عامل محبوبیت کیف پول‌های موبایلی

در زمان‌های گذشته، پذیرندگان در روش‌های پرداخت قابل ارائه به مشتریان حق انتخاب داشتند ولی امروزه «روش پرداخت جایگزین» الزام اساسی پرداخت هستند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ امروزه، کیف پول‌های موبایلی و سایر روش‌های پرداخت جایگزین، شیوه‌های برتر پرداخت در سطح جهانی به حساب می‌آیند. طبق اعلام بانک جهانی، 45% از مشتریان در جهان از کیف پول موبایلی استفاده می‌کنند در حالی که 18% مردم، از کارت‌های اعتباری برای پرداخت‌ها بهره می‌گیرند.

در چند سال گذشته، صنعت پرداخت با سنت‌شکنی بزرگی مواجه شده است. امروزه، روش‌های پرداخت جایگزین، به روندهای اصلی تبدیل شده‌اند و پذیرندگان اگر بخواهند به فعالیت خود با سرعت تمام ادامه دهند، هیچ راهی جز پذیرش آنها ندارند.

روش‌های پرداخت جایگزین، مدی زودگذر نیستند. آنها برای بقا آمده‌اند. و در واقع، آنها تنها به دنبال ادامه تسلط در صنعت پرداخت هستند.

گسترش قشر متوسط

امروزه کیف پول‌های موبایلی از پرداخت با کارت در سراسر جهان پیشی گرفته‌اند و در بازارهای نوظهور کاملاً حاکم هستند. قشر متوسط جامعه جهانی به سرعت در حال گسترش است، به ویژه در همین بازارهای نوظهور که کیف پول‌های موبایلی در آن حکفرما هستند. تا 2030، دو سوم قشر متوسط جهان در آسیا ساکن خواهند بود. امریکای لاتین سریع‌ترین رشد بازار تجارت الکترونیک را در جهان دارد. با جهانی شدن واقعی تجارت الکترونیک، شاهد یک تحول اساسی در قدرت خرید و دور شدن از سنگرهای قدیمی هستیم. امروزه مصرف‌کنندگان در امریکای لاتین، آسیا، خاورمیانه و افریقا به راحتی کارت‌ها را کنار گذاشتند و کیف پول‌های موبایلی در عصر تجارت الکترونیک متولد شد.

در نتیجه کیف پول‌های موبایلی در سال 2019، اولویت پرداخت بودند به طوری که 5/44 درصد از تراکنش‌ها در تجارت الکترونیک را به خود اختصاص داده‌اند. (برگرفته از Worldpay).

تولد سوپراپلیکیشن‌ها

بسیاری از کیف پول‌ها به دلیل ضرورت پرداخت آسان‌تر در بازارها، فعالیت خود را آغاز کردند.
GrabPay (Grab)، GoPay (GoJek) و Mercado Pago (Mercado Libre)، همه در یک کشور آغاز به کار کردند تا دسترسی مصرف‌کنندگان به حمل‌ونقل و یا تجارت الکترونیک را افزایش دهند. به دلیل محبوبیت زیاد و سرمایه‌گذاری جسورانه، این کیف پول‌ها به صورت محلی پیش رفتند و در چند کشور به روش پرداخت برتر تبدیل شوند و خدمات متنوعی ارائه می‌کنند که اکنون آنها را به «سوپراپلیکیشن» تبدیل کرده است.

GoPay به عنوان یک اپلیکیشن تاکسی سرویس آغاز به کار کرد و حالا علاوه بر پرداخت، بیش از 20 خدمت دیگر نیز ارائه می‌کند و بیش از 170 میلیون دانلود داشته است. Mercado Libre به مرکز خرید آنلاین واقعی در سراسر امریکای لاتین تبدیل شده و سرمایه‌گذاری آن بر روی تحول در خرید آنلاین می باشد که به واسطه همه‌گیری کرونا سرعت گرفته است. ارزش فعلی سهام این کسب و کار در Nasdaq 63 میلیارد دلار بوده و خدمت پرداخت دیجیتال آن یعنی Mercado Pago در منطقه حکمفرماست.

سوپر اپلیکیشن

مزایای کیف پول‌های موبایلی

هر روش پرداختی برای موفقیت نیاز به جلب تعداد زیادی از مشتریان دارد که برای پرداخت (یعنی مصرف‌کنندگان) و یا پذیرش پرداخت (یعنی پذیرندگان) به آن نیاز دارند.

