کارت‌های پرداخت بیومتریک، رقیب اپلیکیشن‌های بانکی و پرداخت

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک، امروزه، انتظار مشتریان از بانک‌های خود، فراتر از اینکه صرفاً محلی برای ذخیره پول آنها باشد، پیوسته در حال افزایش است. عصر «یک بانک برای یک عمر» در حال تمام شدن است، پس بانک‌ها نیاز خواهند داشت تا جهت باقی ماندن در رقابت، تجربه مشتری را ارتقا بخشند. در صنعتی که حفظ و کسب مشتری حیاتی است، یافتن فرصت برای ارائه محصولات و خدمات با ارزش افزوده به مشتریان امری مهم به حساب می‌آید.

یکی از این فرصت‌ها، کارت پرداخت بیومتریک است. اکنون زمان آن است که بانک‌ها کارت‌های بیومتریک را به منظور ارتقاء برند و افزودن ارزش برای مشتریان تا نهایتاً بالا رفتن درآمد جدی بگیرند. بیایدی به یک نمونه کسب‌وکار کارت پرداخت بیومتریک نگاهی بیاندازیم.

ارتقاء تجربه پرداخت

کارت‌های بدون تماس، پرکاربردترین روش پرداخت در فروشگاه‌هاست به طوری که 77% از مشتریان به صورت هفتگی یا حتی روزانه از کارت خود استفاده می‌کنند. مشتریان، پرداخت‌های بدون تماس را به خاطر کاربر پسند بودن و راحتی دوست دارند و 63% از آنها به استفاده بیشتر، از این روش در آینده نیز علاقه‌مندند.

با این وجود،  این روش علیرغم نکات مثبت، چند نقطه ضعف نیز دارد. مطالعه اخیر ما نشان می‌دهد که 51% از مشتریان، راجع به عدم امنیت کارت‌های بدون تماس در صورت مفقود یا دزدیده شدن آنها، نگران هستند. این نگرانی از 38% در سال 2018 بیشتر شده است؛ فراتر از امنیت، محدودیت‌های تراکنش بدون تماس نیز برای بسیاری افراد، نقطه ناامیدی است. 1 نفر از هر 4 نفر، راجع به بالاترین مبلغ قابل خرید بدون وارد کردن PIN در پایانه‌های پوز ابهام دارند و اینکه گاهی اوقات علیرغم کمتر بودن مبلغ از سقف پرداخت، لازم است PIN را وارد کنید؛ همین تعداد نیز سقف پرداخت را برای خریدهای فروشگاهی عادی روزمره پایین می‌دانند.

البته بانک‌هایی که کارت‌های پرداخت بیومتریک را ارائه می‌کنند، می‌توانند این امکان را برای مشتریان خود فراهم نمایند که به هر میزان، در هر زمان و تنها با یک اشاره پرداخت کنند.

به علاوه، کارت‌های پرداخت بیومتریک، راهی برای متناسب‌سازی تجربه پرداخت می‌باشد. مشتریان اکنون به باز کردن قفل گوشی تلفن هوشمند خود با سنسور اثر انگشت عادت کرده‌اند. با افزایش پرداخت‌های موبایلی و اپلیکیشن‌های بانکداری، احراز هویت بیومتریک امروزه در اقتصاد مشتری، رواج بیشتر و روزافزونی پیدا کرده است. با ارائه فناوری بیومتریک در کارت‌های پرداخت، بانک‌ها می‌توانند همان راحتی و امنیتی که مشتریان در بانکداری موبایلی دارند را به آنها ارائه نمایند.

ارتقاء تصویر برند

طراحی زیبا و خلاقانه، پیوسته امری کلیدی، به ویژه در میان مشتریان ثروتمند و نسل هزاره به شمار می‌رود. بدین ترتیب جای تعجب نیست که بیش از 60% از این جمعیت، بانک‌های خود را به منظور دریافت کارت پرداخت بیومتریک، تغییر خواهند داد.

مشتریان در کارت‌های پرداخت خود دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند؟

تحقیق ما در سال 2020 نشان داد که کارت‌های «مدرن» و «شخصی‌سازی شده» برترین جنبه طراحی برای مشتریان می‌باشند. مهم‌تر از همه اینکه، آنها کارتی می‌خواهند که می‌توانند با آن خودنمایی کنند و برای استفاده، قابل لمس باشد.

این، جایی است که کارت‌های پرداخت بیومتریک می‌توانند در ارتقاء تصویر برند، به بانک‌ها کمک کنند. این فناوری، ورای امنیت و راحتی همراه با کارت‌های بیومتریک، یک نوآوری مدرن در روش پرداخت محبوب مشتریان به وجود می‌آورد. بانک‌ها با پیشرفت‌های اخیر در فناوری، می‌توانند در صدر بمانند و در نتیجه وفاداری مشتریان را افزایش دهند و مهمتر از آن مشتریان جدیدی جذب کنند.

افزایش درآمد

جذب مشتریان جدید نیز البته روشی خوب برای افزایش درآمد است، به ویژه اگر این را در نظر بگیریم که 43% از مشتریان علاقه‌مند به پرداخت هزینه بیشتر برای کارت پرداخت بیومتریک هستند. 56% از بانک‌ها نیز اذعان داشته‌اند که این فناوری را با سایر خدمات با ارزش افزوده ادغام خواهند کرد و پیشنهادهای رقابتی به وجود خواهند آورد که مشتریان این روزها به دنبال آنها می‌گردند. ایجاد خدمات با ارزش افزوده، نه تنها برای کسب درآمد از مشتریان، بلکه جهت کاهش هزینه از دست دادن مشتری اهمیت دارد. جلب مشتری از دست رفته، 5 برابر حفظ آن هزینه دارد و با افزایش جستجوی مشتریان برای بانک‌های برتر، حفظ آنها با خدمات به روز و با ارزش افزوده، امری حیاتی است. فناوری بیومتریک علاوه بر جلب و حفظ مشتری، به تنهایی می‌تواند با کاهش کلاهبرداری و افزایش حجم تراکنش‌ها، درآمد را افزایش دهد. همچنین، کاهش «مدیریت PIN گم شده» ذاتاً منجر به صرفه‌جویی خواهد شد.

موفقیت در گرو زمان‌بندی است

احراز هویت بیومتریک در روش‌های پرداخت در حال رشد می‌باشد. این فناوری با شبکه‌های اصلی پرداخت، منطبق شده و به تازگی از سمت EMVCo نیز به رسمیت شناخته شده است. مشتریان به فناوری‌های باز کردن قفل اپلیکیشن‌های بانکداری و پرداخت‌ توسط اسکن اثرانگشت عادت کرده‌اند اما پرداخت‌های موبایلی، در هر موقعیت یا برای هر قشری از جامعه موثر واقع نخواهد شد. تنها 2% از مشتریان برای خریدهای فروشگاهی روزمره خود از موبایل خود استفاده می‌کنند و در واقع 74% از کاربران فعال در پرداخت موبایلی نیز علاقه‌مند به داشتن کارت پرداخت بیومتریک می‌باشند. کارت و موبایل، در پرداخت‌های آنلاین و فیزیکی و در موقعیت‌ها و شرایط مختلف، همسان با یکدیگر عمل می‌کنند.

در انتها باید گفت زمانبندی در کسب‌وکار، عامل موفقیت بوده و برای بانک‌هایی که می‌خواهند در صدر بمانند، اکنون زمانی عالی است تا کارت‌های پرداخت خود را ارتقا بخشند و راحتی و امنیت پرداخت‌های بیومتریک را به مشتریان خود ارائه دهند.

منبع: paymentsjournal

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.