در گزارش مهرماه شاپرک، باز هم بانک ملت بالاتر از رقباست

تازه ‎ترین گزارش شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) به بررسی عملکرد بانک‌های کشور در مهرماه پرداخته است. این گزارش نشان می‌دهد بانک ملت، همچون ماه‌های گذشته در بررسی عملکرد عمده ابزارهای پذیرش در بسیاری از شاخص‌ها رتبه برتر را کسب کرده است که در ادامه آنها را بررسی کردیم.

سهم بازار بانک ملت از تعداد و مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت

طبق بررسی شاپرک «بانک ملت» با سهم 20.67 % از تعداد تراکنش‌ها و سهم 21.45 % از مبلغ تراکنش‌ها، همچنان با اختلاف زیاد بالاترین سهم از پذیرش تراکنش‌های بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست در بین تمام بانک‌های پذیرنده قرار گرفته است.

جایگاه بانک ملت در گزارش شاپرک

جایگاه بانک ملت در گزارش شاپرک

سهم تعدادی و مبلغی از کل بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش

همچنین از نظر سهم تعدادی بانک‌های پذیرنده از کل بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش، یعنی ابزار کارتخوان فروشگاهی، ابزار پذیرش اینترنتی و ابزار پذیرش موبایلی بانک ملت رتبه اول را در این 3 بخش کسب کرده است.

جایگاه بانک ملت در گزارش شاپرک

همچنین بانک ملت از نظر سهم مبلغی در ابزار کارتخوان فروشگاهی و ابزار پذیرش موبایلی رتبه اول و در ابزار پذیرش اینترنتی در رتبه دوم قرار دارد.

با توجه به این آمار، حوزه فعالیت و نحوه‌ بازاریابی موفق بانک‌ ملت به منظور پذیرش وجوه مربوط به داد و ستدهای کار‎ت‌های بانکی در هر یک از ابزارهای پذیرش به خوبی قابل تشخیص است.

سهم بازار صادرکنندگی

همچنین در مهر‌ماه بانک ملت به عنوان دومین بانکی شناخته شده است که بیشترین سهم را از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار (برداشت، اعتباری و کارت هدیه و بن کارت) در شبکه شاپرک دارد.

جایگاه بانک ملت در گزارش شاپرک

عملکرد بانک ملت از نظر پذیرش یا صدور تراکنش‌های شاپرکی

برای محاسبه این ویژگی تعداد تراکنش‌های صادره هر بانک از تعداد تراکنش‌های پذیرش شده این بانک کسر شده است. طبق محاسبه شاپرک بانک ملت جایگاه نخست بیشترین اختلاف مثبت در تعداد تراکنش‌های پذیرش شده را کسب کرده است.

جایگاه بانک ملت در گزارش شاپرک

مجموع تعداد تراکنش‌های صادر شده و پذیرش شده

همچنین بانک ملت با کسب رتبه دوم در شاخص «مجموع تعداد تراکنش‌های صادر شده و پذیرش شده هر بانک»  توانسته سهم قابل توجه‌ای از کل تعداد تراکنش‌های صنعت پرداخت کارتی» را به دست آورد.

جایگاه بانک ملت در گزارش شاپرک

گردش مالی شاپرک

در بررسی گردش مالی شاپرکی که مربوط به مجموع مبالغ صادرکنندگی و پذیرندگی هر بانک است بیشترین گردش مالی  مهر‌ماه نیز متعلق به بانک ملت بوده است.

جایگاه بانک ملت در گزارش شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.