کُربنکینگ داتین در پنج بانک‌ ادغامی در بانک سپه به بهره‌برداری می‌رسد

زمان و نحوه مهاجرت بانک‌های ادغامی در بانک سپه به کُربنکینگ داتین تعیین شد.

با ابلاغ مصوبه هیئت‌مدیره بانک سپه، تا پایان سال ۱۴۰۰ سامانه کربنکینگ هر پنج بانک ادغامی در سپه شامل بانک‌های انصار، مهر اقتصاد، حکمت، کوثر و قوامین به سامانه جامع بانکی داتین، که در بانک سپه پیاده‌سازی‌ شده است، مهاجرت داده می‌شوند.

اسفندماه 1397 بود که با امضای قرارداد میان بانک سپه و داتین، اجرای پروژه مهاجرت بانک سپه به کربنکینگ جدید، به این شرکت واگذار شد و درنهایت 19 تیرماه 1399، با مهاجرت به‌شیوه بیگ‌بنگ، مهم‌ترین گام اجرایی این پروژه برداشته شد و سامانه‌های بانک سپه به کربنکینگ داتین مهاجرت کردند.

همزمان با این تصمیم بانک سپه برای حرکت به‌سوی کربنکینگ، ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه توسط بانک مرکزی اعلام و فرایند اجرایی ادغام از اواسط سال 1398 آغاز شد. از زمان انحلال و ادغام رسمی هر کدام از آن بانک‌ها، با توجه به اهمیت تداوم ارائه خدمات بانکی به مشتریان و برای هماهنگی میان سامانه جامع بانکی داتین و پنج سامانه دیگر، مقرر شد تا با شناسایی ۲۰ سرویس اصلی مشتریان شعب در بانک‌های مختلف، سامانه واسط ادغام با عنوان سمتا توسط داتین تولید شود که در نهایت، هرکدام از بانک‌ها از طریق ESB این سامانه و با اتصال به core خود، 20 خدمت اصلی شعبه‌محور مشتریان را در اختیارشان قرار دادند.

 

کربنکینگ داتین

در حال حاضر، مقرر شده است که هر کدام از سامانه‌های بانک‌های ادغامی در بانک سپه به سامانه داتین مهاجرت داده شده و یکپارچگی کامل خدمات‌دهی به مشتریان برقرار شود. طبق برنامه مصوب مهاجرت حوزه منابع هر پنج بانک ادغامی باید در طول سال 1400 به اتمام رسیده و ارایه محصولات جدید و پرونده‌های جدید تسهیلاتی و… در سامانه‌های فعلی آن بانک‌ها متوقف شود.
به این ترتیب نرم‌افزار داتین در یک بانک با بیش از سه هزار شعبه به بهره‌برداری رسیده و بزرگترین بانک از بسته کامل نرم‌افزاری داتین شامل کربنکینگ، سوئیچ و کارت، بانکداری مدرن، سامانه‌های تحلیلی مبارزه با پولشویی، شناسایی ذینفع واحد، کشف تقلب و تخلف، هوش تجاری، ریسک و…. استفاده خواهد کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.