فیلم / رونمایی از راهکار جدید ربات آلفا در رویداد ملی شو 4

چهارمین مراسم ملی شو دیروز برگزار شد. در این رویداد ربات آلفا به حضار خیر مقدم گفت. حضور ربات آلفا در سه دوره اخیر ملی شو علاوه بر ایجاد جذابیت برای این رویداد، نوید بخش حضور ربات‌های انسان‌نمای دستیار در شعب بانک‌های ایرانی است.

در این رویداد علی رنجبر، مسئول ربات آلفای شرکت جی اس اس  درباره سرویس جدیدی که در این ربات پیاده سازی شده است گفت: «در سرویس جدید پیاده‌سازی شده بر روی ربات آلفا با کمک هوش مصنوعی و تشخیص چهره عملیات پرداخت عوارض خروج از کشور به‌صورت سریع، ساده و بدون نیاز به وارد کردن کارت و رمز انجام می‌شود.»

رنجبر افزود: «در این راهکار، کاربر روبروی ربات آلفا قرار می‌گیرد و بعد از این که سرویس پرداخت عوارض خروج از کشور را انتخاب کرد، ربات از مشتری عکس می‌گیرد. سپس عکس گرفته شده با عکسی که در دیتا سنتر بانک وجود دارد تطبیق داده می‌شود و اگر عکس‌ها مطابقت داشته باشند، بدون اینکه مشتری کارتی بکشد یا رمزی وارد کند، عوارض خروج از کشور بصورت مستقیم و اتوماتیک پرداخت می‌شود.»

لازم به ذکر است CIP فرودگاه بین‌المللی امام خمینی یکی از مکان‌هایی است که از ربات آلفا برای خدمات‌رسانی استفاده می‌کند. مسافران می‌توانند بارکد کارت پرواز خود را در برابر دوربین ربات قرار دهند تا اطلاعات پرواز خود از جمله ساعت، نقشه و زمان رسیدن به گیت را دریافت کنند. همچنین اگر مسافران نیاز به خدمات بیشتری داشته باشند ربات آنها را تا رسیدن به سالن انتظار یا گیت همراهی خواهد کرد.»

گفتنی است در حال حاضر ربات  انسان نمای آلفا در برخی شعب بانک ملی مثل پالادیوم و شعبه ملی پلاس حضور دارد. این ربات با استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص چهره، قابلیت شناسایی مشتریان را دارد و علاوه بر آشنایی کامل با سرویس‌ها و محصولات بانک، جواب‌گوی سوالات مشتریان است و در صورتی‌که جواب سوالات مشتریان را تشخیص ندهد، مشتریان را به کارمندان مرتبط معرفی می‌کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.