تاریخچه کامل ‌کارت‌های اعتباری

اگرچه کارت‌های اعتباری در طول سالیان دراز مانند کارت‌های امروزی وجود نداشته، اما اعتبار بعنوان یک ابزارمالی همیشه به مردم در خرید کالا و خدمات کمک کرده است.

اگرچه کارت‌های اعتباری در طول سالیان دراز مانند کارت‌های امروزی وجود نداشته، اما اعتبار به‌عنوان یک ابزار اصلی مالی همیشه به مردم در خرید کالا و خدمات کمک کرده است. بنابراین از تمدن‌های باستان گرفته تا جوامع پیشرفته امروزی، اعتبار محرک پایدار اقتصاد بوده و خواهد بود.

کارت‌های اعتباری باستانی

وقتی به «کارت‌های اعتباری» فکر می‌کنید، احتمالاً آنها را یک نوآوری مالی مدرن در نظر می‌گیرید. اما مفهوم کارت اعتباری به تمدن‌های باستان برمی‌گردد. اعتبار تقریباً به قدمتی بیش از خود پول وجود داشته است.

مردم تمدن بین النهرین از لوح‌های سفالی برای تجارت استفاده می‌کردند، دقیقاً مانند کارت‌های اعتباری امروزی. به گفته جاناتان مارک کنوایر، باستان شناس و استاد انسان‌شناسی در دانشگاه ویسکانسین – مدیسون، لوح‌های خاکی مهر و موم شده، نشان‌دهنده تمدن‌ها هستند و به دلیل ضرورت مورد استفاده قرار می‌گرفتند. زیرا حجم تجارت بین دو تمدن به قدری زیاد بود که تجارت با پول فیزیکی دست و پا گیر می‌شد.

در دوران امپراطوری بابل، برخی از اولین قوانین مکتوب در مورد اعتبارات در قانون هامورابی ظاهر شد. این خطوط اعتباری بیشتر شبیه وام‌های امروزی بودند تا کارت اعتباری. در همین حال، بسیاری از قوانین مربوط به جلوگیری از کلاهبرداری و مقررات مدرن کارت اعتباری در آن منعکس شده است.

متن کامل این مقاله که به سفارش داتین و توسط عصربانک ترجمه شده است را در فایل PDF  مطالعه کنید:

تاریخچه کامل ‌کارت‌های اعتباری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.