بیش از 1000 کامنت شکایت ازBRG جمع آوری شده/ 80 درصد این پروژه در دست 4 نفر است

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران با بیان اینکه درباره رمزارز BRG به سرمایه گذاران اطلاعات غلطی می دهند، گفت: تخلفات قانونی ریز و درشتی در فرآیندهای فروش و جذب سرمایه گذار توسط پروژه BRG صورت گرفته است.

محمد شرقی مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران در گفت‌وگو با فارس، در خصوص ورود مردم به بازار رمزارزها و خرید و فروش توکن ها در کشور اظهار داشت: گرایش مردم به خرید توکن ها بسیار بالا رفته است اما مردم باید به عنوان یک سرمایه‌گذار بدانند که همه توکن‌ها دارای پشتوانه قوی نبوده و بسیاری از آنها فعالیت‌های کلاهبردارانه دارند.

وی در ادامه افزود: اکثریت توکن ها شِید کوین هستند؛ واژه شید کوین را انجمن بلاک چین برای برخی از رمزارزها به کار برده است و این واژه از شیادی آمده و برای توکن‌هایی به کار می‌رود که پروژه کلاهبرداری و پانزی هستند.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران ضمن بیان این مساله که انجمن بلاک‌چین نسبت به مردم احساس مسئولیت کرده و رمزارزهای بی پشتوانه را به مردم معرفی می کند، تصریح کرد: در یک سال گذشته بارها اعتراضاتی از سوی مردم درباره برخی از توکن ها به دست ما رسید از همین جهت انجمن بلاک چین فضایی را برای طرح شکایت از این توکن ها اعم از BRG فراهم کرده است تا مستندات جمع آوری شود.

شرقی با بیان اینکه تلاش ما تحلیل پروژه BRG بدون پیش داوری بود عنوان کرد: در دقایق نخست بارگزاری این فراخوان بیش از 1000 کامنت شکایت در خصوص بسته بودن فضای تحلیل و نقد این پروژه به ما ارجاع داده شد.

وی در ادامه افزود: موسس پروژه BRG که آقای سینا استوی است فضای رسانه ای کشور را به گونه‌ای در دست گرفته است که امکان روشنگری و نمایش پشت پرده این پروژه بسیار کم شده است و بعد از این کامنت ها ایرادات این رمز ارز BRG برای ما مسلم شد.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران  همچنین تصریح کرد: پروژه مربوط به رمز ارز BRG در لایه های مختلف کسب و کار، تیم استراتژی کار، تبلیغات، نحوه جذب سرمایه گذار و … ایاردات اساسی داشته و فریبکاری و پانزی در آن رخ داده است هرچند در بیرون به خاطر تبلیغات زیاد، پروژه خوبی به نظر می رسد.

*درباره رمزارز BRG به سرمایه گذاران اطلاعات غلطی می دهند

شرقی با بیان اینکه درباره رمزارز BRG به سرمایه گذاران اطلاعات غلطی می دهند تصریح کرد: تخلفات قانونی ریز و درشتی در فرآیندهای فروش و جذب سرمایه گذار توسط پروژه BRG صورت گرفته است که لازم است مردم برای سرمایه گذاری و خرید BRG دقت زیادی به خرج بدهند و به راحتی سرمایه خود را به BRG تبدیل نکنند.

وی با بیان اینکه بیش از 6 ماه است درباره رمز ارز BRG به سرمایه‌گذاران هشدار داده‌ایم عنوان کرد: سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزها بسیار پرخطر است و روزانه پروژه های متعددی به مردم معرفی می شود که اکثریت آنها پشتوانه علمی و عملیاتی ضعیفی داشته و بعد از مدتی سرمایه مردم از بین می‌رود.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران در ادامه افزود: هر توکن و پروژه برای راه اندازی یک کسب و کار جذب سرمایه می کند تا در نهایت به سوددهی برسد؛ متاسفانه بسیاری از سرمایه گذاران احساس می کنند اگر یک پروژه دارای white paper باشد پس پروژه مطمئنی است در حالی که اینگونه نیست.

شرقی همچنین گفت: صرف داشتن یک white paper دلیلی بر موجه بودن آن پروژه نیست و white paper یک متن انگلیسی است که پروژه را توضیح می دهد و مهم این است که این پروژه چه موضوعی را در بر می گیرد.

وی در خصوص پروژه BRG گفت: این پروژه یک اوراکل است به این معنا که اطلاعات دنیای بیرون فضای مجازی را به درون فضای مجازی می برد و به عبارت ساده تر هدف پروژه اوراکل ثبت داده ها بر روی شبکه است.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران ضمن بیان اینکه مدلی که BRG از آن استفاده می کند یک مدل قدیمی است تصریح کرد: در حال حاضر رقبای زیادی در حوزه بلاک چین و غیر بلاک چین این کار را انجام می دهند و این پروژه جدیدی برای BRG به حساب نمی آید.

شرقی افزود: در حوزه بلاک چین مهم است که اطلاعات دقیق و صحیحی ثبت شود و هدف یک پروژه اوراکل این است که قبل از ثبت داده ها، صحت آنها را ارزیابی کند اما BRG علیرغم اینکه نام اوراکل را بر خود نهاده است، امکان ارزیابی را ندارد.

*پشتوانه BRG بسیار ضعیف است

وی ضمن تاکید بر اینکه پشتوانه BRG بسیار ضعیف است یادآوری کرد: حال این سوال مطرح است که چرا باید برای چنین پروژه ضعیف و بدون اهمیتی، سرمایه های زیادی از مردم جمع شود.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران ضمن تاکید بر اینکه پشتوانه ضعیف این پروژه با تبلیغات گسترده آن همخوانی ندارد عنوان کرد: بررسی های انجمن بلاک چین نشان داد که این پروژه با هدف جذب سرمایه های افراد تازه وارد به حوزه رمزارزها طراحی و اقدام به تبلیغ کرده است.

