نشان بانک اپلیکیشن ایوا، شعبه دیجیتال بانک ملی ایران

«نشان بانک» نخستین شعبه دیجیتال بانک ملی ایران، سرویس جدید اپلیکیشن ایوا است، که این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا در یک فضای دیجیتال، حضور در شعب بانک را تجربه کرده و تمام خدمات مالی و بانکی خود را بصورت غیرحضوری و به آسانی و سهولت دریافت کرده و مدیریت کند.

کاربر به کمک سرویس نشان بانک می‌تواند ثبت امضای الکترونیک، پرداخت تسهیلات، افتتاح حساب، صدور دسته چک، دریافت شبا، مشاهده موجودی و دریافت صورتحساب ، مسدودی کارت ، مشاهده آنلاین نرخ ارز و… را به صورت غیرحضوری و به صورت 7*24 (24 ساعته و در تمامی روزهای هفته) در اپلیکیشن ایوا انجام دهد.

گام نخست؛ امضای دیجیتال یا الکترونیک

بیشتر خدمات سرویس نشان بانک اپلیکیشن ایوا، شعبه دیجیتال بانک ملی ایران، نیازمند داشتن “امضای دیجیتال” است. می‌توان با ورود به سرویس گواهی امضا که ویژه کاربران و مشتریان بانک ملی ایران است پس از تکمیل فرآیند آن و ایجاد امضای الکترونیک برای یکبار، به صورت نامحدود از خدمات و سرویس‌های شعبه مجازی بانک ملی ایران استفاده کرد.

ورود کد ملی، سریال پشت کارت ملی و تاریخ تولد، اخذ عکس سلفی در اپلیکیشن ایوا و ورود اطلاعات تکمیلی شامل استان، شهر، آدرس محل سکونت، کد پستی، تلفن ثابت، مراحل ثبت و تعریف گواهی امضای الکترونیک در اپلیکیشن ایوا است.

همچنین باید خاطرنشان کرد که چنانچه برای دریافت کارت ملی جدید درخواست داده اید و هنوز کارت ملی جدید برای شما صادر نشده است، می توانید کد پیگیری خود را در قسمت مربوط به کارت ملی درج کنید و مراحل ثبت نام را کامل کنید.

کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که جهت تعریف امضا الکترونیک حتما باید شماره تلفن همراه شان به نام شخصی خودشان باشد تا بتوانند گواهی امضا الکترونیک را دریافت کنند.

حالا پس از پایان مراحل سرویس گواهی امضا، می توانید به همه سرویس های زیر دسترسی داشته باشید که توضیحات تکمیلی این سرویس ها به شرح زیر است:

افتتاح حساب:

با فراهم شدن احراز هویت و گواهی امضای الکترونیک و مدیریت اوراق و اسناد تجاری دیجیتالی برای نخستین بار، امکان افتتاح حساب غیرحضوری در سرویس نشان بانک اپلیکیشن ایوا فراهم شد و کاربران و مشتریان بانک ملی ایران می توانند پس از افتتاح حساب آنی و راحت، خدمات بانکی خود را دریافت کنند.

نشان اعتباری:

این سرویس مربوط به کاربرانی است که سهام عدالت دارند و این سهام نیز در بانک ملی ایران است؛ در این حالت میتوانید سهام عدالت خود را وثیقه قرار داده و به کمک آن تا سقف 10 میلیون تومان وام به صورت کارت اعتباری دریافت کنید.

بانک ملی امکانی فراهم نموده تا دارندگان سهام عدالت بتوانند با وثیقه قرار دادن سهام عدالت خود در این بانک، کارت اعتباری مجازی دریافت و بوسیله آن از فروشگاه های طرف قرارداد بانک ملی همچون فروشگاه‌های وین مارکت، افق کوروش و رفاه استفاده کرد.

درج کد ملی، کد امنیتی، قبول شرایط اولیه و ابطال تمبر، ثبت کد پیامک شده به تلفن همراه (این کد به شماره همراه اعلام شده در سامانه سهام عدالت ارسال می شود)، تایید اطلاعات، تایید دو قرارداد درخواست توثیق سهام عدالت و سفارش فروش/قرارداد مرابحه صدور نشان اعتباری نشان و در نهایت وارد کردن مجدد کد امنیتی از جمله مراحلی است که باید برای استفاده از این خدمات طی و تکمیل شود.شما می توانید در منوی گزارشات گردش کارت اعتباری مختص این وام را هم مشاهده کنید.

