بانک‌های اروپا دورکاری پس از بحران کرونا را جدی می‌گیرند

امکان دورکاری پس از بحران کرونا مخصوصاً در مورد بانکهای اروپا که نسبت به همتایان آمریکایی خود سوددهی کمتری داشته‌اند، این یک فرصت غیرمنتظره برای کاهش هزینه است.

در حالیکه بسیاری از مقامات وال استریت در مورد مخاطرات دورکاری به مدت طولانی هشدار می‌دهند، بزرگترین بانک های اروپا درباره درس‌هایی که از همه گیری ویروس کرونا برای کاهش هزینه ها گرفته اند جدی‌تر هستند.

سردمدار این تغییرات در اروپا هلند است که بزرگترین بانک‌های آن پیش‌بینی می‌کنند نیروی کار آنها نیمی از ساعات کاری خود را پس از پایان بحران کرونا در خانه سپری کنند. نیروی کار بانک «یونی کردیت» ایتالیا هم 40 درصد از فعالیت خود را پس از بحران کرونا از راه دور انجام می‌دهند و کارمندان بانک یو بی اس سوییس یک سوم ساعت کاری خود را در خانه سپری خواهند کرد. به نظر می‌رسد این شیوه روش خوبی برای کاهش هزینه‌های بانک‌ها باشد.

مخصوصاً در مورد بانکهای اروپا که نسبت به همتایان آمریکایی خود سوددهی کمتری داشته‌اند، این یک فرصت غیرمنتظره است.  کارمندان «روبوبنک»، دومین بانک بزرگ هلند، احتمالاً به طور متوسط 40 تا 50 درصد ساعت کاری خود را در خانه خواهند بود. این رقم با توجه به نقش افراد تغییر خواهد کرد. روبو بنک قصد دارد طرح های آزمایشی برای تعیین بهترین روش اجرایی کند.

تغییر به سمت دورکاری با سرمایه گذاری در فناوری هایی همراه خواهد بود که نقل و انتقال‌های دیجیتال در میان کارمندان و مشتریان را تسهیل می‌کند.

هیچ بانکی کار در دفاتر خود را کلا متوقف نخواهد کرد چون این دفاتر نقش حیاتی در حفظ فرهنگ شرکتی و روحیه افراد مخصوصاً برای تازه واردها دارند. مدیرعامل جی پی مورگان هشدار داده اگر کارمندان به مدت طولانی دورکاری کنند کارآمدی آنها کاهش می یابد. مدیرعامل دویچه بانک آلمان هم طی مصاحبه‌ای گفت استخدام های جدید نیاز به فضای دفتری با کارفرمایان ارشد دارند تا امکان رشد داشته باشند.

واقعیت دورکاری بر طراحی دفاتر هم تاثیر خواهد گذاشت. بانک‌ها به دنبال دفاتری هستند که تعاملاتی مانند دیدارها و جلسات خلاق را راه اندازی کنند نه وظایف فردی. دفاتر آینده مطمئناً یک مکان نخواهند بود بلکه شبکه ای خواهند بود که به افراد اجازه می‌دهند به فضاهای مختلف برای انجام وظایفشان دسترسی داشته باشند.

/ تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.