ارائه خدمات مالی بیشتر توسط آمازون با راه اندازی ارز دیجیتال

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک، این روزها گزارش‌های متعددی مبنی بر آماده شدن آمازون برای راه‌اندازی ارز دیجیتال جدید برای استفاده در پلتفرم‌ها و بازارهای خودش منتشرشده است.

آمازون با راه‌اندازی ارز دیجیتال بیشتر به سمت خدمات مالی پیش خواهد رفت.

به همین منظور این شرکت از استعدادها برای پیوستن به بخش دیجیتال و پرداخت‌های نوظهور (DEP) دعوت کرد تا با توسعه سیستم‌ها مشتریان در بازارهای نوظهور بتوانند پول نقد خود را به ارز دیجیتال تبدیل کنند.

یک فرد مشغول به کار در آمازون درباره “محصول جدید پرداخت آمازون” گفت: «این محصول به مشتریان امکان می‌دهد تا پول نقد خود را به ارز دیجیتال تبدیل کنند و با استفاده از آن بتوانند از خدمات آنلاین ازجمله خرید کالاها و یا خدماتی مانند Prime Video لذت ببرند.»

ارز دیجیتال آمازون

اقدامات برای راه‌اندازی ارز دیجیتال اختصاصی آمازون در حالی انجام می‌شود که تعدادی بیشتری از سازمان‌های و سرمایه‌گذاران به اکوسیستم کریپتوکارنسی علاقه‌مند شده‌اند.

به‌عنوان‌مثال شرکت اتومبیل‌های الکتریکی تسلا اخیراً اعلام کرده است که 1.5 میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است و غول پرداخت‌ها، ویزا، از مجموعه‌ API هایی رونمایی کرده است که بانک‌های سنتی را به صرافی‌های رمزنگاری تبدیل می‌کند.

همچنین از اواسط سال 2019، فیس‌بوک از راه‌اندازی انجمن Diem (انجمن Libra سابق) خبر داد، تا با ایجاد یک سیستم ارز دیجیتال، هرکسی با تلفن هوشمند بتواند پرداخت و خریدهای برون مرزی را انجام دهد، بدون اینکه کارمزد‌ قابل‌توجهی برای تراکنش‌ها بپردازد.

اگرچه آمازون هنوز در مورد جزئیات ارز دیجیتال خود بیانیه عمومی صادر نکرده، اما نشانه‌های اولیه حاکی از این است که  ارز دیجیتال آن منحصراً در محدوده اکوسیستم آمازون و در ابتدا فقط در بخش کوچکی از بازارها کار خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.