بکارگیری فناوری پرداخت با کف دست آمازون در فروشگاه‌های آمریکا

شرکت آمازون با رونمایی یک فناوری، به خریداران امکان می‌دهد کف دست خود را اسکن کرده و آن را به کارت اعتباری یا حساب کاربری آمازون خود متصل کرده و پول کالاهای خریداری شده را پرداخت کنند.

آمازون فناوری پرداخت با کف دست را در بعضی از شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای هول فودز نزدیک دفتر مرکزی آمریکای خود عرضه کرد که به خریداران کمک می‌کند صورتحساب خریدشان را سریع‌تر پرداخت کنند.

این فناوری آمازون وان نام دارد و پس از تنظیمات اولیه که کمتر از یک دقیقه زمان می‌برد، خریداران می‌توانند دستشان را در بخش رجیستر اسکن کنند تا بدون نیاز به باز کردن کیف پول، پول مواد غذایی که خریده‌اند را پرداخت کنند.

آمازون برای نخستین بار این فناوری را اواخر سال گذشته عرضه کرد و در آن زمان اعلام کرده بود که این فناوری می‌تواند در استادیوم‌ها، ساختمان‌های اداری و سایر فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. آمازون تاکنون از این فناوری در چندین فروشگاه بدون صندوق خود استفاده کرده و اعلام کرده است که هزاران نفر برای استفاده از آن ثبت نام کرده‌اند اما آمار مشخصی ارائه نداده است.

کارشناسان حریم خصوصی نسبت به استفاده شرکت‌ها از اطلاعات بیومتریک مانند اسکن چهره یا کف دست هشدار داده‌اند زیرا ریسک هک شدن این اطلاعات و سرقت وجود دارد. آمازون اعلام کرده که تصاویر کف دست را در بخش امنی از سرویس ابری خود نگهداری می‌کند و این اطلاعات در دستگاه آمازون وان ذخیره نمی شوند. همچنین خریداران می‌توانند هر زمان که بخواهند برای حذف اطلاعاتشان درخواست کنند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، یک فروشگاه هول فودز در سیاتل که خانه آمازون محسوب می‌شود استفاده از این فناوری را از روز چهارشنبه آغاز کرد. چندین شعبه دیگر این فروشگاه زنجیره‌ای هم استفاده از فناوری آمازون وان را تا چند ماه آینده آغاز می‌کنند. آمازون به استفاده از این فناوری در مکان‌های دیگر اشاره‌ای نکرده است.

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.