تسهیلات کرونایی:

سرویس اعطای تسهیلات به صاحبین مشاغل آسیب دیده از کرونا بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک از طریق اپلیکیشن ایوا میسر شده است. افراد واجد شرایط میتوانند با مراجعه به قسمت ثبت نام تسهیلات کرونا در این اپلیکیشن و با ورود کد ملی و کد کارگاه و همچنین امضا الکترونیک فرمها و قرارداد تسهیلات کرونا، درخواست خود را ثبت کنند.

پس از تائید مدارک و انجام رویه های بانکی، مبلغ تسهیلات به حساب شخص واریز میگردد. نکته مهم اینکه افراد واجد شرایط باید قبلا در سامانه کارا ثبت نام نموده و اطلاعات آنها به تائید آن سامانه رسیده باشد.

پرداخت اقساط تسهیلات:

کاربران در این خدمت، اقساط تسهیلات خود را از محدوده مبلغی در بازه 100.000 ریال تا 20.000.000 ریال پرداخت کنند اما باید توجه داشته باشند که جهت استفاده از این سرویس باید اطلاعات هویتی صاحب کارت (حساب) بانک مبدا با مالک سیم کارت یکسان باشد.

جست و جوی شعب:

در این سرویس آدرس تمامی شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور آورده شده و برای پیدا کردن شعبه مورد نظر  که پس از مشخص کردن استان و شهر می توان به صورت اختیاری قسمتی از آدرس را وارد و یکی از شعب موجود در محدوده فیزیکی تعیین شده را انتخاب کرد.

کارت به کارت:

در حال حاضر سرویس کارت به کارت از مبدا بانک‌ها و موسسات مالی، سامان، صنعت و معدن، صادرات، رفاه، پست بانک ایران، ملل، سپه، سرمایه، پاسارگاد، پارسیان، نور، ملت، توسعه صادرات، توسعه، تجارت، سینا، شهر، انصار، خاورمیانه، کشاورزی، ایران زمین، توسعه تعاون، قوامین، اقتصاد نوین و آینده به مقصد تمامی بانک‌های عضو شبکه شتاب امکان‌پذیر است.

کاربران با این سرویس می‌توانند به سادگی و در عرض چند ثانیه با موبایل خود، به کارت بانکی دیگران پول انتقال دهنده و با وجود این سرویس دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دستگاه های کارتخوان برای انتقال وجه را نیست.

موجودی کارت:

با این خدمت، می توان براحتی با وارد کردن شماره کارت و اطلاعات بانکی شامل: cvv2 ، تاریخ انقضا و رمز یکبار مصرف، موجودی حساب خود را مشاهده کرد.

اطلاعات حساب:

کارابران در این خدمت با وارد کردن شماره مشتری بانک ملی (این شماره در سامانه بام نیز قابل رویت است)، لیست حساب‌های مربوط به خود را مشاهده می کنند.

نرخ آنلاین ارز:

یکی از قابلیت های سرویس نشان بانک اپلیکیشن ایوا مشاهده نرخ آنلاین ارز است و شما می توانید در این خدمت، با کلیک بر روی گزینه بروزرسانی  نرخ خرید و فروش 14 ارز رایج دنیا را در هر زمان از شبانه روز مشاهده کنید.

استعلام شبا:

برای دریافت و مشاهده شماره شبا جهت انجام امور بانکی در این خدمت سرویس نشان بانک ایوا کافیست که شماره حساب بانک ملی خودتان را وارد کنید.

استعلام وضعیت چک:

با استفاده از این سرویس می‌توان تاریخچه ای از چک که شامل تاریخ، ساعت صدور، مبلغ و وضعیت چک است را مشاهده کرد که برای استفاده از این سرویس باید علاوه بر وارد کردن شماره حساب بانک ملی و کدملی، شماره چک را نیز درج کرد.

تمکن مالی:

به کمک این سرویس ، تمکن مالی آنلاین شماره حساب درخواستی ، ارائه می شود و با درج شماره حساب بانک ملی، کدملی و وارد کردن بازه زمانی مد نظر می توان از این سرویس استفاده کرد.

