روسیه با سیستم پرداخت ملی Mir تحریم سوئیفت را بی اثر می‌کند

روسیه از قطع ارتباط احتمالی این کشور با سیستم‌های پرداخت غربی خبر داد.

ویکتور دوستوف، رئیس اتحادیه مشارکت کنندگان در بازار پول الکترونیکی و انتقال پول روسیه از قطع ارتباط احتمالی این کشور با سیستم‌های پرداخت غربی خبر داد و گفت: روسیه با چرخش کامل به سمت سیستم پرداخت ملی Mir می‌تواند از پس تحریم‌های ملی بربیاید.
وی در ادامه گفت که با این حال، استفاده از سیستم پرداخت Mir در خارج از روسیه می‌تواند تحت تاثیر تحریم‌ها محدود شود.

پیش از این اظهارات، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که وی با توجه به نگرش غیر دوستانه تعدادی از کشورها نسبت به مسکو، خطر قطع ارتباط روسیه با سیستم های پرداخت غربی را رد نمی‌کند.

به گفته وی، بهترین راه برای جلوگیری از این خطرات، ایجاد سیستم‌هایی است که بتواند کمبود یک سرویس خاص و انواع مختلف پشتیبانی های مالی را جبران کند. زیرا اگر ارتباط روسیه با ویزا و مسترکارت قطع شود، به طور تقریبی، با این سناریو، تمام پرداخت‌ها در داخل روسیه با سیستم پرداخت Mir انجام می‌شود. این یک فرایند نسبتاً دردناک است اما در روسیه امکان تطبیق [با این وضعیت] وجود دارد.

وی افزود: روشن است که ما نمی توانیم با سیستم پرداخت Mir به خارج از کشور سفر کنیم زیرا به احتمال زیاد، تحت رژیم تحریم در آنجا پذیرفته نخواهد شد. با استفاده از Mir مشکل پرداخت‌های داخلی حل خواهد شد اما پرداخت‌های بین المللی به هر طریقی بسیار محدود می‌شوند.

این کارشناس به چندین بخش اصلی صنعت مالی که در آنها سیستم‌های پرداخت بین المللی به طور فعال استفاده می‌شود اشاره کرد و گفت:  بخش اول، کارت است. مانند ویزا و مسترکارت و سایر سیستم‌های پرداخت خارجی.  نقل و انتقالات بین المللی بخش دوم را تشکیل می‌دهد، به عنوان مثال وسترن یونیون Western Union، در حالی که سوئیفت SWIFT زیرساخت اصلی برای نقل و انتقالات بین بانکی بین المللی است.

دوستوف در مورد احتمال قطع ارتباط روسیه با سوئیفت اظهار داشت که در سطح منطقه‌ای می‌تواند با سیستم انتقال پیام مالی (FMS) که توسط بانک مرکزی روسیه ساخته شده است، جایگزین شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.