پنجره واحد سرمایه گذاری خوزستان رونمایی شد

پنجره واحد سرمایه گذاری خوزستان رونمایی شد پنجره واحد سرمایه گذاری خوزستان با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور رونمایی و عملیاتی شد.

به گزارش روابط عمومی فناپ، در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی روز یکشنبه 12 بهمن ماه که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، حمزه خسروانی معاون اداره کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان به معرفی و تشریح پنجره و احد سرمایه گذاری پرداخت. به گفته او در حال حاضر حدود 36 دستگاه دولتی از خدمات این سامانه بهره می برند و با راه اندازی سامانه پیگیری و استعلام سرمایه گذاران به صورت سیستمی و الکترونیکی انجام می شود.

خسروانی در ادامه با تشکر از اقدامات فناپ برای طراحی و راه اندازی این سامانه ادامه داد: طرح های سرمایه گذاری که در این پنجره تعیین شده است در بخش های مختلف خدمات، صنعت و کشاورزی است.

همچنین در ادامه جلسه پرسش و پاسخی درباره پنجره واحد مطرح شد که اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری عملیاتی شدن آن را بلامانع دانسته و از دستگاه ها و سازمان های دولتی درخواست کرد که از سامانه استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، سامانه الکترونیکی پنجره واحد سرمایه‌گذاری خوزستان درگاه واحدی برای مراجعه متقاضیان داخلی و خارجی سرمایه‌گذاری است که با ایجاد هماهنگی و انسجام بین دستگاه های اجرایی استان، پاسخگویی متمرکز به متقاضیان و سرمایه‌گذارن در تمامی مراحل ایجاد کسب و کار و توسعه آن، در کوتاهترین زمان ممکن ارائه می شود.

این سامانه با هدف ایجاد بستر مناسب، تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری، نسبت به ایجاد زیر ساخت های لازم برای جذب سرمایه گذاران در استان خوزستان راه اندازی شده است. برای تحقق آن نیز ستاد جذب و توسعه سرمایه‌گذاری به ریاست استاندار خوزستان و با عضویت روسای سازمان‌ها و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ذی ربط، نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و نمایندگان شرکت فناپ بر اساس مدل PPP در سال 1396 شکل گرفت.

سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری خوزستان به منظور تسهیل در فرآیند رسیدگی به امورات و استعلام گیری فعالان اقتصادی طراحی شده است که راه اندازی آن می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار در استان تاثیر زیادی داشته باشد.

گفتنیست، مراسم رونمایی از پنجره واحد سرمایه گذاری خوزستان در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، بیژن زنگنه وزیر نفت، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، دکتر شهاب جوانمردی مدیرعامل هلدینگ فناپ و دیگر مسئولان دولتی کشوری و استانی برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.