شرقی همچنین عنوان کرد: به جذب مشتری به وسیله airdrop هم اشاره کرده و گفت: این روش برای جذب مشتریان دست اول یک پروژه به کار می رود. یعنی مشتری با معرفی پروژه به افراد دیگر و در لایه های مختلف، می تواند توکن BRG دریافت کند.

وی در ادامه افزود: این روش جذب مشتری در دنیا مرسوم است و به عبارتی چند توکن را در اختیار افراد می دهند تا با آن آشنا شوند و آن را محک بزنند؛ اما اطلاعات شناسنامه ای و شماره تماسی که در ازای چند توکن BRG گرفته می شود بسیار زیاد است.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران اظهار داشت: علاوه بر دریافت اطلاعات شناسنامه ای، چندین سایت، اکانت و کانال تلگرامی نیز معرفی می‌شود که باید حتما سرمایه گذار در آنها عضو شود تا بتواند این نمونه توکن را داشته باشد. حتی نوع کانالی که باید توسط خاطب دنبال شود کانال تخصصی و در رابطه با توکن یا رمزارزها نبوده و دیده می شود سرمایه گذاز باید کانال های زرد تلگرامی و یا بعضا سیاسی را دنبال کند تا به نمونه توکن BRG دست پیدا کند که این خلاف قوانین و مقررات رمز ارزها و توکن ها در دنیاست. نوع کانال هایی که پیشنهاد می شود نماینده سود خارج از مسیر پروژه تعریف شده برای BRG است.

شرقی اضافه کرد: در حالی که مدعی ستند پروژه BRG در مالزی است اما جالب است که تنها کد ملی ایرانی ها گرفته می شود؛ این در حالی است که دریافت اطلاعات محرمانه حتی برای فروش توکن ها نیز مرسوم نبوده ولی در این پروژه داده های محرمانه دریافت می شود.

وی ضمن بیان اینکه نحوه پرداخت های ریالی BRG هم بسیار سخت است عنوان کرد: BRG برای شرکت کریپتولند است، اما در صرافی کریپتولند نقد نمی‌شود این در حالی است که در صرافی کریپتولند 150 توکن جا به جا می‌شود، ولی BRG جزء آنها نیست و همین مساله شائبه‌های زیادی ایجاد کرده است.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران با تاکید بر اینکه تا زمانی که کلاهبرداری اتفاق نیفتند یک فرد کلاهبردار شناخته نمی‌شود، گفت: در مورد BRG هم رفتارهای این پروژه که هر کدام تخلفاتی دارد، نوید یک کلاهبرداری گسترده در 6 ماه آینده را می دهند و باید جلوی این کلاهبرداری هرچه سریعتر گرفته شود.

شرقی ادامه داد: تا جایی که مردم سرمایه های خود را وارد این پروژه می کنند اتفاق خاصی نمی افتد ولی در شرایطی که دیگر امکان پس دادن سود نباشد و یا اینکه سرمایه های کلانی از مردم جمع شد، آنگاه کلاهبرداری آغاز می شود. چنین حادثه تلخی ترکیه هم به وقوع پیوست و مردم زیادی سرمایه های خود را از دست دادند.

*تمام رفتارهای BRG شبیه پروژه های کلاهبرداری است

وی با بیان اینکه تمام رفتارهای BRG شبیه پروژه های کلاهبرداری است عنوان کرد: اعلام سود بالا و غیر طبیعی همزمان با ریسک پایین، عدم ارائه گواهی مشارکت برای سرمایه گذاران، سودهای غیرواقعی بدون توجه به اوضاع رکود اقتصادی و روند بازار، شفاف نبودن پشتوانه پروژه، راندمان و بازگشت هزینه کم، تبلیغات شعاری و … تنها بخشی از شاخصه های کلاهبردارانه پروژه BRG است که توسط آکادمی the balance برشمرده شده است.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران در ادامه افزود: اکثریت توکن هایی که ارزش پایینی دارند در دست یک گروه محدودی است در مورد BRG هم حدود 80 درصد آن در دست 4 نفر و 90 درصد آن در دست 10 نفر است یعنی این افراد به راحتی با یک تصمیم می توانند قیمت BRG را بالا و پایین ببرند.

شرقی اضافه کرد: طبق قوانین دنیا باید 80 درصد یک توکن در دست سرمایه‌گذاران و 20 درصد آن شناور باشد اما رد مورد توکن BRG دقیقا برعکس است و این خطرپذیری و ریسک بالایی را برای این توکن به دنبال می آورد  و این باعث انتقال سرمایه های مردم به جیب نهنگ‌های بازار رمزارز می شود.
وی با بیان اینکه BRG روی شبکه ترون درست شده است تصریح کرد: رتبه اعلام شده برای BRG بر اساس حجم سرمایه گذاری اگرچه خوب است اما رتبه بندی بر اساس شفافیت و نحوه کارکرد و … در مورد BRG اصلا جالب نیست.

*سرمایه گذاران در BRG مشخص نیست

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران با بیان اینکه سرمایه گذاران در BRG مشخص نیست هم عنوان کرد: بین 200 تا 250 میلیون دلار سرمایه در توکن BRG قرار دارد، اما این مساله که این حجم از سرمایه چطور در این توکن در دست چند نفر وجود دارد مشخص نیست؛ مشخص نبودن سرمایه اولیه برای راه اندازی این توکن خود دلیل دیگری بر کلاهبرداری بودن این توکن است.

منبع فارس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.