مسدود شدن کارت‌های بانک مهاجرین افغان در مقابل الزام بانک‌ها به ارائه خدمات

سفارت افغانستان در تهران با قدردانی از پیگیری مقامات کشورمان برای حل مشکل بانکی اتباع اعلام کرد براساس ابلاغیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی، بانک‌ها موظف به افتتاح حساب برای مهاجرین دارای مدارک قانونی می‌باشند.

سفارت افغانستان در تهران اعلام کرد براساس ابلاغیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی، تمامی بانک‌ها موظف هستند تا برای مهاجرین افغانستانی دارای مدارک معتبر اقامتی در ایران خدمات ارائه دهند.

بر اساس اعلام این سفارت، در پی مراجعه و تماس‌های تلفنی عده‌ای از مهاجرین محترم افغان مقیم ایران، مبنی بر مسدود شدن کارت های عابر بانک آنها طی روزهای اخیر، این سفارت با پیگیری موضوع فوق از مجاری دیپلماتیک با در میان گذاشتن این معضل با وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، موضوع را در اسرع وقت دنبال نمود.

سفارت افغانستان در ادامه افزود: پس از پیگیری‌ها، مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران اظهار داشتند که طبق آخرین ابلاغیه بانک مرکزی، تمامی بانک‌ها موظف هستند برای افغان‌های دارای مدارک معتبر اقامتی، حساب بانکی افتتاح کرده و کارت عابربانک در اختیارشان قرار دهند.

بر اساس اعلام سفارت افغانستان، در صورتی که شعبه‌ای از این دستورالعمل پیروی ننماید، مهاجرین محترم با اطلاع دقیق از شعبه و محل مورد نظر، دفتر امور مهاجرین این سفارت را در جریان قرار دهند تا به اطلاع بخش نظارت بانک مرکزی رسانیده و مورد پیگیری قرار گیرد.

این سفارت همچنین تاکید کرد از پیگیری‌های همه جانبه مسئولین محترم ادارات ذیربط جمهوری اسلامی ایران نسبت به پیگیری موضوع متذکره اظهار سپاس و قدردانی می‌نماید.

این در حالی است که چند روز پیش مهاجرین افغانستانی از عدم بازگشایی افتتاح حساب و انجام عملیات بانکی در برخی بانک‌های کشور خبر داده بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.