‌گشای آینده‌ای امن‌تر باشند.

تردیدی نیست که زندگی با Covid-19 برای همیشه تغییر می‌کند. در بسیاری از کسب‌وکارها یکی از بارزترین تغییرات در نحوه تعامل مشتریان هنگام پرداخت رخ داده است.

امروزه تمایل مشتریان بر تکنولوژی‌های بدون تماس رو به افزایش است. در سوپر مارکت‌ها، خرده فروشی‌ها، فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها و رستوران‌ها، مردم خواستار تجربه‌ پرداختی بدون نیاز به تماس هستند.

مطالعه‌ موسسه تحقیقاتی CapGemini در ماه مه سال 2020، در مورد تجربه‌ پرداخت بدون نیاز به تماس مشتری نشان داد که 84% مشتریان انتظار دارند استفاده‌شان از فناوری‌های بدون نیاز به لمس در طول بحران Covid-19 افزایش پیدا کند تا بتوانند از تعاملاتی که نیاز به تماس فیزیکی دارد جلوگیری کنند. 55% این مشتریان انتظار داشتند حتی پس از پایان این بحران استفاده از فناوری‌های پرداخت بدون تماس ادامه پیدا کند.

باتوجه به نگرانی‌ها در مورد انتقال ویروس کرونا در بالاترین سطح خود، امروزه مشتریان و مراجعان ترجیح می‌دهند هیچ سطح مشترکی را لمس نکنند. اما چطور می‌توان انتظار داشت که صفحات و دکمه‌های لمسی بدون لمس باقی بمانند؟

فناوری تصویربرداری سه بعدی تا حدود زیادی چالش بدون تماس را حل خواهد کرد. از شناسایی چهره گرفته تا سفارش و پرداخت بدون تماس. دوربین‌های سه بعدی کوچک به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا در دنیای امروزی و در دنیای پس از کرونا رونق داشته باشند.

پذیرش جهانی

تشخیص چهره یک روش رایج تأیید مشتری در سرتاسر دنیا است و به طور فزاینده‌ای در حال رواج یافتن است. در همان مطالعه انجام شده‌ CapGemini ،%52 بیان کردند که در طول دوره‌ بحران Covid-19، برای احراز هویت در فروشگاه‌های خرده فروشی، بانک‌ها، فرودگاه‌ها و دفاتر، تشخیص چهره را ترجیح می‌دهند.

فناوری تشخیص چهره‌ سه بعدی با دقت بالا و در کسری از ثانیه افراد را تأیید می‌کند. این موضوع از تقاضای مشتریان مبنی بر سرعت و دقت بالا، بخصوص در نواحی شهری و یا موقعیت‌هایی که افراد خواستار  دریافت خدمات سریع هستند، نیز پشتیبانی می‌کند. این فرایند همچنین تماس مورد نیاز برای وارد کردن رمزها یا حتی تطبیق اثر انگشت را از بین می‌برد.

سفارش بدون تماس با ردیابی نگاه و یا “اشاره کردن در هوا” فعال می‌شود. مشتریان با استفاده از این روش‌ها می‌توانند به همان سرعتی که در سفارشات با صفحه لمسی وجود دارد، سفارشات خود را ثبت کنند.

شاید قسمت پرداخت، محبوب‌ترین بخش استفاده از دوربین‌های سه بعدی باشد. با یک دوربین سه بعدی نیازی به باز کردن کیف پول یا حتی استفاده از تلفن هوشمند نیست. وقتی هویت فرد تأیید شود با اشاره کردن یا ردیابی نگاه، مشتری می‌تواند خریدش را با استفاده از کارت اعتباری یا دبیت کارت تکمیل کند.

مشتری چگونه سود می‌برد؟

فناوری سه بعدی بدون نیاز به تماس نه تنها مانع گسترش ویروس می‌شود، بلکه تجربه مشتری را نیز بهبود می‌بخشد. این کار باعث ثبت سفارش سریعتر مشتری می‌شود. به عنوان مثال، مشتریان می‌توانند سفارش دلخواه یا قبلی خود را به سرعت تکرار کنند. و وفاداری را از طریق پیشنهادات مبتنی بر تأیید، کوپن‌ها، تبلیغات و همچنین تنظیمات شخصی که از طریق معاملات گذشته آموخته شده است، افزایش می‌دهد. به علاوه 3D می‌تواند امکان جلوگیری از ضرر کلاهبرداری و سرقت را افزایش دهد.

کاربردی و ایمن

دوربین‌های سه بعدی فقط به اندازه یک باتری AA از دوربین‌های دو بعدی گران‌تر هستند. همچنین نرم افزار این راهکارها، امنیت مالی را از طریق یک مدل ریاضیاتی رمزگذاری شده ارائه می‌دهد که افراد را با یک رشته‌ دیجیتالی پیچیده تأیید می‌کند، نه با هویت شخصی.

تشخیص چهره‌ فوق العاده قابل اعتماد است. این روش با وجود تغییر در موهای صورت، آرایش، مدل‌های مو، رنگ موها یا کلاه‌ها، با دقت مشتریان را تأیید می‌کند. این فناوری، هندسه دقیق خطوط صورت را بدون تأثیر نور یا حتی نیاز به دوربین رنگی مدلسازی می‌کند.

همانطور که قبلاً در سراسر آسیا رایج بوده است مشتریان و کاربران، به پرداخت از طریق شناسایی صورت تمایل دارند و این نه تنها به خاطر سرعت و دقت بسیار زیاد آن است، بلکه به این دلیل است که مردم برای انجام خرید به تلفن‌های هوشمند خود نیازی ندارند و همچنین مجبور نیستند برای انجام خرید برنامه‌ای را دانلود کنند.

همچنین فروشندگان می‌توانند با کمترین هزینه و تلاش، فروشگاه‌هایشان را به فناوری سه‌بعدی تجهیز کنند تا تجربه‌ خرید و پرداخت بدون نیاز به تماس را ایجاد کنند. کسب‌وکارها همچنین می‌توانند از طریق تشخیص چهره ساعت‌های کارمندان را ثبت کنند. این راه حل به کارمندان کمک می‌کند تا در محل کار احساس بهتری داشته باشند. زیرا متوجه می‌شوند شرکتشان از طریق ابزارهای بدون نیاز به تماس از آنها محافظت می‌کند.

با ادامه یافتن این تغییرات در جهان، کسب‌وکارها برای ادامه‌ رقابت، به فناوری بدون نیاز به تماس نیاز خواهند داشت. دوربین‌های سه بعدی به ایمن و سالم نگه داشتن مشتری کمک می‌کند. این دوربین‌ها به مراجع اطمینان می‌دهند که سازمان به فکر سلامتی آنها است. همچنین با سرمایه‌گذاری ناچیز، داده‌های بیشتری را گردآوری می‌کنند، از قابلیت‌های بیشتری پشتیبانی می‌کنند و سطح بالاتری از امنیت را تضمین می‌کند.

Covid-19 ممکن است شیوه زندگی، کار و خرید مردم را برای همیشه تغییر دهد. اما با تصویربرداری سه بعدی می‌توانیم با واقعیت جدید خود همراه شویم.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.