سامانه باجه آنلاین؛ کلید گمشده توسعه ارتباطات بانکداری دیجیتال
در دنیای امروز، با توجه به پیشرفت روزبهروز تکنولوژی، شاهد تغییرات فراوانی در عصر بانکداری هستیم؛ اما هیچیک بهاندازه گوشیهای تلفن همراه انقلابی، نبودند.
فضای موجود بستری را برای بانکها به وجود آورده و به آنها اجازه میدهد تا خدماتی نوین و خلاق زیادی را بهکار گیرند. این برنامهها از پرداخت با پیام گرفته تا برنامههای کاربردی برای ارائه خدمات مالی، کاملاً از طریق تلفن هوشمند انجام میشود. همین موضوع بهظاهر ساده باعث شد پِیپال و گوگل در سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ میلادی، بیش از ۱ میلیارد دلار بر روی توسعه خدمات سیار ارتباطی خود، سرمایهگذاری کنند.
با توجه به همهگیری کرونا و تغییر شیوه ارتباطی مردم با یکدیگر و بهویژه با بانکها این پیشرفت چشمگیر دیگر کافی نبود. بهطوری که حتی به گفته «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت، سرعت تحول دیجیتال در سال اخیر در هر دو ماه معادل دو سال بوده است.
این نیاز تحت عنوان برقراری ارتباطی هوشمند و شناسایی نیازهای مشتریان صنعت بانکداری شناخته میشود و برطرف کردن آن در راستای استفاده از هوش مصنوعی مبتنی بر کلاندادههاست. این مفهوم مزیتی رقابتی را برای بانکها ایجاد میکند.
اساس این ارتباط هوشمند زمانی شکل میگیرد که مشتریان بانکها در مواقع حساس به دنبال پیدا کردن پاسخ سؤال و راهحلی هستند که بتوانند در سریعترین زمان ممکن مشکلات خود را برطرف کنند.
همچنین از سوی دیگر، بانکها نیز به دنبال سامانهای هستند تا بتوانند بهوسیله آن تجربه کاربری سیستماتیکی را جهت خودکارسازی فرآیندهای ارتباط با مشتری، رقم بزنند.
این سامانه اجتماعی وسیلهای برای جذب مشتریان است و نهایتاً منجر به کسب درآمد با خلق ارزشی نوین برای مشتری میشود.
سامانه باجه آنلاین بانک ملی اولین و تنها شبکه اجتماعی بانکی آنلاین ایران است، که با استفاده از هوش مصنوعی و پیادهسازی راحت، بستری دیجیتال برای خلق تجربهای انسانی و هوشمند را فراهم کرده است. بانکها و مؤسسات مالی میتوانند با استفاده از باجه آنلاین با مشتریان خود ارتباط بهینهای برقرار کنند.
مکانیزم سامانه باجه آنلاین کاملاً مبتنی سیستم هوش مصنوعی یادگیرنده و بر پایهٔ پایگاه کلان داده است و میتواند به سؤالات مشتریان بانکها بهعنوان مشاوره آنلاین بانکی با استفاده از بانک دادهای گستره خود پاسخ دهد؛ درصورتیکه سامانه برای سؤال کاربر پاسخ مناسبی پیدا نکند، وی را به متخصصترین کارمند شعبه در زمینهٔ پرسش متصل میکند. تمامی این فرآیند در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام میشود.
خودکارسازی فرآیند ارتباط با مشتری در سامانهٔ باجه سبب حفظ رضایت مشتریان بانک و در نتیجه کاهش مراجعه غیرضروری میشود؛ که از پیامدهای این موضوع میتوان به کاهش هزینههای عملیاتی بانکها و مؤسسات اشاره کرد.
همچنین این سامانه با ایجاد کنترل کیفیت از طریق سیستم امتیازدهی، باعث افزایش شفافیت و خلق وفاداری هر چه بیشتر مشتریان میشود.
سامانهٔ باجه آنلاین محصولی از نشان بانک، شعبۀ دیجیتال بانکی ملی ایران را میتوانید در بخش «بانک من» پیامرسان بانکی بله، همراهبام ملی و اپلیکیشن ایوا و شصت پیدا کنید، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره باجه آنلاین کافی است به سایت سامانه باجه آنلاین مراجعه کنید.