وضعیت بانکداری دیجیتالی و نئوبانک‌ها در سال 2021

بانکداری دیجیتال و نئوبانک‌ها یکی از روندهای اصلی فین‌تکی در سال 2021 هستند.

بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تراکنش‌های خود را از راه دور و بدون مراجعه حضوری به شعب بانک، امضای دستی اسناد، در صف ماندن، دریافت رسید کاغذی و تعامل حضوری با کارمندان بانک انجام دهند

وضعیت بانکداری دیجیتالی

کووید-19 در سال 2020، در این تمایل به بانکداری از راه دور، سهم بسزایی داشته به طوری که بسیاری از موسسات تعطیل شده و مردم تلاش می‌کنند از ارتباطات انسانی به دور باشند.

در عوض، بسیاری از مردم به سمت پرداخت‌های دیجیتال گرایش پیدا کرده‌اند و این یعنی خدمات مالی به روشی سریع، امن و راحت به شکل آنلاین انجام می‌گردد.

به علاوه، بیشتر محصولات صنعت فین‌تک، باعث اجتناب از فعالیت‌های تکراری، برنامه‌ریزی ماهانه/سالانه پرداخت‌ها و عدم نیاز به در ذهن داشتن تمام تعهدات مالی، می‌شوند.

این روندهای برتر فین‌تک، به شیوه‌های صرفاً دیجیتالی و نئوبانک‌ها اشاره دارند که بازار خدمات مالی را با سرعت بالایی در دست می‌گیرد. این نوآوری‌ها هم برای کسب‌وکارها و هم برای مشتریان مفید می‌باشد.

با استفاده از این روندها، مشتریان، سادگی، سرعت و ایمنی را به دست می‌آورند که این امر به نوبه خود از هزینه نیروی انسانی برای موسسات مالی کاسته و بدین ترتیب موسسات قادر به پردازش تراکنش‌های متعدد با سرعت بالا و به صورت خودکار خواهند بود.

بنابراین، مزایای اصلی بانکداری دیجیتالی برای صنعت فین‌تک به شرح زیر می‌باشد:

  • نرخ سود بهتر، هزینه کمتر
  • تجربه آنلاین بهتر
  • دسترسی آنی به داده‌ها
  • اتوماسیون قوی

مزایای بانک‌های کاملاً دیجیتالی برای شرکت‌های فین‌تکی

نئوبانک ها

برخی افراد بانک‌های دیجیتالی و نئوبانک‌ها را شبیه به یکدیگر می‌دانند اما یک تفاوت ظریف بین این دو وجود دارد. در بیشتر موارد، یک بانک دیجیتال، شعبه آنلاین یک بانک سنتی است در حالی که نئوبانک‌ها مستقل بوده و موسسات مالی هستند که صرفاً به صورت دیجیتال فعالیت می‌نمایند.

نئوبانک در مقایسه با بانک دیجیتال

نئوبانک

Ally Financial، یکی از معروف‌ترین نمونه‌های نئوبانک است. Ally که از سوی مجله Kiplinger’s Personal Finance، بهترین بانک اینترنتی خطاب شده، در زمینه خدمات مالی اتومبیل شامل امور مالی خودرو، بیمه ، وام و سایر موارد تخصص دارد.

بانکداری دیجیتالی و نئوبانک‌ها 1

صفحه اصلی Ally.com – یک نئوبانک با رشد سریع

بنا به گزارش سایت goMEDICI Research (2020)، ارزش کل سرمایه نئوبانک‌ها در سه ماه نخست 2020 به 3/1 میلیارد دلار رسید.

این آمار نشان می‌دهد که بانک‌های نسل جدید، مشهور و مشهورتر خواهند شد، چراکه مدل کسب و کار کاملاً دیجیتالی، با ارائه خدمات آسان، سریع و قابل اعتماد به میلیون‌ها کاربر، روز به روز در حال پیشرفت است.

آنالیز سرمایه نئوبانک‌ها در سال 2020 (مرجع: goMEDICI)

به طور خلاصه، بانک‌های کاملاً دیجیتالی و نئوبانک‌ها، از روندهای برتر صنعت خدمات مالی در سال 2021 هستند و به تصاحب بازار جهانی در سال‌های آینده ادامه خواهند داد.

منبع ascendixtech
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.