ارائه‌دهندگان کیف پول موبایلی چگونه می‌توانند مزیت رقابتی خود را حفظ کنند؟

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک، امروزه به دلیل ترس از کرونا، کاهش تماس فیزیکی و نزدیکی به دیگران در فضاهای عمومی در راس دغدغه‌های ذهنی همگان است. با امکان عدم استفاده از پول نقد هنگام خرید در محل فروشگاه‌ها، کیف پول‌های دیجیتال، تماس فیزیکی را به شدت کم کرده و به تبع آن ریسک انتشار ویروس را کاهش می‌دهند.

مردم با استفاده از کیف پول‌های موبایلی جهت رفع نگرانی‌های بهداشتی با مزایای فراوان استفاده از روش‌های دیجیتالی پرداخت آشنا می‌شوند. این روش‌ پرداخت سریع‌تر و راحت‌تر است و شما می‌توانید تمام پرداخت‌ها را از یک محل دیجیتالی انجام دهید. به علاوه، کیف پول‌های موبایلی ایمن‌تر از همراه داشتن پول نقد یا کارت‌های اعتباری بوده و امنیت بیشتری دارند.

چین در زمینه به کارگیری کیف پول دیجیتال، در سراسر جهان پیشتاز است به طوری که 81% از صاحبان تلفن‌های همراه هوشمند در این کشور، از کیف پول‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند. این تعداد، در اروپا، شامل 68% از جمعیت می‌شود. در ایالات متحده نیز تعداد کاربران کیف پول دیجیتال پیوسته در حال افزایش است.

در حالی که نسل جدید، نخستین کاربران هدف برای کیف پول‌های دیجیتال هستند، اما بنا بر گزارشی در سال 2018، 48% از افراد با سن 34-18 سال، کیف پول موبایلی داشتند و کاربران گروه‌های سنی بالاتر با دانش کمتر، به این روش پیوسته‌اند و از مزایای آن مطلع شده‌اند. اکنون ارائه‌دهندگان کیف پول دیجیتال بایستی با  این مشتریان جدید و غیر منتظره خود سازگار شده و نیازهای آنها را رفع کنند.

کیف پول‌های موبایلی، به لطف سرعت و سهولت استفاده و ایجاد راه‌های افزایش ایمنی در دوره همه‌گیری کرونا، تاثیر شگرفی بر اکوسیستم پرداخت گذاشته‌اند.

با رشد این روند و توسعه استفاده از کیف پول‌های موبایلی در بخش‌های جدید، آنها نیاز به اقدامات بیشتری برای کسب برتری رقابتی و جلب اعتماد کاربران جدید خواهند داشت. این به معنی اولویت دادن به تجربه مشتری و بهبود قابلیت‌های یکپارچه‌سازی خواهد بود. در ادامه خواهیم گفت که کیف پول‌های موبایلی برای بقا در بازار باید چه کار کنند.

کلید برتری رقابتی

اگر کیف پول‌های دیجیتال قصد دارند به بیشترین تعداد کاربران، که بسیاری از آنان تجربه اختصاصی در محصولات دیجیتال ندارند، دست یابند، باید از تجربه کاربری ساده و در عین حال یکپارچه اطمینان حاصل کنند.

در ابتدا، طراحان کیف پول‌های موبایلی باید اهمیت راه‌اندازی اولیه ساده کیف پول را به خاطر داشته باشند. اگر این کار، بیش از چند قدم ساده و از دید کاربر، برای شروع بسیار طولانی باشد، کیف پول‌های موبایلی متحمل ریسک ترک اپلیکیشن توسط کاربر، حتی قبل از آغاز می‌شوند.

سایر راه‌های ایجاد اعتماد در زمینه سادگی کار با این روش، عبارتند از توضیح گام به گام مراحل به منظور جلوگیری از گیج شدن کاربر، ایجاد آیکون‌های ساده‌سازی شده فعالیت‌ها در صفحه خانه و نمایش پیام‌های تایید پاپ‌آپ هنگام انجام یک فعالیت.

ایجاد یک حساب جدید، بدون هزینه اضافی یا پنهان (چیزی که اقتصاد سنتی اغلب در آن شکست می‌خورد)، باید برای کاربران جدید آسان باشد و آنها بتوانند تمام تراکنش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در کیف پول خود را به وضوح مشاهده کنند. کاربران امروزی اپلیکیشن‌ها، خواهان تجربه مشتری یکپارچه هستند و هر سرویسی که اولویت دادن به این موضوع را نادیده بگیرد، ریسک شکست خود را می‌پذیرد.

بسیاری از اپلیشکیشن‌ها نیز نوآوری‌های جدیدی به کار برده‌اند و با استفاده از احراز هویت بیومتریک، مانند لاگین با اثر انگشت و شناسایی چهره، لایه دیگری از امنیت را به این اپلیکیشن‌ها افزوده‌اند. همه بانک‌های پیشگام و فین‌تک‌ها، در حال به کارگیری فناوری بیومتریک برای ارتقاء امنیت و ساده‌سازی تجربه مشتری در این فرایند می‌باشند.

اسکن بیومتریک، نه تنها نسبت به احراز هویت با رمز عبور، امنیت بیشتری دارد بلکه کاربران را از فرایندهای طولانی و کاغذبازی هنگام افتتاح حساب دور می‌کند. کاربران می‌توانند به سادگی چهره و کارت ملی خود را با دوربین تلفن شخصی اسکن و هویت خود را احراز کنند.

یکپارچه‌سازی برای یک محصول کامل، ضروری است

در بحث یکپارچه‌سازی طرف سوم، کیف پول موبایلی هر چه کامل‌تر باشد، شانس بیشتری برای انجام تمام تراکنش‌های مشتری دارد. این یعنی یکپارچگی با بانک کاربر و سایر حساب‌های دیجیتال.

کیف پول‌های موبایلی از طریق یکپارچه‌سازی با سایر پلتفرم‌ها، عبور از مرزها را برای کاربران آسان‌تر می‌کنند و آنها می‌توانند با روشی که به آن عادت دارند، در منزل پرداخت انجام دهند. یکپارچه‌سازی، ضمن گسترش این روش در مقیاس جهانی، به ویژه در امریکای لاتین، آفریقا و آسیا، مسیر ورود کیف پول‌های موبایلی به بازارهای جدید و رشد پایگاه مشتریان را فراهم می‌سازد. پتانسیل رشد کیف پول‌های موبایلی در این مناطق بالاست زیرا بخش بزرگی از جمعیت آنها، دارای حساب بانکی نیستند. در امریکای لاتین به طور متوسط 51% از بزرگسالان در سال 2017 حساب بانکی نداشتند.

به گزارش عصربانک، سرانجام، محصولات مالی دیجیتال، به اعتماد کاربران خود نیاز دارند. اگر این اطمینان حاصل نشود، کیف پول‌های موبایلی قادر به سوار شدن بر موج فعلی گسترش جهانی نخواهند بود. با اولویت دادن به تجربه مشتری،  ایجاد زیرساخت امن و یکپارچه‌سازی خدمات طرف سوم، کیف پول‌های موبایلی خواهند توانست اعتماد و وفاداری کاربران را جلب کنند و روش پرداختی ایمن و راحت ایجاد نمایند که مناسب نیازهای کاربران امروزه باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.