اهمیت پرداخت کرایه بدون تماس در حمل و نقل عمومی

در سال گذشته، همه‌گیری کرونا موجب افزایش قابل توجه تقاضا برای خدمات پرداخت بدون تماس شد. با این وجود، در زمینه زیرساخت‌های شهری مانند حمل و نقل عمومی، برای اطمینان از ارائه مناسب خدمات در راستای دستورالعمل‌های کووید-19 و روال اجتماعی جدید اقدامات کمی صورت پذیرفته است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ در چند سال گذشته، مشتریان تاثیر شگرفی بر تغییرات رخ داده در صنایع مختلف داشته‌اند و آن تقاضا اکنون به حوزه عمومی رسیده است.

در طول دوره همه‌گیری کرونا، تعداد بیشماری از شهرها نحوه جدیدی از حمل و نقل عمومی را در پیش گرفته‌اند. نمایندگی‌های حمل و نقل عمومی در حال استفاده از منابع خود برای رفع نگرانی‌های جوامع هستند که از آن جمله می‌توان به ارائه پول نقد بابت کرایه اشاره کرد که برای اکثریت مردم هراس‌انگیز است.

محققان دریافته‌اند که پول نقد می‌تواند ویروس‌های آنفولانزا را تا 17 روز با خود حمل کند؛ از آنجا که این عدد برای مسافران و کارکنان حمل و نقل عمومی ترسناک است، یک راهکار ساده در این شرایط به ذهن می‌رسد. بیشتر شهرهایی که در مسیر تحول هستند، در حال حاضر، گرایش به سمت بلیت موبایلی به عنوان راهکاری ساده می‌باشد. پرداخت‌های بدون تماس، اکنون در خرده‌فروشی و سایر صنایع استفاده می‌شود و گزینه‌ای ساده برای جلوگیری از پرداخت با پول فیزیکی به شمار می‌رود.

در سال گذشته به تنهایی، نرخ استفاده از فناوری پرداخت بدون تماس اوج گرفته و به یک تکیه‌گاه برای بیشتر تراکنش‌های مالی تبدیل شده است. اکنون، 40% از مردم امریکا به ندرت از پول نقد استفاده می‌کنند و از هر سه مشتری، دو نفر از شرکت‌هایی خرید می‌کنند که امکان پرداخت بدون تماس داشته باشد. با افزایش نرخ کاربرد این روش در میان صنایع مختلف نظیر خرده‌فروشی، مواد غذایی و رستوران‌ها، آموزش آنلاین، تفریحی و سلامتی، خدمات بدون تماس و از راه دور اکنون به الویت مشتری تبدیل شده است. شهرهایی که موفق به اعمال به موقع این تغییرات نشوند، به زودی خود را مستلزم همگام شدن با شهرهای تغییر یافته خواهند شد.

به کارگیری فناوری بدون تماس همچنین طیف جدیدی از مسافران را جذب خواهد کرد. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که نسل‌های جوان‌تر در صورت بهره‌مندی از خدمات راحت و فناوری محور، به احتمال زیاد از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. در واقع، در بعضی شهرها، بیشترین نرخ استفاده، در بین نسل هزاره و Z است که هر دو گروه مسافران جدید و فعلی را در بر می‌گیرد. شرکت‌های حمل و نقل عمومی حالا می‌توانند با بهره‌مندی از فناوری بدون تماس برای افزایش تعداد مسافران استفاده کنند. کارآمدی و راحتی تلفیق تهیه بلیت موبایلی با سیستم‌های موجود مانند اسکوتر برقی، امکانات پارک و سوار و راه‌آهن می‌تواند مسافران را به مسافرت با روش‌های چندحالته تشویق کند.

به علاوه، فناوری‌های هوشمند می‌توانند هزینه‌های حمل و نقل عمومی را به شدت کاهش دهند. با کاربرد اعتبارسنج‌های الکترونیکی برای جمع‌آوری کرایه‌ها، مسئولان ذیربط می‌توانند تمام پایگاه‌ها را با همین یک فناوری پوشش دهند. پرداخت کرایه‌ بدون تماس، جمع‌آوری شده، داده‌ها بر اساس تعداد مسافران تجمیع گشته و موقعیت وسیله نقلیه برای به روز رسانی خودکار برنامه زمانی، ثبت می‌گردد. سود خالص بیشتر و سیستم کارآمدتر، می‌تواند اهرم فشاری باشد که شهرها برای پیشرفت سیستم فعلی به سمت عصر جدید به آن نیاز دارند.

امروزه، شهرهای سراسر جهان با دلایل زیادی برای استفاده از فناوری‌های بدون تماس روبرو شده‌اند. در سال 2020، همه‌گیری کرونا موجب نگرانی در حوزه سلامت راجع به حمل پول نقد و پرداخت کرایه شده و اکنون که مشتریان برای هر تعاملی انتظار ارائه خدمات از راه دور و بدون تماس را دارند، نیاز به نوآوری در حمل و نقل عمومی بیش از پیش نمود پیدا کرده است.

در این برهه زمانی بی‌سابقه، علت استفاده از فناوری بدون تماس، دیگر موضوعیت ندارد بلکه زمان به کارگیری آن مهم است.

ترجمه از: atmmarketplace

2 نظرات
  1. مهدی می گوید

    در شهر تهران مدتی هست که شاهد هزینه های سنگین شهرداری و فاوای این مجموعه از جیب شرکت های بزرگی مثل تاپ و آپ هستیم، نکته جالب اینجاست که پروژه ظاهرا هیچ توفیقی نداشته و بزرگترین دلیلش هم بی اعتمادی رانندگان به شهرداری هست و این باعث هدر رفتن هزینه های گزاف شرکت ها شده

  2. مهدی می گوید

    فاوای تهران حتی با پوشیدن کت و شلوار آپ و تاپ باز هم نتونسته بیشتر از یک استارتاپ مثل تومن ظاهر بشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.