آخرین جزییات دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه گفت: مذاکره با بانک‌ها برای اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت انجام شده است و مشمولان می‌توانند تا 60 درصد ارزش روز سهام عدالت خود را کارت اعتباری دریافت کنند.

«حسین فهیمی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی که امروز در محل وزارت امروز اقتصاد و دارایی برگزار شد، اعلام کرد: با کارت اعتباری سهام عدالت، امکان خرید وجود دارد و در صورت برگشت مبلغ استفاده‌ شده تا 29 روز، سود به آن تعلق نخواهد گرفت، در غیر اینصورت پول دریافت شده به وام سه ساله تبدیل می شود که دارای شرایط و سود خود است.

مدیر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه  به آزادسازی  باقی سهام عدالت اشاره کرد و افزود:  با توجه به وعده رییس جمهوری درباره آزادسازی 40 درصدی سهام عدالت در دهه فجر، اما به دلیل شرایط حاکم در بازار فعلا امکان فروش و آزادسازی 40 درصد باقی مانده سهام عدالت وجود ندارد.

فهیمی خاطر نشان کرد: آزادسازی سهام عدالت در یکی از پرنوسان‌ترین سال‌های بازار سرمایه کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه تردیدی نیست که در چنین وضعیتی ابعاد و گستردگی این فعالیت تحت تاثیر بازار سرمایه قرار گرفت، گفت: هدف از آزادسازی سهام عدالت کمک و توانمند سازی خانواده‌های ضعیف بود، برهمین اساس تسهیلات، امکانات و زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کنیم.

فهیمی خاطرنشان کرد: تاکنون طرحی با چنین ابعاد و گسترگی را در بازار سرمایه نداشته ایم و ممکن است در سالیان آینده نیز چنین طرحی تکرار نشود.

مدیر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه گفت: آزادسازی سهام عدالت یک مفهوم عام‌تری دارد و بدین معنا است که مدیریت این دارایی به صورت کامل از دولت خارج شده به بورس منتقل شود و از این طریق مردم توانستند دارایی های خود را مدیریت کنند.

فهیمی به عدم امکان فروش سهام عدالت اشاره کرد و گفت: از همان ابتدا همیشه توصیه ما به سهامداران، عدم فروش سهام عدالت بود و در نخستین مرحله از آزادسازی سهام عدالت، حدود 19 میلیون سهامدار قادر به مشاهده دارایی خود در سامانه سهام عدالت و تصمیم‌گیری در خصوص آن بودند تا برای فروش یا نگهداری سهام خود تصمیم‌گیری کنند.

ثبت نام در سامانه سجام رایگان است

وی بر ضرورت ثبت‌نام مشمولان عدالت در سامانه سجام اشاره کرد و گفت: ثبت نام در سامانه سجام رایگان است و نیازی به مراجعه به کارگزاری‌ها و دیگر مراکز نیست، سهامداران می توانند به صورت غیرحضوری سجامی شوند.

فهیمی خاطرنشان کرد: پس از ثبت‌نام در سامانه سجام و ایجاد ارتباط با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سهامداران قادر به انجام بسیاری از خدمات به صورت الکترونیکی هستند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری آنها نیست.

مدیر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی ادامه داد: ارزش این شرکت‌ها 380 هزار میلیارد تومان است و مشمولان سهام عدالت باید انتخاب کنند که چه افرادی این دارایی ها را مدیریت کنند. وی اظهار داشت: تاکنون حدود 15 استان مرحله اول «مجامع عادی به صورت فوق العاده» را برگزار کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.