وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: برای اینکه از کارت ملی هوشمند، استفاده هوشمند شود، باید کاربردهای آن را ترویج کرد و به دلیل عدم فراگیری کارت هوشمند بین همه، تا به‌حال دستگاه‌های مختلف سراغ استفاده‌ کاربردی از کارت ملی هوشمند نرفته‌اند.

آذری‌جهرمی افزود: با توجه به فراگیری مطلوب، از پست‌بانک خواسته بودم که کارت‌خوان‌های کارت ملی هوشمند را در تمام شعبه‌ها نصب کند تا برای افتتاح حساب و وصول چک، دیگر نیازی به کپی گرفتن از کارت و تشخیص هویت توسط مسوول باجه نباشد و جعل و پولشویی دشوارتر از قبل شده و از فساد پیشگیری شود.

او گفت: دیروز این اتفاق مهم در پست‌بانک عملیاتی شد و  اولین کاربری صحیح و فراگیر کارت ملی هوشمند در دولت الکترونیکی را با حضور ویدئوکنفرانسی در جمع مدیران پست بانک رونمایی کردیم. به زودی این کار در همه دستگاه‌ها فراگیر خواهد شد.

همچنین امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این مراسم با تاکید بر اینکه رابطه بانک‌ها و فناوری اطلاعات یک ارتباط دوسویه است، گفت: «بانک‌ها از یکسو از فناوری اطلاعات استفاده می‌کنند تا خدمات مالی بهتری به شهروندان ارائه دهند و ابزارهایی مانند کیف پول الکترونیکی و احراز هویت و حتی ابزارهای مرتبط با شفافیت مالی در این دسته قرار دارند و از سوی دیگر بانک‌ها با حمایت از صندوق‌های جسورانه به توسعه تکنولوژی فناوری اطلاعات کمک می‌کنند.»

وی با اشاره به اینکه هشت سال پیش میزان دسترسی به فناوری اطلاعات در کشور 22 درصد بوده و امروز با استراتژی‌های وزارت ارتباطات 81 درصد مردم حداقل هفته‌ای یک‌بار از اینترنت استفاده می‌کنند، اظهار کرد: درحال‌حاضر سطح پوشش در کشور به 94 درصد رسیده است.

/ ایسنا