افزایش فوق‌العاده کاربران و تراکنش‌های کیف پول موبایلی در دنیا

گزارش‌ها نشان می‌دهد صنعت کیف پول موبایلی تا سال 2023 به 3.5 هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

دانیال خدابخش، مدیرمسئول عصربانک و پژوهشگر بانکی و پرداخت؛ طبق گزارش جدید شرکت مالی و سرمایه‌گذاری فیناریا، انتظار می‌رود صنعت کیف پول موبایلی در سال جاری 2.4 هزار میلیارد دلار رشد کند که نسبت به سال گذشته 24 درصد افزایش را نشان می‌دهد. این گزارش پیش‌بینی می کند که ارزش بازار تا سال 2023 به 3.5 هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

میانگین ارزش تراکنش‌ها در نقطه فروش توسط تلفن همراه در سال 2021 1670 دلار است که 25٪ نسبت به سال 2019 رشد نشان می‌د‌هد. همچنین در طی دو سال آینده ، انتظار می‌رود ارزش تراکنش‌ها با 22٪ افزایش به 2051 دلار برسد.

اگرچه کشورهای آسیایی، به ویژه چین، در پرداخت موبایلی پیشتاز هستند، اما بازار پرداخت موبایلی ایالات متحده با تراکنش 465.1 میلیارد دلاری ، دومین بازار بزرگ این حوزه است. بر اساس این گزارش، بازار ایالات متحده در سال 2023 با 49٪ رشد به 698 میلیارد دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ApplePay ،Google Wallet ،WeChat Pay و AliPay در صف مقدم بازار پرداخت موبایلی قرار دارند. زیرساخت‌های چین پرداخت‌های تلفن همراه را تسهیل می‌کند و کارت‌های اعتباری و دبیت هرگز مانند سایر مناطق جهان در این کشور جلب توجه نمی‌کنند. اما در کشورهای غربی، پذیرش پرداخت‌های موبایلی در حال رشد است و پول نقد، کارت‌های اعتباری و کارت‌های دبیت همچنان شکل غالب پرداخت هستند.

بخشی از استقبال کم کاربران از پرداخت‌های موبایلی می‌تواند ناشی از کند بودن عرضه  این روش پرداخت در فروشگاه‌ها باشد. در اوایل همه‌گیری کرونا، کاربران آمریکایی آنطور که انتظار می‌رفت کاملاً از اپلیکیشن‌های کیف پول موبایلی استفاده نمی‌کردند. گزارش شبکه Blackhawk ژانویه 2020 نشان داد که تنها نیمی از خرده فروشان، پذیرنده پرداخت‌های موبایلی در سال 2018 بودند اما بر اساس نظرسنجی‌ها 60٪ از مشتریان تمایل دارند کالاهای داخل فروشگاه را با روش پرداخت موبایلی خود تهیه کنند و امتیازات وفاداری دریافت کنند.

در حالی که کرونا به تحول دیجیتالی در حوزه پرداخت ادامه می‌دهد، در سال گذشته کل صنعت پرداخت شاهد رشد چشم‌گیر پرداخت موبایلی بود، هم از نظر تعداد کاربران و هم از نظر ارزش تراکنش‌ها.

این روزها شرکت‌های پرداخت و خرده فروشان که چشم به گسترش بازار دارند، ابزارهای جدیدی را معرفی کرده و استارت آپ‌هایی را در این فضا خریداری کرده اند. در این راستا در ماه دسامبر ، 7-Eleven کیف پول موبایلی را به بازار عرضه کرد که به مشتریان امکان می‌دهد در مکان‌های منتخب پرداخت‌های بدون تماس انجام دهند. در اوایل این هفته، PayPal برای توسعه رمزارز و دارایی‌های دیجیتال، Curv را خریداری کرد و بدین ترتیب استراتژی این شرکت را برای توسعه قابلیت‌های کیف پول دیجیتال خود برای خرید، فروش و نگهداری رمز ارز بنا کرد.

ترجمه از paymentsdive

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.