تراکنشی ساده و امن با گزینه ” کلیک برای پرداخت”

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ کیف پول‌های دیجیتال از زمان شروع همه‌گیری کرونا مورد استقبال بیشتری  قرار گرفته‌اند. البته کیف پول‌های دیجیتالی مانند پی‌پال (PayPal) و اپل‌پی (Apple Pay) می‌توانند تهدیدی برای سازمان‌های ارائه‌دهنده کارت اعتباری به شمار روند. زیرا هنگامی که کاربران از این روش‌های پرداخت برای خرید استفاده می‌کنند، شرکت‌های کارت اعتباری کمتر به چشم می‌آیند. اگر یک گام جلوتر برویم، آنها می‌توانند تهدید قابل توجه‌تری به شمار آیند چرا که اصولا کارت‌های پرداخت فیزیکی هیچ نقشی در فرآیند آنها ندارند.

کلیک برای پرداخت

برندهای کارت اعتباری باید کیف پول‌های دیجیتالی خود را ایجاد کنند تا مشتریان بتوانند از ویژگی‌ها و امکانات “کلیک برای پرداخت” در تراکنش‌های خود استفاده کنند.

گزینه “کلیک برای پرداخت” دقیقا همان گونه عمل می‌کند که از عنوان آن دریافت می‌شود؛ در واقع، یک روش پرداخت با کمک یک کلیک است که می‌توان از آن در یک اپلیکیشن تلفن همراه، یک وب سایت یا سایر کانال‌های دیجیتال استفاده کرد. در این روش، تراکنش با استفاده از ورود اطلاعات یک کارت اعتباری، یک کارت نقدی یا یک کارت پیش پرداخت از انواع مستر کارت (Mastercard)، ویزا کارت (Visa)، آمریکن اکسپرس (American Express) یا دیسکاور (Discover) آن هم فقط با یک بار کلیک کردن بر روی یک دکمه انجام می‌شود.

تراکنشی ساده و امن با گزینه " کلیک برای پرداخت"

با برطرف شدن خطرات کیف پول‌های دیجیتال و پرداخت‌های آنی، گزینه “کلیک برای پرداخت” راه کاری برای مشارکت بیشتر مردم برای این برندهای کارت اعتباری فراهم می آورد در عین حالی که قابلیت رصد رفتارهای خریدهای آنها را نیز فراهم می‌کند.

چرا کاربران باید به استفاده از گزینه “کلیک برای پرداخت” روی آورند؟ پاسخ این سوال در مزایای آن، یعنی سهولت و آسانی استفاده این روش است. خریداران برای هر بار خرید دیجیتالی نیازی به کارت اعتباری و یا ورود مشخصات شخصی نخواهند داشت. آنها به سادگی اطلاعات کارت خود را یک بار وارد می‌کنند و از آن به بعد فقط گزینه “کلیک برای پرداخت” را هنگام انجام یک تراکنش یا معامله انتخاب می‌کنند.

این روش پرداخت همچنین مزایای اضافی برای پذیرندگان و خرده فروشانی که آن را به عنوان نوعی روش پرداخت ارائه می‌دهند، در بردارد. گزینه “کلیک برای پرداخت” علاوه بر آن که یک گزینه پرداخت آسان و ساده برای خریداران دیجیتال است، امنیت پرداخت را نیز تقویت می‌کند. فناوری زیربنای “کلیک برای پرداخت” از استانداردEMV  پیروی می‌کند. از لحاظ امنیتی، این روش از توکنیزاسیون برای جایگزینی شماره حساب‌ها و سایر داده‌های حساس بهره می‌گیرد؛ این امر سبب می‌شود که رخنه در این روش پرداخت یا کپی سازی از آن به سختی قابل انجام باشد.

از آنجایی که اطلاعات و جزئیات کارت اعتباری (به صورت توکن)  و در مورد تلفن همراه، بر روی تلفن هوشمند واقعی قبلاً ذخیره شده است و لازم نیست مشتری، پس از اولین باری که کارت را با گزینه “کلیک برای پرداخت” ثبت کرد، مجددا آنها را وارد کند در عمل گزینه امن‌تری برای پرداخت‌ها فراهم می‌نماید.

واضح است که گزینه “کلیک برای پرداخت” برای تمامی طرف‌های درگیر در یک تراکنش مزایای مختلفی را به همراه دارد. در حالی که تجارت از طریق موبایل و تجارت آنلاین، با توجه به تمایل کاربران برای تجربه‌های خرید آسان، کارآمد و بهداشتی به سرعت در حال افزایش است این روش پرداخت یکی از روش‌هایی است که باید پیاده‌سازی و اجرای آن در ماه‌های آتی مد نظر قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.