نگرانی سهامداران، مهم‌ترین مانع رشد شاخص بورس

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اکنون بازار سهام از همه شاخص‌های لازم برای ایجاد روند صعودی برخوردار است، گفت: مهمترین نکته موجود در بازار، بیم سهامداران از افت دوباره شاخص بورس است که باعث بلاتکلیفی در معاملات شده است.

«حسین اروجلو» امروز (یکشنبه) به روند معاملات بورس در بازار اشاره کرد و افزود: حاکم شدن فضای نگرانی در بازار و ترس سهامداران از ریزش سنگین دوباره شاخص بورس، باعث شد تا شاخص بورس با توجه به اینکه معاملات خود را امروز صعودی آغاز کرد اما در اواسط بازار به سمت افزایش عرضه و ایجاد فشار فروش در بازار پیش رود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون سهامداران توجه چندانی نسبت به قیمت اصلاح شده سهام شرکت‌ها و قیمت منطقی آنها برای خرید ندارند و فقط با کوچکترین رشدی به سمت افزایش عرضه در بازار پیش می‌روند.

اروجلو اظهار داشت: به نظر می‌رسد بازار سهام از فردا یا از روز سه‌شنبه دوباره شاهد معاملات پرونق و روند صعودی شاخص بورس باشد.

این کارشناس بازار سرمایه اکنون اصلی‌ترین مشکل حاکم در بازار ترس ایجاد شده بین سهامداران است که باعث خارج شدن معاملات بازار از مسیر اصلی خود شده است، افزود: در کنار ترس سهامداران، اظهارنظرهای برخی از نمایندگان مجلس و دیگر مسوولان باعث شده تا معاملات این بازار به شدت تحت تاثیر قرار بگیرند و نظر یکسان و واحدی نسبت به این بازار نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون بازار با هیچ مشکل بنیادی همراه نیست، گفت: با توجه به افت شاخص جهانی دلار، رشد کامودیتی‌ها (مواد معدنی و پایه) در بازار جهانی به محض از بین رفتن مشکلات ایجاد شده در بازار می‌توان شاهد روند منطقی معاملات این بازار باشیم.

اروجلو ادامه داد: بایدن در حال برطرف کردن مشکلات ایجاد شده از طرف ترامپ است که این مساله باعث ایجاد چشم‌اندازی مثبت در بازار شده است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اکنون بازار از همه شاخص‌های لازم برای ایجاد روند صعودی برخوردار است اما مهمترین نکته موجود در بازار، ترس سهامداران از افت دوباره شاخص بورس است که دچار بلاتکلیفی در معاملات این بازار شده است.

وی گفت: تا چند وقت گذشته در بازار، برخی مسایل مانند تعیین تکلیف مشکل سهام عدالت و دادن بدهی دولت به برخی از پیمانکاران مطرح بود که باعث تحت تاثیر قرار گرفتن معاملات بازار شده بودند، اما اکنون هه این مسایل در بازار برطرف شده‌اند و خطر چندانی بازار را تهدید نمی‌کند.

اروجلو تاکید کرد: بهتر است تا بیشتر اخباری که در بازار منعکس می‌شوند به حالت اجرایی در آیند زیرا این مسایل به شدت بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند و نباید اجرای تصمیم‌های اتخاذ شده منتفی شوند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: بازار نباید هر روز با متغیر جدیدی روبرو شود زیرا این مسایل زمینه ایجاد فشار فروش در بازار را فراهم می‌کند.

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) 12 هزار و 598 واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و 234 هزار واحد رسید.

/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.