بلاک چین تا ۴ سال دیگر به ۱۰ درصد ارزش افزوده کشور می‌رسد

وزیر اقتصاد اظهار داشت: تا چهارسال دیگر بلاکچین به 10 درصد ارزش افزوده کشور می‌رسد و نمی‌توانیم از این جریان غافل و برخورد منفعلانه نسبت به آن داشته باشیم.

فرهاد دژپسند در مراسم رونمایی از دو سامانه «محیط آزمون تنظیم‌گری (سند باکس) بازار سرمایه و مرکز تعالی اقتصاد هوشمند و تحول دیجیتال شریف» اظهار داشت: اگر می‌توانستیم تجارت الکترونیک را به تجارت هوشمند تبدیل کنیم قطعا در شرایط ظالمانه تحریم گام‌های بلندی بر می‌داشتیم و می‌توانستیم قدرتمندانه رو به جلو حرکت کنیم.

وی با اشاره به افزایش سهم تجارت الکترونیک نسبت به جی دی پی گفت: خوشبختانه در دو سال گذشته سهم تجارت الکترونیک نسبت به جی دی پی 2.04 برابر شد البته واقعیت این است که با رشد آن تا این عدد به دلیل کوچک بودن عدد پایه بود.

دژپسند با بیان اینکه در رشد درآمدهای مالیاتی مدیون فناوری های نوین هستیم اظهار گفت: اگر می‌توانستیم فناوری‌های نوین را در این بخش تکمیل کنیم به طور قطع امکان جلوگیری فرارهای مالیاتی محقق می‌شد و زمینه را برای تحقق احکام قانونی فراهم می‌کردیم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: قطعا غفلت از این موضوع باعث می‌شود که زیان قابل توجهی را متوجه شویم و عدم‌النفع داشته باشیم.

دژپسند ادامه داد: تا چهارسال دیگر بلاکچین به 10درصد ارزش افزوده کشور می‌رسد و نمی‌توانیم از این جریان غافل و برخورد منفعلانه نسبت به آن داشته باشیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه به دلیل فزونی مصرف برق نسبت به شرایط به ماینینگ رمزارزها رسیدیم گفت: به طور قطع در میان مدت و کوتاه مدت نمی‌توانیم با فناوری‌های نوین مقابله کنیم چنان که با مقاومت نسبت به سایر فناوری‌های نوین نتوانستیم به جایی برسیم.

وی با بیان اینکه راه برون رفت و نجات مدیریت فعالان است اظهار داشت: نمی توانیم در مقابل موج بایستیم و باید با مدیریت فعال نسبت به فناوری های نوین برخورد کنیم .

وزیر اقتصاد تاکید کرد: استفاده از فناوری‌های نوین حداقل 70 درصد هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه لازمه بهره بردن از فناوری‌های نوین نسل مانند عقاب آن را رصد کنیم اظهار داشت: با رصد عقاب گونه نقاط و نکات مهم را شناسایی کنیم و با توجه به آن نسبت به شکار اقدام کنیم و مبنای جهش و رشد را ایجاد کنیم.

دژپسند ادامه داد: کشوری مانند ایران در شرایط تحریمی قرار دارد می‌تواند با تکیه بر فناوری‌های نوین به راحتی تحریم‌ها را دور بزند چنانکه یکی از اعضای تیم ترامپ گفته بود از دلایل موفقیت ایران در دور زدن تحریم ها استفاده از رمز ارزها بوده است. البته بحث ما استفاده از ماینینگ های غیر قانونی نیست.

وی با بیان اینکه هر چه سریعتر باید ارکان اقتصاد را به فناوری های نوین مجهز کنیم. باید در بازار سرمایه از نظر شاخص دربحث اقتصاد هوشمند توسعه اول را داشته باشیم که این موضوع را اواسط سال 98 هدفگذاری کردیم.

دژپسند با تاکید بر اینکه ما در موضع انتخاب نیستیم و باید با سرعت لازم و مدیریت قوی این مسیر را طی کنیم تا باز نمانیم گفت: باید بتوانیم سهم کشور را از اقتصاد بین الملل بازیابیم و در این مسیر با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: بنده در 4 سال اول دولت در سازمان برنامه و بودجه حضور داشتم و در آن زمان برای دولت الکترونیک تجهیز منابعی انجام شد اما از آنجایی که برنامه و پلات فورم جامعه ای وجود نداشت این موضوع ادامه پیدا نکرد اما دولت الکترونیک موضوعی است که رییس جمهوری آن را پیگیری می‌کند و به دنبال آن بوده است.

دژپسند با تاکید بر اینکه دولت الکترونیک و اقتصاد هوشمند نباید متوقف شود و معتقدم این برنامه با تغییر وزیر هم نقصان پیدا نمی‌کند گفت: برداشت من این است که این جریان در وزارتخانه جا افتاده است و همه مردم به الزام آوری اقتصاد هوشمند باور دارند.

دژپسند تاکید کرد: عدم استفاده از فناوری های نوین مانند مسواک نزدن عذاب آور است اما باید رصد عقاب گونه از آن داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر کاربرد فناوری اطلاعات نبود نمی‌توانستیم کرونا را مدیریت کنیم، اظهار داشت: دنیا به دنبال انتقال تجربیات ایران در بحث مدیریت کرونا است و در این مدت با فناوری‌های نوین و استارتاپ‌ها را توانستیم کرونا را مدیریت کنیم.

منبع ایلنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.