پرداخت با گوشی توسط فناوری تشخیص چهره

در آینده نزدیک میلیاردها نفر از مالکان گوشی‌های هوشمند در جهان خواهند توانست با استفاده از فناوری تشخیص چهره پرداخت‌های خود را انجام دهند.

فناوری تشخیص چهره از طریق تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و غیره در دسترس قرار می‌گیرد تا سرعت و دقت پرداخت‌های آنلاین افزایش یابد.

پیش از این فناوری تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی مورد استفاده قرار گرفته بود، اما به زودی از آن برای تأیید و تکمیل روند پرداخت استفاده می‌شود. این کار از طریق عرضه اپلیکیشن‌های جدید یا به طور مستقیم با افزوده شدن امکاناتی به فروشگاه‌ها انجام می‌شود.

یافته‌های مؤسسه تحقیقاتی ژونیپر نشان می‌دهد در آینده استفاده از فناوری‌هایی مانند اثرانگشت، کنترل عنبیه و شناسایی صوت برای انجام پرداخت‌های مالی بیشتر می‌شود و تا سال ۲۰۲۵ این فناوری‌ها در اختیار ۹۵ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند در جهان قرار می‌گیرد.

انتظار می‌رود ارزش تراکنش‌های مالی انجام شده با فناوری‌های تشخیص چهره، اثرانگشت، کنترل عنبیه و شناسایی صوت از طریق گوشی، تا سال ۲۰۲۵ به سه تریلیون دلار برسد. این رقم در سال ۲۰۲۰ تنها ۴۰۴ میلیارد دلار بوده است.

بنابراین در آینده‌ای نه چندان دور استفاده از کارت‌های اعتباری و بانکی منسوخ می‌شود و کاربران دیگر برای خرید نیازی به حمل آنها یا پول نقد ندارند و تنها باید گوشی خود را به همراه ببرند. در عین حال نگرانی از سوءاستفاده از این فناوری از طریق ویدئوهای جعل عمیق نیز به طور جدی وجود دارد.

/ مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.