سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت ویژه اشخاص حقیقی صاحب کسب‌وکار

سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت ویژه اشخاص حقیقی صاحب کسب‌وکار علاوه بر خدمات قابل استفاده توسط عموم مشتریان حقیقی، خدمات ویژه‌ای در دسترس اشخاص حقیقی قرار می‌‌گیرد.

بانک ملت در راستای گسترش خدمات بانکداری الکترونیک و همچنین تسهیل استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی جهت “مشتریان حقیقی صاحب کسب‌وکار”  اقدام به راه‌اندازی سامانه بانکداری اینترنتی اشخاص حقیقی صاحب کسب‌وکار نموده‌ است. در سامانه مذکور علاوه بر خدمات قابل استفاده توسط عموم مشتریان حقیقی، خدمات ویژه‌ای در دسترس اشخاص حقیقی صاحب کسب‌وکار قرار می‌‌گیرد.

سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت ویژه اشخاص حقیقی صاحب کسب‌وکار

در این سامانه امکان تفویض انجام امور بانکی در حیطه تعریف شده به سایرین از طریق تعریف کاربران مختلف با نقش‌ها و اختیارات موردنظر کاربر اصلی (صاحب/صاحبان حساب) و اخذ کدکاربری و رمز جداگانه جهت هر کاربر وجود دارد. چنانچه صاحب کسب‌وکار و دارنده یکی از حساب‌های حقیقی انفرادی و یا اشتراکی الکترونیک ملت (جام، قرض الحسنه پس انداز الکترونیک و کوتاه مدت الکترونیک) هستید، می‌توانید با مراجعه به شعبه افتتاح کننده حساب و ارائه مدارک لازم نسبت به فعالسازی این خدمت اقدام و شناسه مشتری و کلمه عبور خود را دریافت کنید.

پس از فعالسازی خدمت حاضر می‌توانید با مراجعه به صفحه سامانه بانکداری اینترنتی اشخاص حقیقی صاحب کسب‌وکار در سایت بانک ملت، نسبت به ورود به سامانه اقدام و از خدمات موجود بهره برداری نمایید.

خواهشمند است به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به اطلاعات شخصی، جهت وارد کردن کلمه عبور از “صفحه کلید مجازی” استفاده نمایید.

نحوه فعالسازی سامانه

  •  مراجعه به شعبه افتتاح کننده حساب
  •  تکمیل و امضای ” فرم درخواست فعالسازی خدمت بانکداری اینترنتی اشخاص حقیقی صاحب کسب‌وکار “
  • دریافت کد کاربری و رمز عبور

نکته: به منظور رعایت نکات ایمنی لازم است صاحب حساب در اولین ورود به سامانه بانکداری اینترنتی، کلمه عبور دریافتی از شعبه را تغییر دهد.

نکته: جهت فعالسازی سامانه برای حساب‌های اشتراکی، می بایست تمامی صاحبان حساب به صورت جداگانه به شعب صاحب حساب انفرادی خود مراجعه و با معرفی آن حساب نسبت به اخذ کد کاربری و رمز عبور سامانه حاضر اقدام نمایند. پس از فعالسازی سامانه بر روی حساب انفرادی، تمامی حساب‌های صاحب حساب اعم از انفرادی و اشتراکی در سامانه فوق قابل رویت می‌باشد.

نحوه دسترسی و ورود به سامانه

  • ورود به سایت بانک ملت
  • انتخاب گزینه بانکداری اینترنتی
  • انتخاب زیر سامانه اشخاص حقیقی کسب و کار
  • درج شناسه مشتری، کلمه عبور و عبارت امنیتی

سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت ویژه اشخاص حقیقی صاحب کسب‌وکار

تهیه گواهی امضای الکترونیک

انجام هرگونه حواله در سامانه بانکداری اینترنتی ویژه اشخاص حقیقی صاحب کسب‌وکار صرفا با در اختیار داشتن گواهی امضای الکترونیک صادره از وزارت صنعت، معدن و تجارت ج.ا.ا امکان پذیر است.

جهت کسب اطلاعات در خصوص مدل‌های توکن قابل استفاده، مراکز تهیه و نحوه نصب و بارگذاری توکن به راهنمای تهیه و استفاده از امضای دیجیتال مراجعه شود.

در حساب‌های اشتراکی هر کدام از صاحبان حساب در صورتی که بر اساس شرایط برداشت تعریف شده در شعبه حق امضا داشته باشند، جهت تایید حواله از طریق سامانه حاضر بایستی دارای توکن فوق باشند.

کاربران سامانه

کاربر ارشد (ادمین سامانه)

صاحب حساب با دریافت کد کاربری و رمز عبور از شعبه به عنوان کاربر ارشد (ادمین سامانه) تعریف می شود کاربر ارشد (ادمین سامانه) مدیریت کاربران و تنظیمات حساب ها را بر عهده دارد.

یادآوری: در خصوص حساب های اشتراکی تمامی صاحبان حساب می‌بایست با معرفی حساب انفرادی خود نسبت به اخذ کد کاربری و رمز عبور سامانه حاضر از شعب صاحب حساب اقدام نمایند. پس از فعالسازی سامانه بر روی این حساب، تمامی حساب‌های صاحب حساب اعم از انفرادی و اشتراکی در سامانه فوق قابل رویت می‌باشد. هر صاحب حساب در صفحه بانکداری خود صرفا به حساب‌های انفرادی و اشتراکی مربوط به خود دسترسی دارد و رویت سایر حساب‌های شرکای حساب اشتراکی برای وی امکان پذیر نخواهد بود.

 کاربر فرعی (کاربر)

کاربر کاربران فرعی، کاربرانی هستند که از طریق کد کاربری کاربر ارشد (ادمین سامانه) در این سامانه معرفی و نقش ها و اختبارات مورد نظر به آنها اختصاص می یابد. . هر کاربر فرعی دارای کد کاربری و رمز عبور مخصوص به خود بوده و صرفا در محدوده اختیارات و مجوز های تعیین شده توسط کاربر ارشد (ادمین سامانه) ، قادر به انجام فعالیت در سامانه می‌باشد.

نکته: (کاربر ارشد) ادمین سامانه به منظور استفاده از خدمات سامانه بایستی از کد کاربری فرعی که به صورت مکانیزه و پس از اجرای منوی “دریافت اطلاعات صاحبان حساب (بروزرسانی شرایط برداشت) ” به نام وی تولید می شود، استفاده نماید. لذا نیازی به تعریف کاربر به صورت دستی نمی‌باشد.

فایل پی دی اف راهنمای تهیه و استفاده از امضای دیجیتال را از اینجا دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.