افزایش ۱۶۵ برابری دوج‌کوین

دوج‌کوین همچنان با سرعت بسیار بالایی در حال رکوردشکنی و ورود به مرزهای جدید قیمتی است. روز گذشته این رمزارز که در ابتدا بیشتر شبیه به یک شوخی بود حدود ۴۰ درصد افزایش قیمت داشت و برای ساعاتی از روز تا مرز ۶۹ سنتی پیش رفت. افزیش قیمت ۴۰ درصدی در یک روز به هیچ وجه در بازارهای جهانی در سال‌های گذشته امری معمول نبود؛ ولی موج صعودی رمزارزها در ماه‌های اخیر سبب شده است تا شبیه به این خبر هر هفته مخابره شود.

در سال ۲۰۲۰، قیمت طلا که حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده بود بهترین عملکرد سالانه طلا در دهه اخیر به شمار می‎‌آمد. دوج‌کوین با پیشروی‌های قیمتی در روزهای اخیر اکنون به ارزش بازاری به اندازه ۸۷ میلیارد دلار رسیده است تا این رمزارز به چهارمین رمز ارز بزرگ جهان تبدیل شود.

در حال حاضر دوج‌کوین پس از بیت‌کوین، اتریوم و بایننس در جایگاه چهارمین رمز ارز بزرگ جهان ایستاده است. در حالی دوج‌کوین در روز گذشته در نزدیکی قیمت‌ ۶۷ سنتی در حال معامله بود که در ابتدای سال جاری قیمت این رمزارز در حدود ۴/ ۰ سنت بوده است و در طول چهار ماه ارزش دوج بیش از ۱۶۵ برابر شده است. با وجود رالی قیمتی بی‌سابقه دوج‌کوین گروهی از متخصصان بازار به سرمایه‌گذاران خرد درباره سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌هایی مانند دوج‌کوین هشدار داده‌اند.

عوامل صعودی دوج‌کوین

یکی از مهم‌ترین عوامل صعود قیمت دوج‎کوین حمایت شخصیت‌های مشهور و تاثیرگذار در فضای اقتصادی بوده است. ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا بارها از این رمزارز حمایت کرده است. همچنین مارک کیوبن، مالک تیم بسکتبال دالاس ماوریکس توییت‌های زیادی درباره دوج‌کوین نوشته است؛ این کارآفرین آمریکایی همچنین اعلام کرده است تیم دالاس ماوریکس که در لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا NBA فعالیت می‌کند به دنبال تبادل ۶ هزار دوج‌کوین در ماه آوریل بوده است. کیوبن در توییتی به این موضوع اشاره کرده که دوج رمزارزی است که مردم واقعا در تبادلات خود از آن استفاده خواهند کرد. مردم هم‌اکنون در حال خرج کردن دوج‌کوین‌های خود هستند و این موضوع حکایت از آن دارد که کسب‌وکارهای زیادی در آینده آن را خواهند پذیرفت. همچنین داده‌های اپلیکیشن‌هایی مورد استفاده معامله‌کنندگان خرد مانند رابین‌هود حکایت از استقبال گسترده آنها از دوج‌کوین دارد.

پول اضافه را سرمایه‌گذاری کنید

به‌رغم هیجان بالای بازار رمزارزها و به خصوص دوج‌کوین که با سرعت بسیار بالایی سود به سرمایه‌گذاران خود می‌رساند، متخصصان بازارهای مالی به سرمایه‌گذاران به‌ویژه آنهایی که تازه کار هستند و در دوره پاندمی کرونا شروع به خرید و فروش در این بازارها کرده‌اند هشدار می‌دهند؛ یکی از توصیه‌های متخصصان بازار به سرمایه‌گذاران این است که حداقل سهم کوچکی از پرتفوی خود را به رمزارزها اختصاص دهند. مقامات بازارهای مالی در بریتانیا نیز هشداری مشابه به سرمایه‌گذاران داده‌اند. به‌عبارت دیگر هشدار به سرمایه‌گذاران را می‌توان به این صورت هم توضیح داد که آنها باید پولی را که با از دست رفتن آن مشکلی ندارند، را در این بازار سرمایه‌گذاری کنند. بن وایس موسس و مدیرعامل CoinFlip که بزرگ‌ترین شرکت دستگاه‌های خودپرداز رمزارزها در آمریکا است دراین‌باره خطاب به سرمایه‌گذاران گفت: اگر شما به دوج‌کوین علاقه‌مندید و فکر می‌کنید دوج یک ارز حیاتی در آینده اقتصادی است در آن بازار سرمایه‌گذاری کنید، ولی اگر فکر می‌کنید این تنها یک هیجان مقطعی است قطعا از آن دوری کنید. وایس همچنین به سرمایه‌گذاران نوپا توصیه کرد که در حال حاضر بهتر است در رمزارزی مانند بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند؛ زیرا بیت‌کوین در حال حاضر حدود ۱۰ سال سابقه قیمتی دارد که این موضوع باعث کاهش ریسک در این بازار می‌شود.

خرید بلند مدت

البته مخاطب اصلی هشدار متخصصان بازار آن دسته از سرمایه‌گذارانی است که با مشاهده جهش‌های قیمتی رمزارزهای مختلف به دنبال کسب سود هنگفت در کوتاه‌مدت هستند. توصیه افراد خبره در بازارها به این دسته از سرمایه‌گذاران آن است که در کنار اهداف و برنامه‌های مالی دیگر آن مقدار از پول اضافه‌ای را که می‌خواهند در بازارهای پر ریسک سرمایه‌گذاری کنند وارد بازار رمزارزها کنند. بازار رمزارزها در سال‌های گذشته هم تجربه یک سقوط شدید و طولانی‌مدت را داشته است. در حقیقت خبرگان بازار به سرمایه‌گذارهای بی‌تجر به توصیه می‌کنند که سرمایه‌گذاری بلندمدتی در بازار رمزارزها داشته باشند و با هر کاهش و افزایش قیمتی دست به تصمیم‌های هیجانی نزنند.

منبع دنیای اقتصاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.