دستگیری کلاهبردار بیت‌کوینی

قیص محمد ۳۷ ساله از طرف دادگاه فدرال به دلیل دست داشتن در نقل و انتقال بدون مجوز صدها هزار دلار پول و نقض قوانین مقابله با پولشویی مجرم شناخته شده است.

یک شهروند آمریکایی ساکن کالیفرنیا که مدیریت یک صرافی ارزهای دیجیتالی را برعهده داشت، پس از اعتراف به دست داشتن در پولشویی به دو سال زندان محکوم شد. قیص محمد ۳۷ ساله از طرف دادگاه فدرال به دلیل دست داشتن در نقل و انتقال بدون مجوز صدها هزار دلار پول و نقض قوانین مقابله با پولشویی مجرم شناخته شده است. عمده این جرایم مالی مربوط به سپتامبر سال ۲۰۲۰ است.

این شهروند آمریکایی بنیان گذار ومدیرعامل یک صرافی ارزهای دیجیتالی به نام هیروکوین بود که در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ بیشترین حجم فعالیت های خود را انجام داد و نرخ کمیسیون غیرمعمول ۲۵ درصدی از مشتریانش دریافت می کرد. او همچنین از پوشش فعالیت در مراکز خرید و پمپ های بنزین برای انتقال غیرقانونی وجه و پولشویی استفاده می کرد.

به گفته مقامات قضایی آمریکایی، محمد می دانسته است که برخی از مشتریانش در اعمال مجرمانه دست داشته اند و با دریافت کمیسیون بالا از این اقدامات چشم پوشی و حتی به انجام آن ها کمک کرده است. در مجموع صرافی تحت کنترل وی در نقل و انتقال غیرقانونی ۱۵ تا ۲۵ میلیون دلار پول دست داشته است.

محمد پیش از آن که درگیر انجام کارهای غیرقانونی با استفاده از ارزهای دیجیتالی شود در یک بانک فعالیت می کرد و به واسطه همین شغل آشنایی خوبی با قوانین مالی و بانکی آمریکایی و همچنین راه های دور زدن آن ها داشت. سوابق ثبت شده از وی نشن می دهد که صرافی تحت مدیریت وی کاملا مقررات مربوط به گزارش دهی تراکنش های مشکوک و غیرقانونی را نادیده گرفته است.

وی در مجموع ۱۷ شرکت را به نام خود به ثبت رساند که از طریق تمام آن ها نسبت به نقل و انتقال وجوه غیرقانونی از طریق ارزهای دیجیتالی اقدام کرده بود.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.