آشنایی با خدمات پارک حاشیه‌ای اپلیکیشن آپ

خدمات خودرویی یکی از سرویس‌های مهم و پرتراکنش اپلیکیشن آپ است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند بدون نیاز به صرف وقت زیاد به بسیاری از خدمات مرتبط به خودروی خود دسترسی داشته باشند. ما در گفت‌وگویی که با رخساره تاج دینی، مدیر سرویس خودرو اپلیکیشن آپ انجام دادیم، با این بخش از خدمات اپلیکیشن آپ بیشتر آشنا شدیم.

سرویس‌های خودرویی آپ کدامند؟

تاج دینی در ابتدای صحبت‌های خود با معرفی سرویس‌های خودرویی اپلیکیشن آپ، گفت: «این سرویس‌ها عبارتند از پرداخت عوارض آزادراهی، طرح ترافیک تهران، پارک حاشیه‌ایی و پارکینگ خودرو.»

سرویس پارک حاشیه‌ای چیست؟

مدیر سرویس خودرو اپلیکیشن آپ، در رابطه با کارکرد سرویس پارک حاشیه‌ای توضیح داد: «کاربران می‌توانند هزینه توقف خودرو بابت پارک در مناطق مشخص را با استفاده از امکانات “سرویس پارک حاشیه‌ای” بپردازند. در روزهای غیر تعطیل، شهروندان از ساعت 7 الی21شب می‌توانند خودروی خود را در این مناطق پارک کنند که هزینه نیم ساعت اول آن برای کاربران اپلیکیشن آپ رایگان محاسبه خواهد شد. درحال حاضر این سرویس در شهرهای اصفهان، کاشان، شیراز و منطقه 2 شهرداری تهران راه‌اندازی شده است و به زودی مناطق تحت پوشش آن گسترش پیدا خواهد کرد.»

چگونگی مکانیسم شناسایی پلاک خودرو از طریق آپ

تاج دینی در رابطه با مکانیسم شناسایی خودروها از طریق سرویس پارک حاشیه‌ای اپلیکیشن آپ، بیان کرد: «شناسایی خودروها از طریق دوربین‌هایی که در مناطق تحت پوشش مستقر هستند و پارک‌بان‌ها انجام می‌شود. پارک‌بان‌ها از طریق گوشی هوشمند که در اختیار دارند پلاک ماشین‌ها را اسکن می‌کنند تا مشخصات آن به سامانه ارسال شود. سامانه، فرایند شناسایی الکترونیک پلاک را انجام می‌دهد و در نهایت مبلغ بدهی آن در قسمت سامانه ثبت می‌شود. با مکانیسم شناسایی هوشمند پلاک، از طریق یک وب سرویس، هر کاربری که مشخصات خودرو خود را در قسمت پارک حاشیه‌ای اپلیکیشن آپ وارد کند سیستم بدهی پارک حاشیه‌ای، پلاک را از شهرداری تهران استعلام می‌گیرد و برای کاربران نمایش می‌دهد.»

سهولت با پرداخت خودکار اپلکیشن آپ

تاج دینی با اشاره به گزینه پرداخت خودکار اپلیکیشن آپ گفت: «این قابلیت بر روی تمامی سرویس‌های آپ فراهم شده است. به این صورت که کاربران می‌توانند کیف پول خود را به هر میزانی که می‌خواهند شارژ کنند و بر روی سرویس‌های خودرو، گزینه پرداخت خودکار را فعال کنند. وقتی این گزینه فعال باشد به محض اینکه بدهی خودروی کاربر برای پلاک ثبتی، ایجاد شود، میزان بدهی از موجودی کیف پول کسر می‌شود و دیگر  کاربر نگران پرداخت بدهی و جرایم ناشی از تأخیر در پرداخت نخواهد بود.»

منتظر سرویس‌های خودرویی  جدید آپ باشید

تاج دینی در پایان تاکید کرد: «هدف اپلیکیشن آپ در زمینه خودرو ارائه سبد خدمات جامع خودرویی به کاربران است و به‌زودی سرویس های عوارض سالیانه و خلافی خودرو نیز به خدمات اپلیکیشن آپ اضافه خواهد شد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.