برای بسیاری از مصرف‌کنندگان در سراسر جهان، کیف پول‌های موبایلی یک روش پرداخت دیجیتال به حساب می‌آیند که عملاً در دسترس هستند. این موضوع باعث اتکای کمتر بر پول نقد می‌شود که حمل آن می‌تواند هم آزاردهنده و هم مخاطره‌آمیز باشد؛ همچنین امکان پرداخت آنلاین بابت کالا و خدمات را فراهم می‌سازند. کیف پول‌ها میلیاردها نفر از مشتریان را در جهان قادر به انجام آنلاین تراکنش‌ها برای اولین بار ساخته‌اند که به نوبه خود این موضوع تحول‌آفرین است.

کیف پول‌های موبایلی مزایای زیادی دارند که بازارهای تازه تاسیس را از وابستگی به کارت‌های اعتباری بازداشته است. امروزه مصرف‌کنندگان بنا به وفاداری، از طریق دسترسی به امتیاز تشویقی، خدمات رایگان و امتیاز نقدی، پاداش دریافت می‌کنند که همگی یک ویژگی اصلی دارند: آنها را می‌توان به صورت آنی درون محیط اپلیکیشن دریافت کرد.

به علاوه، برخی از کیف پول‌ها با تبدیل شدن به «سوپر اپلیکیشن‌ها»، بازارهایی را برای خدمات محلی دیجیتال و بر حسب تقاضا به وجود آورده‌اند که پرداخت در آنها، بدون مرز و یکپارچه صورت می‌گیرد.با این همه مزایا، علت محبوبیت کیف پول‌های موبایلی میان مصرف‌کنندگان، واضح است.

یک موفقیت بزرگ دیگر

از آنجا که پذیرندگان، دیگر در پذیرش «روش‌های پرداخت جایگزین» حق انتخاب ندارند و مجبور به استفاده از این روش‌ها هستند، یک مزیت مهم شامل حال کیف پول‌های موبایلی شده است زیرا آنها دقیقاً همان جایی قرار دارند که مشتریان و درآمدها به سمت آن در حال حرکت هستند.

برای پذیرندگان جهانی که به دنبال توسعه و افزایش درآمد خود هستند، بهره‌مندی از بازارهای قشر متوسط با رشد سریع نیازمند این است که به مصرف‌کنندگان اجازه پرداخت از طریق کیف پول موبایلی داده شود.

طبق گزارش Juniper Research تعداد کاربران کیف پول دیجیتال در 2020، از 2.6 میلیارد نفر فراتر رفته و پیش‌بینی می‌شود تا 2025 به بیش از 4 میلیارد برسد. این موضوع فرصتی عظیم برای پذیرندگان خلق می‌کند تا با کیف پول به مصرف‌کنندگانی که کارت ندارند، دسترسی پیدا کنند.

کیف پول‌های موبایلی، فراتر از پرداخت

کیف پول‌های موبایلی نه تنها می‌توانند به پذیرندگان در ارتقاء و افزایش درآمد کمک کنند، بلکه قادر به حمایت از نوآوری در تجارت الکترونیک، کسب مشتریان جدید و جلب مدل‌های جدید کسب‌وکار می‌باشند.

معرفی کیف پول‌های موبایلی به پذیرندگان این امکان را می‌دهد که نه تنها یک روش پرداخت ارجح به مشتریان خود ارائه کنند، بلکه کانال‌های جدیدی را برای ایجاد روابط درازمدت با مشتریان فراهم می‌سازد.
سوپر اپلیکیشن‌ها بازارهایی ایجاد می‌کنند که پذیرندگان در آنها می‌توانند محصولات و خدمات خود را به مصرف‌کنندگان هدف ارائه دهند و آنها را به ابزاری قدرتمند برای رشد تبدیل سازند.

پذیرندگان به منظور موفقیت بایستی بر این سه نکته تمرکز داشته باشند:
1- تشخیص اولویت روش پرداخت مصرف‌کنندگان در بازارهای هدف
2- شناسایی اولویت‌های مشتری برای خرید
3- همسو ساختن استراتژی‌های پذیرش پرداخت با اولویت‌های مصرف‌کننده و مشتری

پذیرش طیف وسیع‌تری از «روش‌های پرداخت جایگزین» که به واسطه مصرف‌کنندگان در بازارهای جهانی با رشد سریع، محبوبیت زیادی کسب کرده است، به سرعت در حال تبدیل شدن به راه اساسی برای برد می‌باشد. بنابراین اگر فروشندگان قصد پیروزی دارند، «روش‌های پرداخت جایگزین» دیگر نباید برای آنها یک انتخاب باشد.

منبع paymentsjournal
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.