مدیرعامل فناپ: رهبری سازمان، با انگیزه لازم و هم نوا با سازمان

اینوتکس، نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری است که علاوه بر معرفی فناوری‌های روز، موجب اتصال مشتریان محصولات مختلف به تولیدکنندگان نیز خواهد شد و سرمایه‌گذاران را با فرصت‌های سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها و طرح‌های فناورانه آشنا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی و برندینگ فناپ، رویداد اینوتکس 2021 سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه در پارک فناوری پردیس با هدف برقراری ارتباط سرمایه‌گذاری داخلی و بین‌المللی با استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها، مشارکت و همکاری بین شرکت‌های فناور و استارت‌آپ‌ها داخلی و بین‌المللی و همچنین برقراری گفتگو بین فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری شروع به کار کرد. در اینوتکس استیج امسال سخنرانان و صاحب نظران اکوسیستم کارآفرینی کشور به ایراد سخن و ابراز عقیده خود می‌پردازند.

در اینوتکس استیج 2021، دکتر شهاب جوانمردی مدیرعامل هلدینگ فناپ با تاکید بر موضوع فرهنگ سازمانی اظهار داشت، “زمانی بروز آنچه که می‌خواهیم را در سازمان‌های بزرگ مشاهده می‌کنیم که در فرهنگ سازمانی ما نشسته باشد. بدین ترتیب سازمان با ورود و خروج افراد و صعود و افول برنامه‌ها دستخوش تغییر و تحولات جدی نخواهد شد اما آنچه که در ذات سازمان نشسته نباشد با شرایط روزگار دچار تغییرات جدی خواهد شد.”

 

فناپ در اینوتکس 0212

 

وی در ادامه افزود: “اگر حال انسان و کسب و کار او به مسائل بیرونی متصل باشد و درون او نهادینه نشده باشد، همیشه در تلاطم باقی خواهد ماند، اما اگر جزو اجزای درونی ما و مبتنی بر نگرش، اندیشه و نگاه بلند ما به دستاوردهای‌مان در زندگی باشد، قطعا در راهبری خود و سازمان‌مان با چالش کمتری مواجه خواهیم شد. ”

دکتر جوانمردی ابراز داشت، “آرمانی در موضوع رهبری است که می‌خواهیم سازمان را با آن همگرا کنیم، اگر آن آرزو و آرمان تبدیل به آرزوی جمعی باشد و در فرهنگ سازمان نشسته باشد، بسیاری از مسائل حل می‌شود. اما بسیاری از مواقع این اتفاق با مشکلاتی مواجه خواهد شد و یا ممکن است در نیمه راه بخواهیم آرمان سازمانی را تغییر داده یا مسیر دیگری را انتخاب کنیم، آن زمان به مراتب کار ما سخت‌تر خواهد شد. موردی که باید به آن توجه داشت، خود انگیزگی (self motivation) است. رهبر سازمان باید در وهله اول انگیزه لازم را داشته باشد در غیر اینصورت نمی‌تواند سازمان را به سمت و سوی در نظر گرفته شده ببرد اما با داشتن انگیزه لازم، رهبر احیا می‌شود و زمانیکه آن آرمان را به اشتراک می‌گذاریم و از سازمان بازخورد می‌گیریم، انگیزه مضاعف ایجاد شده و بسیاری از ناملایمات قابل هضم می‌شود، به این دلیل قابل رفع نیست چون ما درباره سازمانی با انسان‌ها حرف می‌زنیم که قرائت ما در رابطه با موضوع مشخص از محیط پیرامون‌مان، تربیت، زاویه دید و … نشات می‌گیرد و نمی‌توان انتظار داشت که به یک فهم مشترک کاملا دقیق در رابطه با یک موضوع در سازمان برسیم اما می‌شود تا جاییکه ممکن است لبه‌های تیز آن را گرفت تا موجب خش‌دار کردن هیچ انسانی نشود، در واقع اگر این موضوع را بتوانیم در سازمان مستقر کنیم، می‌توانیم بازخورد مناسب را بگیریم و احساس ‌کنیم با سازمان یکی شده‌ایم.”
دکتر جوانمردی در خاتمه اضافه کرد:”واقعیت این است که ما در سازمان همانی هستیم که جستجو می‌کنیم و اگر موضوعی که داریم آنقدر انسانی و متعالی باشد که چیزی غیر از مسئولیت‌های اجتماعی ما نباشد و با درون‌مان هم‌نوا باشد و هر چقدر درون و بیرون‌مان را با هم یکپارچه‌تر کنیم، قطعا از داخل و خارج سازمان همان نتایج را خواهیم گرفت و انرژی مضاعفی به ما بر می‌گردد.”

نمایشگاه اینوتکس از 28 تا 31 اردیبهشت‌ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. شایان ذکر است به دلیل همه‌گیری کووید 19، اینوتکس امسال در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.