در مجمع عمومی عادی سالانه گروه فن آوا چه گذشت؟

به دنبال برگزاری موفق و به هنگام مجامع عمومی عادی سالیانه شرکت های 7 گانه زیر مجموعه گروه فن آوا، مجمع عمومی عادی سالیانه گروه نیز با حضور اکثریت سهامداران در موعد مقرر و طبق پیش بینی ها قبل از پایان سال 1399 و تنها 2 ماه بعد از گذشت سال مالی منتهی به 99/9/30 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه فن آوا،  حمید رضا نائینی مدیرعامل گروه فن آوا در مجموع عمومی عادی سالانه این گروه که با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد در تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای این هلدینگ در سال مالی منتهی به 99/9/30 تصریح کرد: این هلدینگ در سالی که گذشت با چالش‌ هایی رو به رو بوده است که بخشی از آنها چالش های عمومی صنعت هستند که با شیوع بیماری کرونا با آن مواجهه شده است. به طور کلی می توان عنوان کرد که شرکت هایی که در صنعت ICT در حوزه ارائه سرویس های اینترنتی فعالیت داشته‌اند سود آوری قابل توجهی را تجربه کرده اند ولی شرکت های حوزه پرداخت الکترونیک به واسطه شیوع بیماری کرونا و اعمال برخی از محدودیت ها، نظیر تعطیلی کسب و کارها و همچنین کاهش تراکنش های حضوری نتوانستند به مانند گذشته سود آور باشند.

وی با اشاره به نوسان نرخ ارز افزود: نوسانات شدید نرخ ارز، پیش بینی های صورت گرفته در خصوص اجرای پروژه‌ها را با چالش جدی روبه رو کرد. ازسویی دیگر با توجه به افزایش نرخ بی سابقه حقوق و دستمزد در این سال مواجه بودیم که هزینه های اجرایی پروژه ها را افزایش و به تبع آن سود آوری از آن را دچار تغییر کرد.

پیشرفت دور از انتظار پروژه USO

مدیر عامل گروه فن آوا از پیشرفت دور از انتظار پروژه USO به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای این هلدینگ در سال مالی منتهی به 30/9/99 یاد کرد و ادامه داد: با تلاش همکارانم در شرکت ارتباطات کوه نور به عنوان پیمانکار این پروژه، بخش قابل توجهی از تعهدات و مفاد مربوط به قرارداد مذکور با وزارتخانه مربوطه اجرایی شده است.

وی با اشاره به دیگر دستاوردهای شرکت های زیر مجموعه به برنده شدن شرکت فن آوا کارت در مناقصه بانک کشاورزی و بانک سپه یاد کرد و اذعان داشت: شرکت فن آوا کارت به عنوان یکی از شرکت های برتر ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک در کشور موفق به اخذ مناقصه پروژه های بانکی؛ بانک سپه و کشاورزی شده است. شرکت تضمین گستر فن آوا نیز در سال مالی 99 توانست به حوزه سخت افزار فاوا ورود جدی داشته باشد و با افتتاح خط رول کاغذ حرارتی نقش به سزایی در این عرصه ایفا خواهد کرد. شرکت شبکه گستر فن آوا نیز با ورود به عرصه بازرگانی اهداف زیادی را برای تحقق و افزایش سودآوری پیش روی خود دارد.

نائینی با بیان گسترش حوزه کسب و کاری شرکت داده پردازی فن آوا اذعان داشت: مرکز داده شرکت داده پردازی فن آوا چند روز گذشته با حضور مقامات کشوری افتتاح شد که امیدواریم بتواند سودآوری قابل قبولی را در این بازار کسب کند.

افزایش بهره‌وری با افزایش تورم 40 درصدی و رشد دستمزدهای 35 درصدی

مدیر عامل گروه فن آوا با اشاره به لزوم افزایش بهره وری در عملکرد گروه فن آوا تصریح کرد: افزایش بهره وری با وجود تمام چالش‌ها و مشکلاتی که برای گروه فن آوا و شرکت های زیر مجموعه دارد به عنوان یک الزام پذیرفته شده است و همواره تلاش کرده ایم که این امر محقق شود. در سال مالی 99 هم با توجه به نرخ تورم 40 درصدی و رشد دستمزدهای 35 درصدی همچنین مشکلاتی که در خصوص بیماری کرونا داشتیم این مهم محقق شد.

افزایش کیفیت حسابرسی و کاهش 9 بند حسابرسی گروه

نائینی با اشاره به افزایش کیفیت حسابرسی گروه فن آوا در سال مالی 1399 گفت: طی سال‌های گذشته برگزاری منظم و به هنگام مجامع شرکت های زیر مجموعه گروه فن آوا محقق نشده بود که امسال با تلاش همکارانم انجام شد. اقدامات انجام شده در راستای تعهد به رفع تکالیف مجمع و کاهش بندهای حسابرسی با جدیت و عزم مثال زدنی دنبال شده است و همانطور که گزارش حسابرس قانونی حاکی است، 9 عدد از بندهای گروه کاهش یافته است و بند جدید نیز اضافه نشده است. همچنین شایان توجه است که بخشی از پرونده های حقوقی گروه نیز تعیین تکلیف شده ‌اند.

راه اندازی مرکز نواتک و اختصاص 1درصد از بودجه شرکت ها به طرح های نوآورانه

مدیر عامل گروه فن آوا از اختصاص نیم تا یک درصد از بودجه شرکت ها به طرح های نوآورانه خبر داد و افزود: براین اساس این بودجه در اختیار نواتک به عنوان بازوی علمی و اجرایی گروه فن آوا در حوزه نوآوری قرار خواهد گرفت.

طرح ارزیابی جهت، هم جهت با برنامه راهبردی 1402

نائینی همچنین از اجرای طرح ارزیابی جهت خبر داد و گفت: این طرح ارزیابی عملکرد منطبق با سند راهبردی 1402 گروه و شرکت های زیر مجموعه را هدف قرار می دهد و امیدواریم با اجرای این طرح بهره وری افزایش چشمگیری یابد.

وی تدوین و اجرای طرح حاکمیتی شرکتی را یکی دیگر از دستاوردهای سال مالی 99 عنوان کرد و افزود: کلیات و چارچوب استقرار نظام حاکمیت شرکتی با هدف افزایش نقش آفرینی مؤثر هیات مدیره تعریف شده است. براین اساس نقش حاکمیتی و راهبری گروه در هلدینگ پررنگ تر از سود آوری خواهد بود. هم اکنون سود تلفیقی نسبت به سال مالی گذشته 2 و نیم برابر شده است و اتفاق خوشایندی است که با همکاری و هم افزایی خانواده بزرگ فن آوا محقق شد.

در این جلسه گزارش هیأت مدیره و حسابرس و بازرس قانونی در مورد عملکرد سال مالی منتهی به 99/9/30 قرائت و ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی منتهی به 99/9/30 مورد تصویب اعضا قرار گرفت. همچنین در خصوص دیگر موارد که در حیطه اختیارات و وظایف مجمع قرار دارد تصمیم گیری شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.