روش‌های استفاده از اینترنت بانک کشاورزی

اینترنت بانک کشاورزی، سرویسی ارزشمند است که امکان استفاده مطلوب از زمان را بدون هیچگونه شرط مکانی، با ایجاد آرامش و تضمین امنیت به صورت شبانه‌روزی با امکانات و قابلیت‌های متنوع برای مشتریان بانک کشاورزی به ارمغان می‌آورد.

نحوه استفاده ازخدمات اینترنت بانک

با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور دستگاه توکن:

نحوه دریافت توکن:

  • مراجعه به یکی از شعب بانک کشاورزی
  •  تکمیل و امضای فرم
  •  دریافت رمز و دستگاه توکن (سخت افزاری-نرم افزاری)

بدون توکن و با استفاده از پروفایل همراه:

  •  امکان ورود و استفاده از خدمات سامانه اینترنت بانک، علاوه بر توکن (سخت افزاری-نرم افزاری) با ایجاد پروفایل همراه با مراجعه به آدرس الکترونیکی https://ib.bki.ir/pid75.lmx براساس رمز حساب همراه بانک فراهم می باشد. با ایجاد پروفایل همراه امکان استفاده از خدمات سامانه اینترنت بانک و عملیات انتقال وجه تا سقف مبالغ سامانه همراه بانک فراهم می باشد.

نحوه دریافت رمز حساب به صورت حضوری:

  • مراجعه به یکی از شعب بانک کشاورزی
  •  تکمیل و امضای فرم
  •  دریافت رمز حساب

نحوه دریافت رمز حساب به صورت غیرحضوری:

  •  ورود به وب‌سایت بانک کشاورزی به نشانی https://www.bki.ir
  •  انتخاب گزینه اینترنت بانک
  •  انتخاب گزینه خدمات بدون لاگین
  •  انتخاب گزینه فعالسازی و مدیریت همراه بانک

بدون لاگین و با استفاده از کارت بانکی:

  •  مشتریان بانک کشاورزی می توانند تنها بوسیله کارت بانکی خود و با مراجعه به آدرس الکترونیکی https://ib.bki.ir و انتخاب گزینه خدمات بدون لاگین، از خدمات سامانه اینترنت بانک مبتنی بر کارت استفاده نمایند.خدمات شامل فرآیند فعالسازی غیرحضوری همراه بانک و عملیات انتقال وجه کارتی( داخلی/ شتابی)، پرداخت انواع قبوض و تسهیلات، خرید شارژ ، محاسبه سود پس انداز و تسهیلات و کمکهای مردمی می باشند.

