مزایای کلان‌داده برای فین‌تک‌ها

به کمک کلان داده، شرکت‌های فین‌تکی می‌توانند یک تصویر ایده‌آل از هر مشتری بسازند و استراتژی‌های بازاریابی کارآمدی را در راستای رفع بیشر نیازهای مشتریان به کار ببندند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ بانک‌ها و موسسات مالی، هر روز داده‌های بیشتری را پردازش می‌کنند. این امر مستلزم ظرفیت بالا برای ذخیره‌سازی و پردازش سریع و ایمن این داده‌ها می‌باشد.

اینجاست که فناوری کلان‌داده مطرح می‌شود که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد با حجم عظیمی از تراکنش‌ها و ریکوردها کار کنند.

طبق ادعای Statista انتظار می‌رود بازار جهانی کلان‌داده تا سال 2027 به ارزش 103 میلیارد دلار برسد. این پیش بینی، با تعداد رو به رشد کاربرانی که از آفلاین به آنلاین تغییر مسیر داده و مدل زندگی خود را به سمت دیجیتالی شدن سوق داده‌اند، تایید می‌شود.

مزایای کلان‌داده برای فین‌تک‌ها

پیش‌بینی درآمد بازار کلان‌داده از 2011 تا 2027

به علاوه، شرکت‌های مالی می‌توانند از کاربرد فناوری کلان‌داده به شدت منفعت کسب کنند زیرا قادر به جمع‌آوری اطلاعات هر چه بیشتر راجع به مشتریان خود خواهند بود.

بدین ترتیب، شرکت‌های فین‌تکی می‌توانند یک تصویر ایده‌آل از هر مشتری بسازند و استراتژی‌های بازاریابی کارآمدی را در راستای رفع بیشر نیازهای مشتریان به کار ببندند.

در نتیجه، کلان‌داده فرصت‌های زیر را برای کسب و کارها فراهم می‌سازد:

  • ارتقاء تقسیم‌بندی بازار
  • بهبود شخصی‌سازی خدمات
  • ایجاد دیدگاه‌های آنی
  • پیش‌بینی زمینه‌های علاقه‌مندی مشتریان آینده
  • بهینه‌سازی قیمت‌های مبتنی بر داده

مزایای کلان‌داده برای فین‌تک‌ها

مزایای کلان‌داده برای فین‌تک‌ها

بنابراین، در مجموع، کلان‌داده به شرکت‌های مالی اجازه می‌دهد مدل کسب و کار خود را بهبود دهند، آن را به یک استراتژی مشتری مدار تبدیل نمایند و نتایج بهتری به دست آورند.

با این حال، هر چه داده بیشتر باشد، ریسک برخورد با برخی شکاف‌های امنیتی که می‌تواند منجر به سرقت داده و سایر حملات سایبری گردد، بیشتر می‌شود.

حقیقت این است که شرکت‌های مالی هرگز نمی‌توانند راجع به امنیت داده‌های مشتریان خود، صد درصد مثبت عمل کنند.

بنابراین، کسب و کارها به سرمایه‌گذاری هنگفت در زمینه توسعه راهکارهای پردازش پیشرفته ضدبدافزار و اکوسیستم‌های قادر به حفاظت از داده‌های حساس، ادامه می‌دهند.

 

منبع ascendixtech
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.