حساب ترجیحی:

کاربران می توانند به کمک این سرویس با وارد کردن شماره کارت بانک ملی و کد ملی خود لیست حساب‌های بانک ملی متصل به کارت  بانکی خود را مشاهده کنند.

صورتحساب ارزی:

کاربران می توانند در این خدمت، صورت‌حساب ارزی خود را برای هر بازه دلخواه مشاهده کنند.

صورتحساب تسهیلات:

می توان در این خدمت، ریز صورتحساب تسهیلات خود را برای هر بازه دلخواه مشاهده کرد.

صورتحساب ریالی:

در این خدمت، ریز صورتحساب ریالی برای هر بازه زمانی دلخواه قابل رویت خواهد بود.

 باجه آنلاین:

کاربران در باجه آنلاین، درخواست مشاوره داده و پس از درخواست موضوع مشاوره مشکلات خود را آنلاین با کارشناسان شرکت پرداخت الکترونیک سداد مطرح کنند و همکاران ما به صورت 24 ساعته در خدمت کاربران عزیز اپلیکیشن ایوا هستند.

ساپتا:

کاربر به کمک این سرویس می تواند تمام پیامکهای (واریزی و برداشت) مربوط به کارتهای بانک ملی خود رامشاهده نماید.

برای این سرویس بایستی کدملی شماره تلفن همراه کاربر ( شماره تلفنی که کاربر با آن ایوا را رجیستر کرده است) با شماره ملی صاحب کارت یکسان باشد.

 کارت هدیه:

کاربران در ابتدا وارد منوی کارت هدیه می شود و بر روی گزینه ایجاد کارت هدیه جدید کلیک می کند که مراحل آن به شرح زیر است:

•    مبلغ کارت هدیه و مناسبت کارت هدیه را انتخاب می‌کند.
•    کاربر طرح روی کارت را انتخاب می کند.
•    کاربر متن دلخواه را ثبت می کند / فونت و رنگ متن را نیز انتخاب می کند.
•    کاربر وارد صفحه پرداخت شده و با کارت بانکی خود پرداخت را انجام میدهد.
•    کاربر می تواند کارت خریداری شده را برای دیگران از طریق شبکه های اجتماعی مانند واتس آپ ارسال کند و یا برای دریافت کارت فیزیکی به کیوسکهای صدور کارت هدیه بانک ملی مراجعه نماید.

مسدودی کارت:

کاربران در این خدمت با وارد کردن کد ملی و اطلاعات شماره کارت می توانند در خواست مسدودی کارت خود را ثبت نماید. در این حالت کارت بانک ملی مشخص شده باطل می‌شود.

زرنشان:

کاربر در ابتدا بایستی به منظور مشخص شدن ارزش طلای خود به یکی از شعب بانک کارگشایی مراجعه کند، در مرحله بعد وارد اپلیکیشن ایوا، سرویس نشان بانک شده و بعد از تعریف امضای دیجیتال خود وارد منوی زرنشان شود و در خواست خود را با توجه به کد ملی اعلام شده در شعبه ، ثبت کند.

در این سرویس 2 مدل تسهیلات قابل ارائه به کاربران است:

1- اعطای وام قرض الحسنه در قبال ترهین طلای ساخته شده و جواهرات تا سقف فردی 20 میلیون ریال و  باز پرداخت یکساله در مقابل 30 گرم طلای ساخته شده

2- اعطای تسهیلات جعاله رفع احتیاجات ضروری در قبال ترهین طلای ساخته شده و جواهرات تا سقف فردی 200 میلیون ریال و باز پرداخت یکساله و کارمزدهای مربوطه در مقابل 100 گرم طلای ساخته شده است

در صفحه اول بایستی فیلدهای زیر توسط کاربر تکمیل شود:
•    نیازمندی
•    مبلغ
•    نوع تسهیلات
•    انتخاب شعبه کارگشایی دریافت تسهیلات
کاربر در این مرحله درخواست خود را ثبت می‌کند.
در مرحله بعد کاربر تایید اطلاعات شخصی و تسهیلات خود را می‌دهد.
کاربر در اینجا امضای دیجیتال خود را ثبت کرده و تایید نهایی را دریافت خواهد کرد.

صورتحساب کارت:

کاربر با وارد کردن کدملی و مشخصات کارت بانکی خود ، 10 گردش آخر شماره کارت بانک ملی خود را مشاهده میکند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.