خدمات اینترنت بانک کشاورزی

برای دیدن عکس در اندازه روی آن اصلی کلیک کنید

روش‌های استفاده از اینترنت بانک کشاورزی

سوالات متداول

1) شرایط بهره‌مندی از خدمات بانکداری دیجیتالی بانک کشاورزی چیست؟
کلیه مشتریان بانک کشاورزی اعم از مشتریان حقیقی و حقوقی (شرکت ها ) می توانند با مراجعه به هر یک از شعب این بانک و تکمیل فرم درخواست بانکداری دیجیتالی و دریافت توکن (دستگاه صدور رمز یک بار مصرف) از خدمات بانکداری دیجیتالی به وسیله توکن استفاده نمایند.
همچنین مشتریان می توانند با دریافت رمز حساب همراه بانک و با ایجاد پروفایل بانکداری دیجیتالی اقدام به ساخت پروفایل و استفاده از خدمات بانکداری دیجیتالی از این طریق نمایند.
2) تفاوت رمز ورود به بانکداری دیجیتالی و رمز خرید اینترنتی چیست ؟
رمز ورود به بانکداری دیجیتالی ، رمزی است که برای ورود به بانکداری دیجیتالی بانک کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد، که این رمز برای مشتریانی که توکن سخت افزاری دارند شامل 4 رقم رمز ثابت بانکداری دیجیتالی و 6 رقم رمز تولیدی دستگاه توکن می باشد ، و برای مشتریانی که از طریق پروفایل بانکداری دیجیتالی وارد سامانه می شود شامل رمز پروفایل مشتری می باشد.
ولی رمز خرید اینترنتی به رمز دوم کارت مشتری گفته می شود که در هنگام انجام خرید اینترنتی از فروشگاه های مجازی مورد استفاده قرار می گیرد که مشتری برای دریافت این رمز باید به یکی از دستگاه های عابر بانک بانک کشاورزی مراجعه نمایند.
3)در صورت فراموش یا گم کردن رمز و یا نام کاربری بانکداری دیجیتالی چه باید کرد؟
با مراجعه به هر یک از شعب بانک کشاورزی می‌توان درخواست صدور مجدد رمز نمود. لازم به ذکر است برای حفظ امنیت اطلاعات حساب‌ها، امکان دریافت مجدد رمز از طریق تلفن یا اینترنت وجود ندارد.
4) در صورت اشتباه وارد کردن رمز بانکداری دیجیتالی چه اتفاقی می افتد؟
چنانچه شما بیش از سه مرتبه رمز بانکداری دیجیتالی خود را اشتباه وارد نمایید، دسترسی شما به آن خدمت به مدت کمتر از 24ساعت (در بازه‌های زمانی 8 ، 12 ، 15 و20 ساعت) مسدود و پس از آن مجدداً فعال می‌شود.
5) در صورت غیرفعال‌شدن نام‌کاربری و رمز عبور، به‌دلیل عدم استفاده طولانی‌مدت از بانکداری دیجیتالی چه باید کرد؟
با مراجعه به هر یک از شعب بانک کشاورزی درخواست بررسی مشکل عدم اتصال نمایید.
6) آیا برای مشتریان حقوقی «رمز بانکداری دیجیتالی با توکن » صادر می‌شود؟
بلی
7) آیا حساب‌های مشترک قابل استفاده در بانکداری دیجیتالی می‌باشند؟
بلی.
8) در صورت مفقودی دستگاه توکن چه باید کرد؟
با مراجعه به هر یک از شعب بانک کشاورزی درخواست ابطال توکن مفقودی و صدور توکن جدید نمایید.
9) در صورت خرابی یا اتمام باطری دستگاه توکن چه باید کرد؟
با مراجعه به هر یک از شعب بانک کشاورزی با تحویل توکن معیوب به شعبه، بدون پرداخت هزینه مجدد، درخواست تعویض دستگاه نمایید .
10)آیا دستگاه توکن تاریخ انقضا دارد؟
بلی؛ در صورت سررسید تاریخ انقضای دستگاه توکن با مراجعه به هر یک از شعب بانک کشاورزی و تحویل توکن منقضی‌شده به شعبه بدون پرداخت هزینه مجدد، درخواست تعویض دستگاه نمایید.
11) در صورت انصراف درخواست توکن چه باید کرد؟
با مراجعه به هر یک از شعب بانک کشاورزی اعلام درخواست انصراف نمایید.
12) آیا تخصیص یک توکن به چند شماره مشتری امکان پذیر می‌باشد؟
دستگاه توکن فقط به یک شماره مشتری و حساب‌های مرتبط با آن شماره مشتری تخصیص داده می‌شود. .
13)آیا امکان تغییر شماره مشتری در بانکداری دیجیتالی وجود دارد؟
بلی؛ با مراجعه به هر یک از شعب بانک کشاورزی اعلام درخواست تغییر شماره مشتری نمایید.
14) آیا انتقال وجه ازطریق پایا در بانکداری دیجیتالی کارمزد دارد ؟
خیر؛کارمزد ندارد.
15) به هنگام انتقال وجه پایا در بانکداری دیجیتالی اگر پیام «ارسال شد» در «سیستم پایا» منعکس شده باشد ولی وجه به حساب مقصد واریز نشده باشد، تکلیف چیست؟
در صورتی که به هر دلیلی (مسدودی حساب مقصد، اشتباه در مشخصات حساب مقصد و …) امکان واریز وجه به حساب ذینفع وجود نداشته باشد، بانک مقصد وجه مورد انتقال را حداکثر تا پایان روز کاری بــعد به حساب متقاضی عودت می‌دهد.
16) آیا بعد از ثبت تراکنش در «سیستم پایا» و دریافت کد پیگیری می‌توان تراکنش را لغو نمود؟
خیر؛ این امکان وجود ندارد.
17) در صورت فراموشی کد پیگیری در سیستم پایا چه اقدامی می توان انجام داد؟
اگر کد پیگیری در «سیستم پایا» فراموش شود با مراجعه به گزینه تاریخچه یا صورتحساب در صفحه بانکداری دیجیتالی امکان دسترسی به آن وجود دارد.
18) شرایط انتقال وجه در بانکداری دیجیتالی به چه صورت می باشد ؟
کاربر می‌تواند فقط از حساب‌های ریالی فعال خود به سایر حساب‌های ریالی خود و یا فرد دیگر وجه موردنظر را واریز نماید با این
توضیح که محدودیت‌های زیر برای انجام انتقال وجه در نظر گرفته شده است.
  • مبلغ انتقال وجه “حساب به حساب داخلی” تا سقف سه میلیارد ریال روزانه برای مشتری مجاز می‌باشد.
  • مبلغ انتقال وجه “پایا” تا سقف سه میلیارد ریال روزانه برای مشتری مجاز می‌باشد.
  •  انتقال وجه از حساب‌های مشترک امکان‌پذیر می‌باشد (با تشکیل کارتابل و تایید طرفین).
  • انتقال وجه به حساب‌های تسهیلات امکان‌پذیر نمی‌باشد (به‌منظور بازپرداخت اقساط می‌توان از منوی مربوطه استفاده نمود).
  • انتقال وجه به حساب‌های بلندمدت امکان‌پذیر نمی‌باشد.
  • انتقال وجه به حساب‌های مسدود شده و یا بسته‌شده امکان‌پذیر نمی‌باشد.
  • انتقال وجه به حساب‌های ارزی امکان‌پذیر نمی‌باشد.
19)آیا امکان انتقال وجه کارتی شتابی دربانکداری دیجیتالی بانک کشاورزی وجود دارد؟
بلی؛ در حال حاضر تا سقف سی‌میلیون ریال در هر روز می‌توان با کارت کشاورزی به کارت سایر بانک‌های عضو شبکه شتاب انتقال وجه داد.
20)آیا در تعداد پرداخت اقساط تسهیلات از طریق بانکداری دیجیتالی محدودیتی وجود دارد؟
خیر؛ در خصوص تعداد اقساط تسهیلات قابل‌ پرداخت از طریق بانکداری دیجیتالی محدودیتی وجود ندارد.
21) آیا امکان استفاده از خدمات بانکداری دیجیتالی بانک کشاورزی در خارج از کشور وجود دارد؟
بلی؛ در خارج از کشور نیز امکان استفاده از بانکداری دیجیتالی برای کاربران مقدور می‌باشد.
22) شرایط اختصاص بانکداری دیجیتالی برای اتباع خارجی چگونه است ؟
امکان ارایه خدمت بانکداری دیجیتالی به اتباع خارجی به مانند سایر مشتریان وجود دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.