هر لحظه ممکن است هر اتفاقی در بازار ارز بیفتد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سرمایه گذاری در بازار ارز خیلی پر ریسک است و هر لحظه ممکن است هر اتفاقی در این بازار بیفتد.

عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین اقدامات بانک مرکزی درباره تامین ارز گفت: در حال حاضر شرایط بازار ارز از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار شده که ناشی از اتفاقات شش ماهه نخست امسال بعد از کرونا و فشارهای حداکثری آمریکا بود. به همین دلیل متاسفانه انتظارات منفی هم در جامعه شکل گرفته است، ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا وضعیت را به ثبات برسانیم و شرایط را تعدیل کنیم.

همتی تصریح کرد: نقل‌قول‌هایی از بنده می شود که شما گفته بودید نرخ ارز کاهش می‌یابد؛ به هر حال شرایط بسیار پیچیده و در حال تغییر است و محدودیت‌هایی برای منابع مالی ما در نظر گرفتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ده‌ها میلیارد دلار از درآمدهای ارزی ما در خارج از کشور مسدود است و حتی کشورهایی که روابط خوبی با ما دارند به دلیل فشار آمریکا اجازه ندادند از این منابع استفاده کنیم در حالی که پیش بینی بنده این بود که امسال بتوانیم از آنها بهره برداری کنیم.

همتی با تاکید بر اینکه خوشبختانه ما در بانک مرکزی اقدامات خوبی را آغاز کرده ایم و به همین منظور نسبت به آینده خوش‌بین هستیم،‌ افزود: هرچند در روزهای آخر ریاست جمهوری رئیس جمهور کنونی آمریکا فشارها بیشتر می‌شود، اما ما هم مقاومت خود را بیشتر خواهیم کرد.

/ خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.